ENTER - ENgedj TERet!

Közzétéve2016-07-28 10:40:58
ÖtletgazdaGáspár Nóra,
A bemutatott órán öt főből álló osztály vett részt. Ebből az ötből négy súlyosan látássérült és értelmileg akadályozott, egy diák pedig gyengénlátó- és értelmileg akadályozott tanuló.

A négy súlyosan látássérült gyermek számára még inkább speciális a tanítás-tanulás, mert nem látnak, illetve az ismeretek átadásában az írás és az olvasás nem releváns. A gyengénlátó lány a tavalyi évtől tanul olvasni, ezért nála használható a látó írás-olvasás tanítás módszere.

Heti két órában tanítok informatika órát számukra. Ezek nem klasszikus informatika órák, ahogy már korábban is jeleztem, egy speciális tananyag lett írva, ami illeszkedik a célcsoport szükségleteihez. A közös pont az IKT eszközök használata.

A bemutatott órán egy külföldi csoport hospitált, illetve év vége lévén egy összefoglaló, hiányosságokat pótló órát mutattam be a gyerekekkel.

Fontosnak tartottam, hogy minél több oldalról mutassam be a tantárgyat, az IKT eszközök használatát. A gyerekek tudásához, képességeihez mérten választottam meg az eszközöket: a gyengénlátó diák tanul olvasni; egy másik lány nagyon szereti a fejhallgatót; a harmadik gyereket mozgásra aktivizálni, stb.
A gyerekek tudták, hogy lesznek vendégek az órán, izgultak is, fontos szempont volt, hogy sikerélménnyel, jókedvvel teljen az óra.

Az óra címe: ENTER - ENgedj TERet! Lényegesnek tartottam, hogy a gyerekek minél több eszközt kipróbáljanak és számukra teret, lehetőséget adjak ahhoz, hogy megmutathassák, mit tudnak. Ezt nemcsak a vendégek számára tették, hanem önmaguk számára is. Higgyék el, hogy képesek rá!
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be