JELen vagyunk!

Közzétéve2017-08-20 20:00:37
ÖtletgazdaKiss Mónika,
A JELen vagyunk! projektben alsó tagozatos diákok ismerkedtek a jelek üzenetével. A projekt az együttműködésre épült, azt regisztráltuk az eTwinning programban. Iskolánkból a legtöbb projekttevékenységben a harmadikosok vettek részt (3.a osztály).Partnerünk a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola 1. b osztálya.
Programunk központjában az állati kommunikáció és az emberi testbeszéd állt, amit sokrétűen vizsgáltunk. A gyerekek könnyen végezhettek megfigyeléseket a környezetükben élő házi kedvenceikről. A téma hozzájuk közel állt, érzelmileg megérintette őket. Tapasztalataikat megfelelő módon dokumentálták, majd közvetítették társaik felé. A tudásmegosztás eredménye, kollektív ismeretté vált az együttműködő csoportoknak.
Az állati kommunikáció megfigyelésének helyszíne az állatkert. Zoopedagógus segített a téma feldolgozásában. Megismertük a falkán belüli kommunikációt farkasok közt, megfigyeltük, a madarak, hüllők hogyan jelzik szükségleteiket. Minden projekttevékenységet bemutattuk partnereinknek IKT eszközökkel.
A Nimród Vadászújság szerkesztője mesélt az állatok viselkedéséről, a mogyorós pele, az "év emlőse" kapcsán. A pele a harmadikosok ismerőse közös olvasmányunkból, a Ruminiből.
Feldolgoztuk, miben hasonlít, miben különbözik egymástól az állati és emberi kommunikáció. A harmadikosok jelenetet rögzítettek gesztusokkal, kifejező mozgással, az elsősök jeleket, mimikát, gesztusokat fényképeztek számunkra.
Fontos a modern technológia alkalmazása. Szakértő mesélt az emojik jelentéséről, üzeneteket fogalmaztunk partnereinknek, ami csak ilyen jelekből állt. Küldtünk verset, dalt, amit a gyerekek megfejtettek mindkét csoportban.
Projektünk alapgondolata az elfogadás, érzékenyítés. Megértéssel fordulunk nem halló társaink felé, osztályunkba siket és jeltolmács vendégek érkeztek. Meséltek róla, milyen akadályokkal szembesülnek. A diákok nagyon élvezték a foglalkozást, ahogy azt is, hogy megtanulhattak egyes jeleket. A megismert jeleket játékos foglalkozás keretében a harmadikosok megtanították a kisebbeknek. Projektünk lezárásaképp partnereink ellátogattak hozzánk, hogy a projekt időtartama (egy hét) alatt megvalósított tevékenységeket játékos keretek között összefoglaljuk, lezárjuk. A nagyobbak a segítették kisebbeket. A csoportokat TeamUp alkalmazással hoztuk létre. A feladatok közt szerepelt smiley-vadászat, jeleket rekonstruálása, aszfaltrajz készítés, jelelés tanítása, közös jel alkotása.
A tantervi követelményekhez illeszkedő témát feldolgozó projektünk számos új ismeretet, élményt, tudást, barátságot nyújtott számunkra, szebbé tette napjainkat.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be