Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU

Az Európai Bizottság közzétette jelentését az Erasmus+ program (2014-2020) félidős értékeléséről. Az érdekes számok és statisztikák mellett a legfontosabb megállapításokat is tartalmazza következtetésekkel.

Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás

Az Erasmus+ Stratégiai partnerségek immáron ötödik alkalommal jelent pályázati lehetőséget az oktatás bármely területéhez kapcsolódó működő intézményeknek, szervezeteknek. 2017 novemberében két olyan szakmai rendezvényt tartottunk, amelyek a 2018-as pályázati év Erasmus+ Stratégiai partnerségek pályázattípusban tervezett pályázatok kidolgozását, elkészítését segíthetik.

Magazin | Felsőoktatás

Egy játék, amelyet nem csak, hogy nem tilos az órán játszani, hanem egyenesen ajánlott, és még a Tajvani Egyetem is szeretné kipróbálni? Ismerkedjen meg az Agropoly-val, amely az agráripar iránt érdeklődő fiatalok vállalkozói készségeinek fejlesztésére jött létre – a projektről a TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft. képviseletében Kövesd Andrea projekt koordinátorral és Lengyel Adrienn projekt menedszerrel a beszélgettünk.

Magazin | Felsőoktatás

A tudomány elefántcsonttornya helyett a vállalkozások konkrét támogatását tűzte ki stratégiai célul a Budapesti Gazdasági Egyetem. A kis- és középvállalkozások megerősítésében és a családi vállalkozások utódlásának támogatásában fontos szerepe van az európai források tudatos beépítésének is.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

„A múlt tapasztalataira építeni, szem előtt tartava a jövőt” – áll az Erasmus+ pályázati útmutató első oldalain. Sokan még most ismerkednek az Erasmus+ programmal, de a Tempus Közalapítvány a program félidei értékelésének apropóján már lassan az új, 2020-ban kezdő időszak előkészítése felé tekint.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Navracsics Tibor uniós biztos egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az idén 30 éves Erasmus+ programot minél nyitottabbá tegye a hátrányos helyzetűek számára is.

Magazin | Felsőoktatás

Réthi Gábor 2008-ban végzett okleveles közgazdászként a Miskolci Egyetemen, majd rögtön ebben az évben elkezdte doktori tanulmányait. 2010 szeptembere óta tanársegédként dolgozik a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának Vezetéstudományi Intézetében. 2014-től pedig a kar Erasmus+ koordinátoraként is tevékenykedik. Lengyelországban, Finnországban, az USA-ban, Franciaországban, Romániában, Szlovéniában és Kolumbiában több vendégelőadást tartott, illetve konferenciákon vett részt. Interkulturális menedzsment és szolgáltatás menedzsment a fő profilja. A latin-amerikai régió elkötelezett támogatója. 2015 decemberében és 2016 július-augusztusában az Erasmus+ nemzetközi kreditmobilitás program keretében járt Kolumbiában.

Magazin | Felsőoktatás

A felsőoktatási részvétel és hozzáférés kiszélesítésének folyamatát magában foglaló szociális dimenzió a nemzeti és az európai szintű felsőoktatási politika egyik központi témája. Ezt a kérdéskört járta körül a „A felsőoktatás szociális dimenziója – hátrányos helyzetű csoportok hozzáférése és részvétele a felsőoktatásban című nemzetközi kutatás.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Utolsó módosítás: 2017.08.09.