Szabadulj ki az alsó tagozatból!

Közzétéve2020-08-01 00:26:52
ÖtletgazdaMárta Éder,
A távoktatás bebizonyította, hogy az önálló tanulási képesség mennyire fontos a mindennapokban. Diákjaim önálló tanulását gyakran "tanulási ösvényekkel" fejlesztem, melyet kifejezetten szeretnek, számukra ez észrevétlen tanulás. A most feltöltött tanulási ösvénnyel összetett célom volt: az alsó tagozatos főbb témakörök hangsúlyozása, összefoglalása, rögzítése, a hiányok pótlása, valamint segítség a szülőknek is, hogy melyek azok az alapvető ismeretek, melyekkel rendelkeznie kell gyermeküknek. Ez az ösvény jó kiindulás lehet a felső tagozat megkezdéséhez, megkönnyíti a kettő közötti átmenetet, ami lássuk be, nem kicsi.
A kerettörténet szerint a diákok feladata az, hogy kijussanak az alsó tagozatból, ehhez pedig meg kell találniuk öt elveszett számot.
A célzott korosztály közül ki ne látta volna a Zootropolis című mesét, amely izgalmas, komoly és egyben vicces, élményszerű, stb. Ennek a mesének a cuki szereplői kísérik diákjainkat végig képregényformában a tanulási ösvényen, végig motiválva őket. A történet egy TV-s hírbemondással kezdődik, melyet a diákok a "modern olvasó"-nak köszönhetően meg is hallgathatnak, így még élménygazdagabb az önálló tanulás. A számok kereséséhez először a "Nyomozói Irodához" vezet az út, a gyerekek végig kapnak segítő tanácsokat, útbaigazítást. Tárgyakat kell keresni, puzzlet kirakni, párosítani, számokat megszerezni, számolni, összekötni, csoportosítani, kiegészíteni, lakatot nyitni, stb. Képregény formában játékosan sokféle feladattípusban kell bizonyítaniuk az alábbi területeken: környezetismeret, fenntarthatóság, matematika, anyanyelv, olvasás. Az ismeretek felelevenítésén túl azok rögzítése is megtörténik, hiszen valamennyi "állomásról" csak a hibátlan megoldás után léphet tovább a diák. (a hibajavítás, újbóli megoldás megengedett) Miután az elveszett számokat a megfelelő sorba rendezi a gyermek, egy elismerő videóüzenettel léphet a felső tagozatba.
Az egyéni tanulási útvonalat a https://deck.toys/ felületen hoztam létre, ahol az ellenőrzés-értékelés nagyon egyszerű, a pedagógus látja a diákok tevékenységét, eredményét, s nagy előny, hogy ehhez a diákoknak nem kell regisztrálni, elegendő a név beírása.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be