IKT-eszközökkel a tanórák színesítéséért

2016.11.28.

Hír | Köznevelés, Oktatás és képzés 2020, Szakképzés

Digitális Pedagógus Díjakat adott át a Tempus Közalapítvány

Jelenleg 240, gyakorló tanárok által feltöltött, kreatív és innovatív módszertani anyag található a Digitális Módszertárban. Ennek célja, hogy támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését, valamint hogy a tanárokat jó példák bemutatására, az egymástól való tanulásra és tudásmegosztásra ösztönözze. A 2016-ban beérkezett módszertani ötletek legjobbjait Digitális Pedagógus Díjjal jutalmazta a Tempus Közalapítvány. A díjakat november 26-án adták át a Digitális pedagógus konferencián.

  

A négy éve elindított Digitális Módszertár egy olyan adatbázis, amellyel a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét módszereket adaptálhatnak a mindennapi iskolai tevékenységeikhez. A tanárok által feltöltött anyagok a 21. századi fiatalok, vagyis a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használata által.

Többek között témakör, célcsoport vagy a fejlesztendő kompetenciák alapján lehet keresni az adatbázisban, és kifejezetten kezdő IKT-felhasználók is találhatnak itt ötleteket tanóráik színesítéséhez. A módszertani anyagok legtöbbje az infokommunikációs technológiák alkalmazásához, a magyar nyelv és irodalom vagy a természettudományos tantárgyak oktatásához kapcsolódik, de a feltöltött ötletek között akadnak egészségneveléssel, divattal vagy népművészettel foglalkozó témák is. Sőt, már megjelentek a felületen óvodások és sajátos nevelési igényű gyerekek számára kidolgozott ötletek is.

A módszertani anyagok között találhatunk példát a játékosításra (gamifikáció), tükrözött osztályterem megvalósítására és a digitális történetmesélésre egyaránt. Az adatbázis néhány kiemelkedő ötlete a Nemzeti Köznevelési Portálon és a Digitális Témahét Tudásbázis felületén is megtalálható.

A Tempus Közalapítvány minden évben új pályázati felhívással és a legjobb ötletek beküldőinek elismerésével ösztönözi az új módszerek bemutatását, előmozdítva ezzel a pedagógusok közötti tudásmegosztást és a tanárok felzárkóztatását az IKT-eszközhasználat területén.

2016-ban Digitális Pedagógus Díjat kaptak:

Módszertani ötlet címe

Pedagógus neve

Intézmény

Virtuális kooperatív csoportmunka - 8. osztályban, tanév végén

Csókási Tibor

Bagodi Fekete István Általános Iskola

Digitális irodák

Tusorné Fekete Éva

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Nép(Dia)Dal Projekt

Éder Márta

Szász Márton Általános Iskola, Tapolca

Kalandozások Ruminivel

Balássy Dávid

Nagykovácsi Általános Iskola

Egri csillagok- Z generációra hangszerelve

Antaliné Miss Lilla

Vasvári Pál Általános Iskola, Dunaújváros

Ki vagyok a végén?

Dénesné Szak Andrea

Hunyadi János Általános Iskola, AMI, Kaposmérő

A díjazott és a további, oklevéllel elismert pedagógusok módszertani ötletei megtalálhatók a Tempus Közalapítvány Tudástárában, ahol az uniós Erasmus+ program támogatásával megvalósított tanári tanulmányutak és külföldi képzések során elsajátított több száz módszertani ötlet között is böngészhetnek az érdeklődők. 

További információ: digitalismodszertar.tka.hu

Utolsó módosítás: 2016.12.07.