Egyre több intézmény tartja fontosnak az európai pályázati rendszerben való részvételt, a beadott pályázatok színvonala, kidolgozottsága is minőségileg javuló tendenciát mutat. Hogyan lehet azonban olyan pályázatot írni, amely minőségileg kiemelkedik a többi beadott pályázat közül? Melyek azok a tipikus hibák, amelyeket a pályázók elkövetnek, és hogyan lehet ezeket kiküszöbölni? Tippek és javaslatok az értékelő szemszögéből.

Mire figyeljünk kiemelten?

A megfelelő projektötleten és az ehhez kapcsolódó igény felmérésen múlik a projekt megalapozottsága. Ha ez nem meggyőző, az összes értékelési szempont gyengül.

Mely alapkérdéseket tegyük fel magunknak, ha pályázatot írunk?

  1. Mire van a legnagyobb szüksége a szervezetnek/szektornak/célcsoportnak a következő 1-2 évben?
  2. Miért ez a legégetőbb igény?
  3. Hogyan tudom bemutatni/alátámasztani ezt az igényt a külvilág számára?

Rossz példa az igények bemutatására:
Önmagában nem elégséges: „Az Európai Parlament és Tanács 2016/679 rendelete az adatbiztonságról alátámasztja a téma fontosságát”.

Jó példa egy nemzeti célcsoport igényeinek bemutatására:
„Az Egyesület tagjai körében felmértük a képzés iránt támasztott igényeket. A 622 tagból 430 fő töltötte ki az online kérdőívet, 83 százalékuk jelezte, hogy szükség van az adott szakmai ismeretre/tudásra és részt venne egy ilyen típusú képzésen. A kérdőívet és annak kiértékelését pályázatunkhoz csatoljuk.” 

Tipikus pályázói hibák a stratégiai partnerségek típusú pályázatoknál

Jó példa cél meghatározására: Tanárok részére egy új módszertan kidolgozása, amelynek segítségével az oktatás-képzés jobban illeszkedik a munkaerő-piaci elvárásokhoz.

Jó példa tevékenység meghatározására: Továbbképzés anyagainak kidolgozása; tesztképzés keretében kipróbálják . 

 Mi az, ami garantáltan nehéz gondolatokat kelt egy értékelőben?

 Tippek, javaslatok pályázóknak:

 

Lencsés Eszter

értékelő

Utolsó módosítás: 2019.06.24.