Megjelent a Digitális Módszertár 2017. évi felhívása

2017.07.11.

Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés

A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertára azoknak a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával. A július 10. és augusztus 20. között meghirdetetett 2017-es Felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A Felhívásra jelentkezők feltöltött módszertani anyagait szakértők értékelik, melyek közül a legjobbnak ítélt ötletek díjat kapnak. A Digitális Pedagógus Díjat elnyerőknek szakmai kiadványainkban és a várhatóan 2017 őszén, Budapesten megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencia 2017 szekcióiban is lehetőséget adunk a bemutatkozásra.

 

A Felhívás teljes szövege ide kattintva tölthető le.

 

A 2017. ÉVI FELHÍVÁS CÉLJAI

A Digitális Módszertár a köznevelés terén, a gyakorlatban hasznosítható ötleteket és eszközöket kíván összegyűjteni és bemutatni, a következő átfogó célokra építve:

  • tudásmegosztás;
  • digitális kultúra és digitális írástudás erősítése, tudatosítása;
  • digitális kompetenciák fejlesztése;
  • a közösségi tanulás és a jó gyakorlatok megosztásának összekapcsolása az IKT eszközeivel;
  • új tanulási formák és csatornák kialakítása;
  • az ötletek felhasználása, adaptálása a napi gyakorlatba.

KIKNEK SZÓL A FELHÍVÁS?

A Felhívásra pedagógusok, pedagógusok együttműködő csoportjai (tanárpárok vagy tanári csoportok), pedagógiai szakmai munkaközösségek, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók jelentkezését várjuk, akik számára fontos:

  • a digitális kultúra és digitális írástudás fejlesztése;
  • a 21. századi készségek fejlesztése;
  • a pedagógiai szemléletváltás előmozdítása;
  • a fejlesztő pedagógiai értékelési kultúra előmozdítása
  • a tudásmegosztás, a közösségi tanulás és az egymástól való tanulás támogatása;
  • a saját eredmények, jó gyakorlatok bemutatása;
  • a digitális nemzedék megszólítása újszerű, saját ötleten alapuló, tanórai kontextusba vagy tanórán kívüli tevékenységekbe ágyazott módszertani gyakorlatokon keresztül.

MIVEL LEHET JELENTKEZNI?

A Digitális Módszertárba jelentkezni olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentum (pl. óravázlat, tematikus terv, projektterv) bemutatásával lehet, amely

  • kapcsolódik a Felhívás fent felsorolt általános céljaihoz;
  • az IKT-eszközök kreatív, innovatív, pedagógiai célú használatát mutatja be a felhasználást segítő kidolgozottsággal, illetve az ötlet adaptálását támogató csatolmányokkal, dokumentumokkal, sablonokkal; 
  • a tanórákon vagy tanórán kívüli tevékenységekben is hasznosítható.

MI ÁLL A 2017-ES FELHÍVÁS FÓKUSZÁBAN?

Az idei Felhívásra elsősorban azokat a módszertani megoldásokat, ötleteket várjuk, amelyek a 21. századi készségek (együttműködés, problémamegoldás, kritikus gondolkodás, kreativitás és innováció, IKT-eszközhasználat, kollaboráció, tanulási készségek) fejlesztésére fókuszálnak, kollaboratív munkaformában valósulnak meg (a tanárok közötti kollaboratív tanulási folyamat eredményeként jönnek létre, vagy a tanulók együttműködésre épülő tanulását támogatják) és előtérbe helyezik a fejlesztő pedagógiai értékelési kultúra eszközrendszerét.

KI NYERHETI EL A DIGITÁLIS PEDAGÓGUS DÍJAT?

A Digitális Módszertárba bekerült ötletek közül díjban csak olyan módszertani ötlet részesülhet, amely

  • a Felhívás megadott határidején belül (2017. július 10. – augusztus 20.) kerül feltöltésre;
  • pedagógusok, pedagógusok együttműködő csoportjai (tanárpárok vagy tanári csoportok), pedagógiai szakmai munkaközösségek, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók által kerül feltöltésre;
  • eleget tesz a 2017-es Felhívás fókuszának;
  • világos, innovatív pedagógiai célokat fogalmaz meg;
  • a módszertani ötletet a pedagógiai folyamatba ágyazottan mutatja be (kiemelve annak pedagógiai célját) egy téma feldolgozásán keresztül;
  • a tanulók fejlesztését, tevékenységeit támogató fejlesztő pedagógiai eszközrendszert mutat be;
  • a jelentkező(k) által önállóan kidolgozott és kipróbált, saját módszertani ötletet küld be;
  • célja a pozitív tanulási attitűd kialakítása, a tanulóközpontú megközelítés erősítése;
  • bárki számára elérhető program/szoftver/platform/alkalmazás felhasználását célozza meg;
  • felhasználóbarát (könnyen érthető, jól illusztrált, ésszerű és elegendő terjedelmű) formában teszi közzé;
  • hiteles képet nyújt a módszer használatáról, annak előnyeiről, nehézségeiről, tapasztalatairól;
  • adaptálhatósága széles körű és javaslatot tesz az alternatív felhasználás formáira, lehetőségeire;
  • továbbá előnyt jelent, ha a módszertani ötlet: korábban nem került publikálásra és nagyobb egységek (tematikus terv, projektterv) feldolgozását célozza.

A Felhívás teljes szövege ide kattintva tölthető le.

Utolsó módosítás: 2017.07.11.