ALMA A FÁN – Fókuszban a korai iskolaelhagyás – műhelysorozat

A Tempus Közalapítvány délutáni szakmai rendezvénysorozata az iskolai lemorzsolódás megelőzésében és csökkentésében érintett szereplők számára.

Időpont: 2017.11.29. 15.00-18.00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)

Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítottuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az általános- és/vagy középiskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.

Téma: Együtt a boldogabb iskolákért! - Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, intézményfenntartók, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne). Kérjük, hogy a jelentkezéskor jelölje meg, hogy melyik műhelymunkán szeretne részt venni.

Háttér: A korai iskolaelhagyás okának egyik meghatározó tényezője, ha az iskolai közösségnek nincs megtartó ereje. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program célja egy olyan támogató és megtartó, szakmai közösségi hálózat elindítása, amely az iskolai közösségek megerősítésének alapja lehet.

A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák iskolai közösségi programjai során nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy olyan iskolai klímában töltsék az érintettek a hétköznapjaikat, ahol a büntetés helyett együttműködésen alapuló módszertanokkal kezelhetők a nehéz társas helyzetek. Az iskolai mediáció és a resztoratív gyakorlatok mindennapokba való beépítése kiszámíthatóbb, méltányosabb helyzeteket teremt, az érintettek bevonódnak az őket érintő döntésekbe. Tiszta keretek és közös szabályrendszer segíti hozzá az iskolai szereplőket a békésebb, boldogabb tanulási környezethez.

Jelen műhelysorozat a korai iskolaelhagyás téma okán, mely a társszektorok helyi együttműködésével hatékonyabban kezelhető, nem csak pedagógusoknak szól. Ezért továbbra is várunk iskolavezetőket és intézményfenntartókat, pedagógusokat, ifjúságvédelmi felelősöket, valamint pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakembereit, iskola-egészségügyben dolgozókat és civil szervezetek képviselőit, illetve a témához kapcsolódó további szakembereket.

PROGRAM

14:30 - 15:00 Érkezés, regisztráció
15:00 - 15:10

TKA

Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány

15:10-15:20

Hangoló: Az iskolai klíma hozzájárulása a boldog és sikeres élethez (videóbejátszás és rövid interaktív eszmecsere)

Partners Hungary Alapítvány

15:20 – 15:50

Előadás: Az iskolai agresszió, mint a korai iskolaelhagyás egyik lényeges oka

Partners Hungary Alapítvány, Békés Iskolák Program

15:50 – 16:00 Szünet
16:00 – 18:00 

Párhuzamos műhelymunkák - Partners Hungary Alapítvány

  1. műhely: Hogyan vezessek be egy közösségalapú iskolai modellprogramot? Vezetői elköteleződés, helyzetelemzés és motiváció az iskolai légkör javításához.

Kiknek ajánljuk: iskolai vezetők, döntéshozók, fenntartók

A műhelymunka során az alábbi kérdések mentén gondolkozunk, cserélünk tapasztalatokat. A gyakorlatok során a résztvevők megismerhetik a komplex iskolai program javasolt bevezetési módját is.  

  • Mik azok a dimenziók, amit egy iskola vezetőjének végig kell gondolni, mielőtt bevezetne egy ilyen programot?
  • Kinek milyen előnye és hátránya származhat egy ilyen program során? Min bukhat meg egy komplex iskolai program bevezetése?
  • Kik az érintettjei egy ilyen programnak, és ki, milyen szerepet tölt be a bevezetés során?
  • Milyen a külső és belső erőforrások/ motivációs eszköz állhat rendelkezésére egy iskolai vezetésnek?
  • Mire ad lehetőséget egy iskolai klímadiagnózis a vezető, vagy egy elkötelezett kolléga számára?
  • Miket kell végiggondolni egy vezetőnek (erőforrás, szükségletek), amikor belevág egy helyzetfelmérésbe? 
  1. műhely: A közösség megtartó ereje: iskolai mediáció és resztoratív gyakorlatok a mindennapokban.

Kiknek ajánljuk: iskolai vezetők, pedagógusok, egyéb iskolai és civil szakemberek

Hogyan léphet a büntető-fegyelmező szemlélet helyébe a helyreállító szemlélet, amely valódi közösségekben és fair eljárásokban gondolkozik? Hogyan segítheti mindez hozzá az iskolai szereplőket a boldogabb mindennapokhoz? Az augusztusban megjelent Digitális Gyermekvédelmi Stratégia nagy hangsúlyt fektet a biztonságos internethasználat és az alternatív vitarendezés kérdéseire az iskolában. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák szakmai csapata abban hisz, hogy nem csak a már kialakult nehéz helyzetekkel fontos mit kezdenünk, a leghatékonyabb kezelés a megelőzés. Jelen műhelymunka során konkrét módszereket és kész szakmai anyagokat mutatnak be a resztoratív gyakorlatok és az iskolai mediáció eszköztárából.

  1. műhely: Fejlődésfókuszú esetmegbeszélés - WANDA módszer, mint nagy potenciállal rendelkező eszköz az iskolában.

Kiknek ajánljuk: pedagógusoknak, mentálhigiénés szakembereknek, és gyermekjóléti felelősöknek, iskolapszichológusoknak

A professzionális szakmai tudás a személyiség felkészültsége nélkül keveset ér. Jó szakemberré is csak mások segítségével válhatunk, ha adunk és kapunk visszajelzést. Napjainkban a kiégés, a motivációvesztés az egyik legsűrűbben visszatérő rizikófaktor az emberekkel dolgozó szakemberek körében. Ez az esetmegbeszélő módszertan erre a problémára kínál újszerű megoldást, könnyen alkalmazható, átvehető módszerrel. A WANDA módszer alkalmazása során a pozitív pszichológia eszköztárával dolgozunk. A WANDA szekció során egy konkrét eseten keresztül próbálhatják ki a résztvevők a módszertan. E megoldás lehetőséget nyújt mindazoknak, akik emberekkel dolgoznak, hogy strukturált formában, bizalmi közegben vizsgálják meg azokat a problémákat, elakadásokat, amikre nincs megoldásuk.

 

17:55 – 18:00 

Zárszó, visszajelzés

 

Jelentkezni legkésőbb november 28-ig, illetve a szabad helyek függvényében lehet az alábbi linken. A rendezvényre kb. 60 főt várunk, amint a regisztráltak száma eléri a 60 főt, a regisztrációt lezárjuk.

Az eseménnyel kapcsolatban Szabó Csilla projektvezetőnél érdeklődhet: csilla.szabo{kukac}tpf.hu


REGISZTRÁCIÓ

A regisztrációval hozzájárul, hogy Önről, mint Résztvevőről a rendezvény alkalmával képi, videó- és hangfelvételek készüljenek, amelyek kapcsán a Tempus Közalapítvány a Résztvevő tekintetében térben, időben, és felhasználási módban korlátlan, átruházható felhasználási jogosultságot szerez. A Tempus Közalapítvány a Résztvevő relációjában korlátozás nélkül jogosult a megjelenítés hasznosítására, felhasználására, többszörözésére, közzétételére, átdolgozására, nyilvánosságra hozatalára, nyilvánossághoz közvetítésére anélkül, hogy a Résztvevő részére ezért bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania. Az előzőek szerinti megjelenítések kapcsán a Résztvevő semmilyen követeléssel nem élhet a Tempus Közalapítvánnyal, illetve a kifejezetten a Közalapítvány felkérésére dolgozó fotós, videós, vagy sajtómunkatársakkal szemben.


* - kötelező mezők

Melyik műhelymunkán szeretne részt venni?*




Hírlevélre feliratkozom


Kérjük, írja be az alábbi számot*

Utolsó módosítás: 2017.11.14.

HIBA

Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.


Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.

Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány