Ezt főztük ki!

Közzétéve2014-04-22 13:06:46
ÖtletgazdaNemes-Nagy Katalin Erika, http://scienceandict.wordpress.com/
Iskolánkba zömmel hátrányos helyzetű, marginalizálódott gyerekek és fiatalok tanulnak, számukra nyújtunk lehetőséget az alapfokú végzettség és szakma megszerzésére. A projektben olyan fiatalok vettek részt, akik HÍD I. programban tanulnak, tehát általános iskolai végzettséggel már rendelkeznek, de valamilyen okból kifolyólag a szakma tanulást nem tudták megkezdeni vagy lemorzsolódtak. Ezen diákok különböző családi háttérrel rendelkeznek, néhányan közülük jelentős szociális és életviteli hiányosságokkal küzdenek. Ez a probléma adta a projekt alapötletét, főzzünk valamit közösen. Egy csoportot hoztunk létre a kommunikáció és az információ megosztás gyorsítása érdekében, majd egy online faliújságon összegyűjtöttük a jó receptek, szakácskönyvek ismérveit. Ezután mindenki egyénileg dolgozott, összegyűjtötte saját kedvenc receptjeit egy word dokumentumban (leves, főétel, desszert kategóriákban), a gyorsabban haladók ezt kiegészítették szüleik kedvenceivel is. Az összegyűjtött ételekből szavazást készítettünk Power League-ben, melynek használatával kiválasztottuk azt az ételt, amit később közösen el is készítettünk. A nyertes chilis bab hozzávalóit a recept alapján összegyűjtöttük egy közösen szerkesztett Google dokumentumban és költségvetést (Excelben) készítettünk a főzéshez, összegyűjtöttük a főzéshez és tálaláshoz szükséges eszközöket is. Eközben a receptekből egy színes magazint készítettünk a joomag.com ( http://joom.ag/BVhX ) oldalon, mindenki egy-egy dupla oldalt kapott az újságban. Eljött a főzés napja. Gyorsan megvitattuk, hogy a környékbeli boltok közül hova érdemes menni vásárolni, figyelembe véve az árat, a távolságot és a kínálatot is. Közös bevásárlással kezdtünk, majd következett a főzés. Itt különböző szerepeket kaptak a diákok, volt aki főzött, más a dokumentálást vállalta magára, míg mások a terítésben és a tálalásban segédkeztek. A diákok megvendégelték kedvenc tanáraikat és az iskolánkban dolgozó szociális munkásokat, akik szóban és később egy űrlapon is véleményezték az elkészült ételt. A főzés folyamatát fotókkal dokumentálták, amiből egy kisfilmet készítettek. A projekt zárásaként egy kérdőívben mondhatták el véleményüket, jövőbeni terveiket. A projekt nagyon sikeres volt, mert összetartóbbá és elfogadóbbá vált a közösség, és jobban megismerhettük a diákokat, szokásaikat is. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be