Profilképek_ Fizikusok

Közzétéve2017-08-18 10:17:34
ÖtletgazdaFilep Doina Otília,
A projekt során a tanulók megismerik Ampere, Volta és Ohm életrajzát, munkásságát. Ismereteket szereznek szülőhelyük földrajzi adottságairól, múltbéli és mostani helyzetéről. Ugyan akkor az általuk gyűjtött, feldolgozott információk segítségével megismerik a fizikusok korában, országukban zajló történelmi eseményeket. A konkrét feladat az említett fizikusok Fakebook (Facebook)-profiljának létrehozása. Tehát a fő cél, hogy mutassák be a három fizikus munkásságát és munkájuk fontosságát: egyszerű áramkörök, jellemző fizikai mennyiségek, mértékegységek. Miért a tiszteletükre nevezték el az áramerősség, az elektromos feszültség és az elektromos ellenállás mértékegységeit? Ugyanakkor illusztrálják minél több képpel a fizikusok szülőhelyét, gyermekkori környezetét, iskoláit, egyetemeket. A projekt végén a diákok bemutatják az elkészült profilokat, prezentációkat. A csoportok megosztják egymással a Fakebook oldalak elérhetőségét és értékelő kommenteket posztoltak egymás oldalaira. A projekt egy olyan tanulási forgatókönyvet nyújt, amely segít a mai és jövőbeni oktatási környezetben szükséges készségek felfedezésében és továbbfejlesztésében. Fontos, hogy egy-egy híres személy életrajzának megismerése után, személyes véleményt alkossanak róla, különböző értékrendeket összehasonlítsanak és ez által saját értékeiket tisztázzák. még ha nagyon sokszor időhiánnyal is küszködünk, sietünk a tananyaggal, akkor is fontosnak tartom egy- egy tudós, fizikus életének a megismerését közelebbről, aprólékosabban. Az, hogy szembesülnek az emberi mivoltával, közelebb hozza hozzájuk, motiválhatja a tantárgyi tudás elsajátításában is. Az, hogy ők is általános iskolában kezdték a tanulást, nyelvet tanultak, gimnáziumba tanultak, dolgoztak, hiányosságokkal küszködtek, nem voltak műszereik, modern eszközeik rádöbbenti őket a saját mindennapjaikra. Ráéreznek a kitartó tanulás, munka szerepének fontosságára a céljaink elérése érdekében. Sőt, úgy gondolom a szaktárgyi tudást, ami az adott fizikushoz kapcsolódik, az is jobban megmarad, motiváltabban állnak hozzá a tanulók. Tehát érdemes időt szánni rá akár tudósok, történelmi személyiségek, hősök, írók, költők esetében is. Ha van rá lehetőség alkalmat kell adni a jelenben élő személyiségekkel való találkozásra, beszélgetésre is. Nagyon sok szervezet kísérletezik e téren. Így próbálják közelebb hozni a sokszor oly elvontnak, nehéznek tűnő "tudományt" a gyerekekhez, fiatalokhoz, a tudományos pályára "csábítani" őket. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be