Beküldve2010-12-01 09:28:09
Tanár neveBajczi Tünde
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotPilgrims Training Centre, Anglia
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
1. téma: házimunka (szókincs-ismétlés, óra eleji frissítés)
eszköz: nem fontos
életkor: bármelyik korosztály
létszám: nem korlátozott, az összes diák részt vehet benne

Lebonyolítás:
1. Egy diák kimegy középre, és imitál egy hétköznapi tevékenységet, majd mondja: Pl.: "I'm baking, but I have a lot to do"
2. Megszólít egy diákot, és utasítást ad neki. "Suzie, will you help me? Please, do the washing up."
3. A diák kijön, majd ő is megkér egy újabb diákot egy másféle dologra, miközben imitálja azt a cselekvést, amire felkérték.
4. A végén minden diák kint van, imitál valami mozgást, tehát házimunkát végez.
Eredmény: 1. Jó mulatság, bevezetésnek tökéletes 2. többféle feladat feldolgozására jó. (Folyamatos jelen gyakorlása, házimunka szavainak gyakorlása, nevek gyakorlása, kérdőív kitöltése, stb.)

2. téma: Susan Vega's Tom's Diner
eszköz: asztal, székek
életkor: bármelyik korosztály
létszám: nem korlátozott, de lehet csoportban is

Lebonyolítás:
1. Meghallgatjuk a zenét (ha kell, többször is)
2. Kiosztják a szerepeket egymás között (lehet valaki újság, vagy ablak is)
3. Előadják némán, miközben megy a zene
Eredmény: 1. A figyelem és szövegértés fejlesztése 2. Alkalmazkodás a zenéhez, egymáshoz 3. Jó mulatság, közösségformáló feladat 4. Versenyezni is lehet, ha több megoldás is született 5. Többféle feladatra ad lehetőséget utána (grammar, szókincs, párbeszéd, a történet továbbvitele, elképzelése, egy levél megírása a nő nevében, stb.)

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Vizuális készségek | Mozgásos készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Drámajátékok bevonása | Kooperatív megközelítés | Játék