Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások - Tartalomba ágyazott komplex kompetenciafejlesztés és új tanulási környezet AR tartalmak (kiterjesztett valóság) és a tükrözött osztályterem felhasználásával
Közzétéve | 2017-11-22 09:00:53 |
Ötletgazda | Csikó Szilvia, |
A tanulók kooperatív csoportmunka keretében arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől válhatnak szerethetővé a múzeumok, illetve hogyan hozhatnak létre izgalmas, interaktív kiállítást és virtuális kalandtúrát a kortársaik számára. Komplex többrétegű projektet terveztem, melyben arra törekedtem, minden feladathoz célszerűen és kreatívan társuljanak az IKT- eszközök. A feladatok elsősorban egy tematikus egység lezárásához (A magyar nyelvtörténet korszakai és nyelvemlékek) kapcsolódtak, másrészt lehetőségeket kínáltak a környezetünkben található emlékhelyek, értékek kutatására, azok jobb megismerésére és megismertetésére is. A gyakorlatok segítségével a tanulók a befogadó felhasználókból produktív tartalom-előállítóvá válhattak. A hangsúly a részvételen és az alkotáson volt, de az elemzés, reflexió adta hátteret, így a kritikai gondolkodás fejlődhetett az. Az IKT eszközök felhasználásával modern projekt-tervezési módszereket is használtak: Stakeholder- analízist, célfa-és probléma elemzést, Swot-analízist. A diákok a Minecraft felhasználásával megtervezték a múzeum épületét, a Google webhelyek szolgáltatásával weblapokat hoztak létre, rádió és tévéspotot készítettek. Szlogeneket és posztereket alkottak, létrehozták a múzeum logóját. A Skype felhasználásával egy vendégelőadóval is beszélgetést folytathattak, a szakértőtől kaphatnak választ az őket érdeklő kérdésekre. Az együttműködés eszközei között voltak a klasszikus kollaboratív eszközök, a digitális faliújság, közösen szerkeszthető gondolattérképek. Az Office Mix felhasználásával bemutatták társaiknak az elképzeléseiket.A második modulban egy interaktív kiállítás létrehozása volt a feladat. Az Aurasma kiterjesztett valóság ingyenes appal okostelefon segítségével a diákok könnyen és gyorsan elkészítették saját kiterjesztett valóság-világukat. Az alkalmazás lényege, hogy az okostelefonunkkal vagy tabletünkkel lefotózott képhez egy tetszőleges média objektumot kapcsoltak, (pl. videó, másik kép, alkalmazás) képek, videók, szövegek beillesztésével interaktív, időrendben történő utazás tehettek a myHistro segítségével. Az értékelési gyakorlat központjában a formatív értékelés állt. Az önértékelés és a társértékelés egyaránt megjelent. A tevékenységek során formatív áttekintő táblázat segítségével folyamatosan értékelték a munkájukat. Az áttekintő táblázatot Google Docs-ban készítettem el, és a digitális osztályteremben megosztottam, így minden gyerek személyre szólóan megkaphatta.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be