Részekből egész

Közzétéve2014-04-22 16:20:00
ÖtletgazdaBenedekné Fekete Hajnalka, http://hamisciprus.blogspot.hu/
Az enyhén értelmi fogyatékos tanulóknál, de gyakran azoknál a diákoknál is, akik a szövegértés nehézségével küzdenek rendkívül fontos, hogy egészen kis lépésekre bontva építsük fel egy-egy új ismeret beépítését. Legalább ennyire fontos a megerősítés illetve a sokszori ismétlés. A feladatgyártó alkalmazások ugrásszerű bővülése, használatuk egyszerűsödése azonban kiváló lehetőséget kínál a pedagógus számára, hogy a legkülönbözőbb műveltségi területeken - alapvető digitális ismeretek birtokában, olyan feladatsorokat, feladatcsokrokat hozzon létre, amelyekkel a tanórán és ami legalább ilyen fontos a tanórán kívül is dolgozhatnak tanítványai. Természetesen szükség van egy olyan felületre is, ahol a diákok megtalálják ezeket az alkalmazásokat. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a fénymásolók virágkorában arra neveljünk, hogy gyorsabb, praktikusabb és papír - így természetbarát megoldás, ha feladatlapok helyett a felhőben dolgozunk. Sajnos nagyon sok magyarországi iskola nem rendelkezik olyan költségvetési kondícióval, hogy kiválóan fejlesztett digitális taneszköz csomagokat, szoftvereket vásárolhatna. Gondot okozhat az is, hogy az online tanulási terek egy részét csak életkorhoz kötött regisztráció után veheti birtokba a tanuló. Biztos vagyok abban, hogy akár néhány éven belül ez pozitívan változik, de addig sem kell lemondanunk az online munkáról, csak meg kell keresnünk a megfelelő tereket. Erről szól az ötlet. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be