ALMA A FÁN – Fókuszban a korai iskolaelhagyás – műhelysorozat
Téma: Reziliencia fejlesztéssel és érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellenIdőpont: 2017.03.30. csütörtök, 15:00-18:00
Helyszín: Tempus Közalapítvány, 1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., Greenpoint 7 Irodaház, 6. emelet, Brüsszel terem
Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítottuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az általános- és/vagy középiskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.
Téma: Reziliencia fejlesztéssel és érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen
Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek.
Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).
Háttér: Számos projekt zajlik országszerte (és Európa szerte is), amelyek kifejezetten a korai iskolaelhagyás csökkentését célzó tevékenységeket, eszközöket adaptálnak, fejlesztenek. A projektek kipróbál és bevált eredményei jó gyakorlatként a projektek honlapján általában elérhetőek, de terveink szerint a Tempus Közalapítvány ESLplus projektjének nyilvános jó gyakorlat gyűjteményében is megjelennének.
A műhelyről: Jelen műhely keretében a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány két projektje keretében adaptált gyakorlatokkal illetve egy kidolgozás alatt álló tréninganyaggal ismerkedhetnek meg a résztvevők.
Az EUMOSCHOOL (Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen) projektben érzelmi intelligencia-fejlesztéssel foglalkoznak. Először egy rövid bevezető során megtudhatják, hogy miért fontos ez a téma és hogyan függ össze a korai iskolaelhagyással, majd konkrét gyakorlatokat ismernek meg a magyarra adaptált anyagból. A gyakorlatok változatosak mind életkort (6-16 éves korosztálynak szólnak), mind összetettséget tekintve (vannak, amiket akár minden óra elején el lehet végezni, mások viszont egy teljes féléven keresztül tarthatnak, havi egy alkalmas foglalkozásokkal számolva). A gyakorlatokat bármilyen tantárgyat tanító tanár/pedagógiai munkatárs vezetheti.
A másik projekt – ARTPAD (Reziliencia-fejlesztés játékkal és drámával) – a reziliencia fejlesztésében látja a korai iskolaelhagyás csökkentésének egyik kulcsát, és ehhez a játék és a dráma eszközeit használja. A reziliencia az a képesség, amely segít megküzdeni a nehézségekkel és alkalmazkodni hozzájuk. A projekt keretében kidolgozandó tréninganyag még kidolgozás alatt áll. A műhelyen az eddigi tapasztalatokra építve ismerhetik meg azt, hogy hogyan függ össze a rezilienci fejlesztés a korai iskolaelhagyással, másrészt azt a 6 alapelvet, amelyeket az egyéves kutatás során fontosnak találtak a fejlesztők a gyerekekkel való munka során a reziliencia-fejlesztés érdekében. Ezekre alapozva konkrét tippeket és módszereket ismerhetnek meg a gyerekek játékának támogatására, valamint olyan egyszerűbb drámapedagógiai eszközöket, amelyeket különösebb előképzettség nélkül is végezhetnek a tanárok.
Program
14:30-15:00 | Érkezés, regisztráció |
15:00-15:20 | Hangolás: interaktív játék formájában Farkas Bertalan Péter, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány |
15:20-15:30 | Projektek a korai iskolaelhagyás kezelésére – merre keressük az eredményeiket? Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány |
15:30-15:40 |
A Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány projektjei a korai iskolaelhagyás kezelésére Dr. Suhajda Virág, nemzetközi projekt menedzser, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány Vastag Zsuzsa, projektmenedzser, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány |
15:40-15:55 | Szünet |
15:55-17:45 | Párhuzamos workshopok a témában WS1: EUMOSCHOOL (Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás kezelésére) – workshop leírást ld. fent WS2: ARTPAD (Reziliencia-fejlesztés játékkal és drámával a korai iskolaelhagyás kezelésére) - workshop leírást ld. fent Facilitátorok: Dr. Suhajda Virág, nemzetközi projekt menedzser, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány Vastag Zsuzsa, projektmenedzser, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány |
A két workshop között:
16:45-16:55 | Tanulságok és továbblépés Farkas Bertalan Péter, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány |
17:45-18:00 | Záró gondolatok |
Jelentkezni legkésőbb március 29-ig a szabad helyek függvényében.
Az eseménnyel kapcsolatban Szabó Csilla projektvezetőnél érdeklődhet: csilla.szabo{kukac}tpf.hu
Utolsó módosítás: 2017.04.04.
HIBA
Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.
HIBA
Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.
HIBA
Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány