Az Európai Szakképzés Hetében két tanulmány is megjelent a Tempus Közalapítvány honlapján

2016.12.15.

Nemzetköziesítés | Felsőoktatás, Szakképzés

A munkatapasztalattal szerzett tanulási eredmények értékeléséről és a munka alapú tanulás tanulási eredmény alapon szervezett szakmai gyakorlatok alapján történő minőségbiztosításáról szakértőknek szóló tanulmány gyűjteményünkben olvashat.

A munkatapasztalattal szerzett tanulási eredmények értékelése, elismerése - Érdekek, előnyök, akadályok
A tanulmány első részének szerzője Tót Éva oktatáskutató, aki a téma rövid külföldi körképét, kitekintését adja. Bemutatja néhány jelentős nemzetközi szervezetnek a nem iskolai képzésben megszerzett tanulási eredmények értékelésével és elismerésével kapcsolatos állásfoglalásait, valamint a témával foglalkozó elemzések egy részének legfontosabb eredményeit. A második rész Palencsárné Kasza Marianna tollából azt járja körül, hogy az Erasmus+ illetve a korábbi Leonardo  külföldi szakmai gyakorlatok tanulási eredményei hogyan hasznosulnak, hasznosulnak-e a munkaerő-piacon.

A munka alapú tanulás minőségbiztosítása tanulási eredmény alapon szervezett szakmai gyakorlatokkal
Szakképző intézmények figyelmébe ajánljuk a nemzeti ECVET szakértői hálózat tagjai, Dr. Farkas Éva és Bogdány Zoltán tanulmányát. A Tempus Közalapítvány megbízásából készült tanulmány arra keresi a választ, hogy a pályázóink Erasmus+ mobilitási gyakorlatokban szerzett tapasztalata tanulási eredmény alapú munkaprogramok tervezésében és lebonyolításában hogyan lenne becsatornázható a hazai szakmai gyakorlatok szervezésébe. Hogyan lehet a szakmai gyakorlatokat tanulási eredmény alapúvá tenni és ezzel a gyakorlatok és a képzés összehangolását elérni?

További hasznos anyagok, tanulmányok szakértők számára

Utolsó módosítás: 2016.12.15.