2017.03.29.

Magazin | Köznevelés

Októberben arra voltunk kíváncsiak, hogy mit jelent a tanárok számára a motiváció. Kérdésünkre sokszínű, inspiráló és olykor igencsak megható válaszokat kaptunk, ezekből olvashatják most összeállításunkat. Lássuk, mit gondol az Erasmus+ tanárok Facebook-közösség a témáról!

Magazin | Köznevelés

Az európai oktatásügyi trendeket tekintve az elmúlt évek során egyre több fórumon megfogalmazódott a törekvés, amely új, európai szinten közös alapelveket kíván kialakítani a tanárképzési rendszer területén.

Hír | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőttoktatás, Szakképzés

Tájékoztatjuk pályázóinkat, hogy amennyiben az Erasmus+ KA2 stratégiai partnerségek pályázatok benyújtása során informatikai rendszerproblémák merülnének fel a 2017. március 29-i déli 12.00 órai benyújtási határidőt megelőzően, az Európai Bizottság lehetőséget ad arra, hogy alternatív módon nyújtsák be pályázatukat.

Partner hír | 2017.03.17.

Hír |

A Digitális Témahét és az eTwinning célja egyaránt a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. Mindkét program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is.

Magazin | Köznevelés

„Az oktatási rendszer kulcsa a jó pedagógus.” A tanári munka minősége hat legerősebben a tanuló eredményességre.” – Ilyen és hasonló mondatok számtalanszor elhangzanak mind laikusok, mind szakemberek szájából, ugyanis ebben a tekintetben a közvélekedéssel megegyezők a tudományos kutatási eredmények is. Hogy mi teszi a tanári munkát igazán hatékonnyá, van-e a szakmában „bölcsek köve”, az azonban már jóval összetettebb kérdés. Több közelmúltbeli kutatás is azt mutatja, hogy ha nem is egyetlen és egyedüli sikerkritérium, de mind a tanári, mind a tanulói munkára egyértelműen jelentős pozitív hatást gyakorló tényező lehet a pedagógusok közti rendszeres együttműködés, a közös tanulási tevékenységekben való részvétel. A Pályázati Pavilon 2016. őszi számának fókusztémája a pedagógusok közti együttműködés és kollaboratív tanulás.

Erasmus 30 | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőttoktatás, Szakképzés

Az Erasmus+ program az Európai Unió egyik legsikeresebb kezdeményezése, mely közvetlen hatással van több millió ember életére: segíti a fiatalok munkába állását, erősíti az EU polgárainak aktív társadalmi szerepvállalását, támogatja a társadalmi beilleszkedést és nemzetközi perspektívát nyújt a résztvevőknek.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőttoktatás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Magazin | Köznevelés, Felnőttoktatás, Szakképzés

Stratégiaalkotás és nemzetközi tevékenységek tervezése az oktatás és képzés területén

Utolsó módosítás: 2014.08.19.