Verseny a jövőért

2016.01.28.

Projekttükör | Felsőoktatás

Köztudott, hogy a versenyszellem növeli a teljesítményt és a kreativitást. De hogyan lehet egy verseny által társadalmi hatást gyakorolni? Mi történik, ha egy cég problémájára felsőoktatási hallgatóknak kell megoldást keresniük versenykörülmények között?

Nemzetközi együttműködések keretében sok olyan projekt született tavaly  az Erasmus+ programban, mely jó gyakorlatok cseréjét vagy innovatív tartalmak fejlesztését tűzte ki célul. Ezek az úgynevezett stratégiai partnerségek. Egy magyar és egy spanyol koordinációjú nyertes projekten keresztül mutatjuk be, hogy lehet újszerűen alkalmazni a verseny módszerét és ezzel milyen eredményeket lehet elérni.

Az Erasmus+ Stratégiai partnerségek pályázattípus célja, hogy innovatív gyakorlatok, módszerek kidolgozásával, terjesztésével és alkalmazásával lehetőséget biztosítson az oktatás minőségének fejlesztésére a felsőoktatásban. A 2014-es pályázati évben a nyertesek között találjuk a Pannon Egyetem vezette, hat partnerből álló konzorciumot, valamint egy spanyol koordinációjú projekt egyik partnereként a Budapesti Gazdasági Főiskolát. Ezek a nagy ívű nemzetközi együttműködések az innovatív szakmai tartalom és az oktatás minőségének fejlesztése mellett kiválóan alkalmasak a nemzetközi kapcsolatok építésére is.

A projektek fő célkitűzései között szerepel a vállalkozói, illetve vezetési kompetenciák és készségek erősítése, az oktatási szemlélet megújítása, új képzési módszerek biztosítása és az oktatás és képzés, illetve a munka világa közötti kapcsolat erősítése. A módszer, amelyen keresztül bevonják a hallgatókat és tanulókat a projekt céljainak megvalósításába, közös a két projektben. A hallgatóknak szakmailag előre kidolgozott versenyek során kell megoldásokat találniuk akár céges, akár társadalmi problémákra, használva kreativitásukat és tudásukat.

Olvasson bővebben a projektekről IDE kattintva.

Projektbemutatókból készült szűrhető adatbázisunkat itt találja.

 

Utolsó módosítás: 2016.07.13.