Tanulási ösvények Symbaloo-val nem csak digitális tanrend idején

Közzétéve2020-08-16 06:22:12
ÖtletgazdaTusorné Fekete Éva, http://tusoreva.blogspot.com/
A digitális tanrend informatika tanárként is új kihívás elé állított. A tanításom során a blended learning módszert alkalmaztam, készítettem az adott eszköz használatához oktatóvideókat, a tanulási folyamathoz egy tevékenység listát (tanulási ösvényt), amelyen a gyerekek jelölni tudták az elvégzett tevékenységet. A tanórán ehhez tanári bemutatás, egyéni megsegítés is történt. Ugyancsak a tanórán történt a számonkérés is, tesztek, digitális munkák értékelésével. A digitális tanrend idején ez az egész tevékenység átkerült az online térbe, át kellett dolgoznom a tananyagaimat, a helyzetre alakítva a már meglévő módszeremet, szinte teljes mértékben a tanulói önállóságra kellett építenem.
Tanulóim már használták a tanulási ösvényemet, a tanórákon és tanórán kívül is. Az óráink azzal kezdődtek, hogy ezt megnyitották, elmagyaráztam, vagy bemutattam az aktuális tananyagot, feladatot, utána önállóan dolgoztak, szükség esetén tanári segítséggel. A bemutatás fontos volt számukra, ezért az első, amit elkészítettem az órai beköszöntő, magyarázó videó. Minden órára elkészítettem a Loom program segítségével. Nehézség volt az is, hogy nem mindenki tudta elérni az otthoni eszközén az iskolai számítógépen jól működő OneNote-ban készített tananyagot, ezért kerestem egy olyan platformot, amelyre áttekinthetően felrakhatom az órai tananyagokat, és könnyen megoszthatom. Erre a Symbaloo-t választottam. A gyerekek kezdeti lelkesedése néhány nap után alábbhagyott, ezért kerestem egy olyan eszközt, amely nem csak támogatja a tanulásukat, hanem motiválja is őket. A Symbaloo Learning Paths könnyen kezelhető, feltölthetünk vagy fellinkelhetünk rá tananyagot, tesztet, játékot, és mivel a tanuló a programon belül elvégezheti a feladatot, nem kell újabb programokba belépni. A felületen tanulási útvonalakat tervezhetünk, akár elágazásokkal, opcionális feladatokkal is, így differenciálásra is van lehetőség. A tananyagokhoz tesztet is készíthetünk, és ennek az elvégzése után tud továbblépni a tanuló. Mivel már készen voltak a digitális osztályteremben a gyakorló tesztek, ott végezték el a tanulók, de a tevékenységekért pontokat állítottam be a programban. A felület összesíti a pontokat, ezek a pontok is bekerültek a témajegyes értékelésbe.
Tanulóimnak szükségük volt a személyes beszélgetésre is, ezt rendszeresen hetente egy közös online órán a MeetJitsi segítségével tettük, és egyéni korrepetálásra is sor került.
Az Edmodo-s osztálytermünket továbbra is használtuk kommunikációra, beadandók begyűjtésre. A téma első három óráján önállóan, az utolsó órán csoportosan, a Google diák segítségével dolgoztak tanulóim. A Symbaloo tanösvény segítségével tanulóim könnyen végig tudtak haladni a tananyagon, és egyre önállóbbak lettek. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be