Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

Több százan ünnepelték Erasmus+ program 30. születésnapját az Európai Parlamentben, Strasbourgban. Az ünnepségen az Erasmus+ generáció 33 képviselője vehette át a jelképes, 9 milliomodik résztvevőnek járó díjat. A meghívottak interaktív fotókiállításon, majd a szektorok közötti tárgyalásokon vehettek részt, melyek az Erasmus+ kihívásairól, céljairól és jövőjéről folytak. Az eseményen részt vett Vályi Éva, az International School of Budapest tanára, aki eredményesen megvalósított Erasmus+ pályázatával idén Nívódíjban is részesült. Ebben a cikkben az ő élményeiről olvashatunk.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Navracsics Tibor uniós biztos egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az idén 30 éves Erasmus+ programot minél nyitottabbá tegye a hátrányos helyzetűek számára is. Az Európai Bizottság oktatási, ifjúságügyi, kulturális és sport tevékenységekért felelős biztosa szerint ugyanis a nemzetközi tapasztalatszerzés számos előnye mellett, a programban résztvevők közvetlenül tapasztalhatják meg, hogy mit jelent európainak lenni.

Hír | Köznevelés, Ifjúság

Egy egész osztály részt vehet az Euroscola programban az Európai Parlamentben, hogy majd aktív állampolgárként alakíthassák közös jövőnket.

Képzés | Köznevelés, Civil szervezet

Módszertani továbbképzés a 12-18 éves korosztálynak angol nyelvet oktató pedagógusok, foglalkozásvezetők számára

Erasmus 30 | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, EU

Az évforduló alkalmából a Bizottság új Erasmus+ mobilalkalmazást indít. A kimondottan a hallgatók, gyakornokok és ifjúsági csereprogramok résztvevői részére tervezett alkalmazás segít az Erasmus+ programmal kapcsolatos ügyintézésben eligazodni, a helyi közösségekbe beilleszkedni, valamint nyelvi képességeiket fejleszteni.

Facebook | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás

Elkészültek az Erasmus+ arcainak videói, melyekből megtudhatjuk, milyen pluszt adott az Erasmus+ a különböző területről érkező pályázóknak.

Magazin | Köznevelés

A korai iskolaelhagyás a különböző, az oktatás és képzés határterületén mozgó szektorok (ifjúságügy, gyermekvédelem, egészségügy, szociálpolitika, munkaügy, rendvédelem stb.) közös erőfeszítési nyomán hatékonyabban és eredményesebben előzhető meg. Ebbe az irányba mutatnak az európai szakpolitikák és a hazai gyakorlat is. A következőkben néhány kiemelt szakpolitikai irány és jó gyakorlat segítségével görgetjük tovább a korai iskolaelhagyás megelőzésének témáját, amely a Közalapítvány szakmai projektjeinek is fókuszában áll.

2017.04.05.

Magazin | Köznevelés

Két jó gyakorlat a tanári közösség összekovácsolására az iskola jobbá tétele érdekében.

2017.03.29.

Magazin | Köznevelés

Októberben arra voltunk kíváncsiak, hogy mit jelent a tanárok számára a motiváció. Kérdésünkre sokszínű, inspiráló és olykor igencsak megható válaszokat kaptunk, ezekből olvashatják most összeállításunkat. Lássuk, mit gondol az Erasmus+ tanárok Facebook-közösség a témáról!

Magazin | Köznevelés

Az európai oktatásügyi trendeket tekintve az elmúlt évek során egyre több fórumon megfogalmazódott a törekvés, amely új, európai szinten közös alapelveket kíván kialakítani a tanárképzési rendszer területén.

Magazin | Köznevelés

„Az oktatási rendszer kulcsa a jó pedagógus.” A tanári munka minősége hat legerősebben a tanuló eredményességre.” – Ilyen és hasonló mondatok számtalanszor elhangzanak mind laikusok, mind szakemberek szájából, ugyanis ebben a tekintetben a közvélekedéssel megegyezők a tudományos kutatási eredmények is. Hogy mi teszi a tanári munkát igazán hatékonnyá, van-e a szakmában „bölcsek köve”, az azonban már jóval összetettebb kérdés. Több közelmúltbeli kutatás is azt mutatja, hogy ha nem is egyetlen és egyedüli sikerkritérium, de mind a tanári, mind a tanulói munkára egyértelműen jelentős pozitív hatást gyakorló tényező lehet a pedagógusok közti rendszeres együttműködés, a közös tanulási tevékenységekben való részvétel. A Pályázati Pavilon 2016. őszi számának fókusztémája a pedagógusok közti együttműködés és kollaboratív tanulás.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Magazin | Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Stratégiaalkotás és nemzetközi tevékenységek tervezése az oktatás és képzés területén

Utolsó módosítás: 2014.08.19.