ALMA A FÁN – Fókuszban a korai iskolaelhagyás – műhelysorozat

A Tempus Közalapítvány délutáni szakmai rendezvénysorozata az iskolai lemorzsolódás megelőzésében és csökkentésében érintett szereplők számára. Téma: Konfliktushelyzetek kezelése kommunikációs módszerekkel.

Időpont: 2016.10.27.

Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítjuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az iskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.

Téma: Konfliktushelyzetek kezelése kommunikációs módszerekkel

Időpont: 2016. október 27. csütörtök, 15:00-18:00

Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)

A rendezvényre már nem tudunk jelentkezéseket elfogadni, a létszám megtelt.

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).

Háttér: Kevesen vagyunk, akik ne találkoznánk naponta sokféle konfliktussal, dolgozzunk akár iskolában pedagógusként vagy egy segítő szakma gyakorlójaként. A konfliktusaink lehetnek ismétlődőek és egészen banálisak is – például a tanulók rendszeres késése vagy akár tanulmányi vagy magatartási problémáik kezelése (vagy éppen nem kezelése) miatt. A konfliktusok sok esetben vezetnek lemorzsolódáshoz, illetve gyakorta készítik elő a terepet a tanulók korai iskolaelhagyásához is. A konfliktusok konstruktív és megnyugtató, előremutató kezelése, de különösen azok megelőzése össztársadalmi kérdés hazánkban.

A műhelyről: A műhely keretében az iskolai konfliktusok felismerésére és lehetséges kezelésére helyezzük a fókuszt. A téma bevezetőjeként az ismert oktatáskutató, Kállai Gabriella osztja meg élményeit, tapasztalatait, illetve ad átfogó képet a hazai jó gyakorlatokról. A hangolást, a Tempus Közalapítvány bevezetőjét és a plenáris előadást követően két facilitátor, Szél Dávid és Földes Petra segítségével mélyedhetnek el a résztvevők a konfliktuskezelés módszereiben, lehetőségeiben. A közel kétórás workshop célja, hogy esetek feltárásával, konkrét terepi élmények felhasználásával a résztvevők a mindennapi gyakorlatban is használható segítséget, iránymutatást kapjanak a gyerekekkel kapcsolatos vissza-visszatérő konfliktusok és a váratlan helyzetek kezelése kapcsán is.

Fontos részlet, hogy már a regisztráció során meg kell adniuk, hogy melyik workshopon szeretnének részt venni. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a két workshop lehetséges létszáma egyenként 35-35 fő.

A műhelybeszélgetés programja:

14:30 – 15:00 Érkezés, regisztráció
15:00 – 15:15 Hangolás: interaktív játék formájában
Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány
15:15 – 15:30 Köszöntő a TKA nevében. Miért ez a téma?
Szegedi Eszter,Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány
15:30 – 16:00 Előadás: a téma hazai áttekintése
Kállai Gabriella, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
16:00 – 16:10 Szünet
16:10 – 17:55

Gyakorlatorientált workshopok a témában (két párhuzamos workshop 100-100 percben)

WS1: Némaságra ítélve | Facilitátor: Szél Dávid (max. 35 fő - a létszám megtelt, 
erre a workshopra már nem lehet jelentkezni)

Komolyabb iskolai konfliktusok fegyelmivel végződnek az iskola számára, a tanuló számára
viszont csak akkor kezdődik igazán. Felmerül hát egyrészt az a kérdés, hogy az iskola és a
tanuló felelőssége meddig és mire terjed ki, másrészt pedig, hogy valójában mikor kezdődik,
meddig vezethető vissza egy iskolában megjelenő konfliktus. 110 perces műhelyünkön egy
filmrészletet segítségül hívva ezeket a kérdéseket fogjuk feldolgozni.

WS2: Büntetés helyett jóvátétel | Facilitátor: Földes Petra (max. 35 fő - a létszám megtelt,
erre a workshopra már nem lehet jelentkezni)

Timi és Ági összeverekedett. Ricsi és Máté gúnyrajzokat posztolt egy osztálytársáról, Norbi
graffitit fújt az iskola falára. Hogyan reagáljunk, és mi az, amit semmiképpen ne tegyünk
hasonló helyzetekben? A workshopon megtörtént esetekre építve szerzünk tapasztalatot a
konfliktuskezelés jövőorientált, közösségi megközelítéséről, felvillantva a resztoratív,
kárhelyreállító szemléletet támogató kommunikációs technikákat is.

Hasznos linkek a jövőorientált konfliktuskezelésről

17:55 – 18:00 Záró gondolatok

Jelentkezni legkésőbb október 26-ig, illetve a szabad helyek függvényében lehet az alábbi regisztrációval.

 

REGISZTRÁCIÓ

A rendezvényre már nem tudunk jelentkezéseket elfogadni, a létszám megtelt.

 

Utolsó módosítás: 2016.12.06.

HIBA

Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.


Rendszerünk rögzítette a jelentkezését, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.