Rendezvény | Felsőoktatás, Szakképzés

Miért érdemes és mikor szükséges a szakmai gyakorlatos hallgatók számára mentort biztosítani? Miben különböznek a mentor és a szakmai vezető feladatai? Milyen készségekkel és kompetenciákkal rendelkezik egy jó mentor? Hogyan érdemes kiválasztani a mentorokat és szakmai vezetőket? Hogyan készíthetők fel a mentorok a hallgatókkal való együttműködésre? Milyen plusz segítséget igényelnek a külföldi szakmai gyakorlatos fiatalok? Milyen hozadéka lehet a munkahelyi mentorprogramoknak a cég egészét tekintve?

Rendezvény | Felsőoktatás, Köznevelés

A 30 éves Erasmus+ program és a Campus Mundi ösztöndíjak teljes kínálata a BK14-es standon!

Rendezvény | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőttoktatás, Szakképzés

Január elejétől indulnak a Tempus Közalapítvány Erasmus+ pályázatíró szemináriumai a köznevelés, szakképzés, felnőtt tanulás és felsőoktatás területén dolgozók számára, melyek a 2017-es stratégiai partnerségek pályázatok elkészítésében nyújtanak praktikus segítséget leendő pályázóinknak!

Magazin |

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Magazin | Felsőoktatás

A Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének tanszékvezetője szerint a fiataloknak irreális elképzeléseik vannak a leendő első munkahelyükről. Sok pénzre és vezető beosztásra számítanak, de ez csak nagyon ritkán valósulhat meg rögtön a munkába álláskor. Dr. Kunos István úgy látja, hogy a hallgatók álláspiacra való felkészítésében komoly szerepük van az egyetemek és cégek közötti együttműködéseknek, amelyek segíthetnek abban, hogy a fiatalok reálisabban lássák a munka világát.

Magazin | Felsőoktatás

Vajon miért jelent kihívást a munkáltatóknak, hogy megszerezzék és megtartsák az Y generációs munkavállalókat? Miben különböznek az 1982 és 1995 között született fiatalok munkaerő-piaci elvárásai az előző generációk prioritásaitól? Hogyan tudják a munkáltatók elérni a legtehetségesebb pályakezdőket, és hogyan tudják kihasználni a fiatalokban rejlő potenciált? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a legutóbbi Tempus Üzleti Kávéház kerekasztal-beszélgetésének résztvevői.

Rendezvény | Szakképzés

A vállalkozói készség fejlesztése az Erasmus+ program segítségével címmel tematikus szemináriumot szervez a Tempus Közalapítvány. Az Európai Bizottság által meghirdetett A szakképzés európai hete -2016 rendezvénysorozathoz kapcsolódó szakértői kerekasztalra és projektbemutatóra várjuk mindazokat, akik érdeklődnek a vállalkozói kompetenciák körének meghatározására és a vállalkozókészség fejlesztésére irányuló uniós kutatások és szakpolitikai újdonságok iránt.

Magazin | Felsőoktatás

A Jean Monnet program célja, hogy világszerte ösztönözze az európai uniós tanulmányok területén folytatott oktatási és kutatási tevékenységeket. A Program program 1989-ben indult, 2014 óta az Erasmus+ programon belül önálló tevékenységként működik. Jelenleg világszerte 78 országban valósulnak meg különböző típusú Jean Monnet tevékenységek.

Magazin | Felsőoktatás

A felsőoktatási részvétel és hozzáférés kiszélesítésének folyamatát magában foglaló szociális dimenzió a nemzeti és az európai szintű felsőoktatási politika egyik központi témája. Ezt a kérdéskört járta körül a „A felsőoktatás szociális dimenziója – hátrányos helyzetű csoportok hozzáférése és részvétele a felsőoktatásban című nemzetközi kutatás.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőttoktatás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Projekttükör | Felsőoktatás

A 2014-ben elindított Petra-E projekt célja a műfordítók elméleti és gyakorlati képzését segítő referenciakeret kidolgozása. Ez a létrehozandó eszköz az idegen nyelvek tanulására kidolgozott Közös Európai Nyelvi Referenciakerethez hasonlítható, olyan speciális ismereteket és kompetenciákat ír le, amelyeket a jó műfordítónak a különböző szinteken sorban el kell sajátítania. Ilyen például a forrásnyelv és a célnyelv ismeretén kívül az adott nyelvek irodalmának és kultúrájának ismerete vagy a különböző stílusok visszaadásának képessége.

2016.01.28.

Projekttükör | Felsőoktatás

Köztudott, hogy a versenyszellem növeli a teljesítményt és a kreativitást. De hogyan lehet egy verseny által társadalmi hatást gyakorolni? Mi történik, ha egy cég problémájára felsőoktatási hallgatóknak kell megoldást keresniük versenykörülmények között?

Utolsó módosítás: 2015.07.07.