Uralkodj okosan
Közzétéve | 2015-08-18 18:12:09 |
Ötletgazda | Béres Attila János, |
A "játék" során 4 véletlenszerű csoport kerül kialakítása, amelyek egymással versenyeznek. A társasjátékhoz tartozó kérdések úgy lettek kialakítva hogy körülbelül minden csapat 3 teljes kört legalább meg tud tenni a bábujával. Minden csapat kap egy dobókockát aminek a segítségével lépnek a bábujukkal a megfelelő mezőre. Minden mezőn feladatok várják a csapatokat amelyeket meg kell oldaniuk. A feladatok széles skálán mozognak, vannak olyanok amelyek szóban is megoldhatóak, de jelentős részüket csak a digitális táblán lehet megoldani. Minden csapatból felváltva más más ember kísérli meg a feladat sikeres elvégzését. Minden sikeres munka esetén egy kártyát kapnak amin egy-egy történelmi magyar vármegye neve található. Minden kártya 1 pontot ér. A mezőkön való haladás közben lehetőség van nehezebb kártyák (személy, vár) megszerzésére is, amelyek dupla 2 pontot érnek. A csoportok célja a minél több kártya begyűjtése, az a csapat nyer aki a legtöbbel rendelkezik a végén. Minden mezőhöz 3 db kérdés tartozik, így elméletben minden csapat 3 teljes kört is megtehet bábujával az óra során. A játék gyakorlatilag addig tarthat amíg minden mezőhöz minden feladat megoldásra nem kerül. A tanulók tudása,munkatempója függvényében a teljes játék időtartama meg is haladhatja az egy tanítási óra keretét, így inkább a 2x45 perc a javasolt a teljes játékhoz.
1 lépés:
- csoportok véletlenszerű kialakítása
- szükséges eszközök (dobókocka) kiosztása
- játékszabályok ismertetése
2 lépés:
- csoportok játéka a "jutalomkártyák" gyűjtése
3 lépés:
- eredményhirdetés
- jutalmak, dicséretek kiosztása
- felmerült problémák, gyengeségek megbeszélése
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be