Egyenlőség jegyében
Közzétéve | 2016-08-19 07:50:59 |
Ötletgazda | Tarczal-Márta Edit, https://matekmult.wordpress.com/ |
A módszer lényege, hogy a tudásátadás nem az iskolában, hanem otthon történik.
Én ezt a módszert alkalmaztam az egyenletek, egyenlőtlenségek megoldási módszereinek bevezetésére. Videót készítettem és osztottam meg az alapfogalmakból, megoldási módszerekről, melyeket már a videó megnézése közben számon is kértem, a filmbe beilleszthető interaktívan megoldható feladatok segítségével.
Órán a tanulók csoportokban, egy megosztott dokumentumban gyűjtötték össze a kérdéseket szóforgó (adott haladási irányt betartva, sorban egymás után teszik fel kérdéseiket a csoporttagjai, amiket egy közös megosztott dokumentumban rögzítenek is) módszerét használva. Ezután osztályszinten egy virtuális parafatáblára raktuk a kérdéseket csoportforgóban (adott haladási irányt betartva, sorban egymás után teszik fel kérdéseiket a csoportok, amiket egy közös, megosztott virtuális parafatáblán rögzítenek is, a különböző csoportok, különböző színű "cetliket" használnak). Ezután a csoportok más csoportok kérdéseit válaszolták meg, szintén csoportforgóban.
Majd egyéni gyakorlás következett a LearningApps.org alkalmazás segítségével, ami egy webkettes alkalmazás, ami interaktív építőkockák segítségével támogatja a tanulási és tanítási folyamatokat. A tanulókkal csak egy linket kell megosztanunk és már dolgozhatnak is. Az általam összeállított feladatok a legegyszerűbbtől indultak és haladtak a bonyolultabbak felé. Mindenki saját tempójában haladt és képességeinek megfelelő szintig jutott el. Majd igaz-hamis kérdéseket tettek fel egymásnak az anyaggal kapcsolatban.
Az óra végén a Kahoot!-tal tartottam számonkérést, ami egy szavazásra is alkalmas program, használható asztali gépről, laptopról, okostelefonról, tabletről is. A válaszadók részéről nincs szükség regisztrációra, csak egy felhasználó névre és a belépéshez egy kódra, amit a táblára vetítettem ki. Feleletválasztós kérdéseket szerkesztettem, melyeket a projektorral kivetítettem, a válaszadók eszközeiken, csak a válaszokhoz tartozó gombokat látják. A helyes megoldásról azonnali visszajelzést ad. A kérdéssor végén a válaszokat exportáltam egy Excel táblázatba, ezt a gyerekekkel közösen böngésztük át, a legjobb eredményt elérők piros pontot kaptak. Zárásként a gyerekek újra lehetőséget kaptak kérdéseik feltevésére, majd egy-egy mondatban megfogalmazták, hogy mi volt a legjobb és a legrosszabb tapasztalatuk az órán. Eltervezték, hogy ők milyen tananyagból készítenének videót alsóbb éveseknek.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be