Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Lovagok az időben - Szövegértés fejlesztése az IPOO minimum tanulási modell alapján IKT eszközök kreatív felhasználásával

Módszertani ötletem a Lovagok az időben címet viseli, mely a szövegértés és szövegalkotás fejlesztését az IPOO tanulási modellel ...

2015.08.14.

Színes kémia

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulásában. Új ismeretek megszerzése kémia ...

2015.08.06.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet “ Megismeri...

2014.04.26.

Rizikó, világhódító matek társasjáték

Az eredeti Hasbro Rizikó klasszikus stratégiai társasjáték leegyszerűsített játéka. Itt csak 2-3 csapat - az osztály, csapatokra bontva- ...

2014.04.22.

Mobiltelefon a magyar órán? Az okos telefonok a hangtan és a helyesírás tanításában/tanulásában több fokozatban (5. fokozat)

5. fokozat a) feladat: A mássalhangzók kapcsolódásának (mássalhangzó törvények) gyakorlása Bevezetésként ismételjük át, milyen ...

2014.03.29.

Kreatív internet angol órán

- A módszertani ötlet egy 45 perces angol, idegennyelvi órára tervezett óravázlat. - Az óra célja, egy adott témakör, vizsga téma ...

2014.03.08.

Egyszerű és nagyszerű - Élménypillanatok a muzsikában IKT eszközökkel támogatott tehetséggondozás az óvodai és gyógypedagógiai nevelésben

Az IKT alkalmazások az óvodai és gyógypedagógiai nevelésben megkönnyítik a komplex személyiségfejlesztést. Az óvodában az egyéni és ...

2014.03.02.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

A Magyar Nyelv Napja

Matematika tanárként megdöbbenve kaptam fel a fejem igazgatóm emailjét olvasva, melyben arra hívja fel figyelmemet, hogy osztályfőnökként ...

2013.12.29.

Ez volnék én

Az "Ez volnék én" c. ( Kocsi Lászlóné - Rosta Katalin azonos c. könyve alapján) projekt a hároméves korosztály szenzitív időszakának ...

2016.08.20.

Digitális olvasónapló

A kötelező olvasmányok feldolgozása évről-évre problémaként kerül elő a magyartanításban. Hivatkozunk olvasni nem tudó, motiválatlan ...

2016.08.19.

Egyenlőség jegyében

Online kurzus keretében megismerkedtem a fordított osztályteremben való tanítással. A módszer lényege, hogy a tudásátadás nem az ...

2016.08.19.

A magára hagyott király Igaz-hamis állítások a Sakkpalotában QR kódokba rejtve

A projekt a Polgár Judit Sakk Alapítvány által létrehozott Sakkpalota Program digitális adaptációja. A sajátos nevelési igényű, integrált...

2016.08.03.

ENTER - ENgedj TERet!

A bemutatott órán öt főből álló osztály vett részt. Ebből az ötből négy súlyosan látássérült és értelmileg akadályozott, egy ...

2016.07.28.

Angyal mellettem-Stilisztikai alakzatok tanítása az e-StudyGroup és kortárs dalszövegek felhasználásával

A módszertani ötlet címe Angyal mellettem, mely célja egyrészt rámutatni arra, hogy a konstruktív pedagógia jegyében a e-StudyGroup ...

2016.07.18.

Nem fáztok, ti téli fák...?

Interaktív tábla és saját tananyag alkalmazása súlyosan-halmozottan sérült gyermekek fejlesztésében. A téli természet bemutatásán, ...

2015.08.19.

Újságíró manók

A diákok nagyon szeretnek csoportban dolgozni, de sajnos erre informatika órán csak különböző praktikák alkalmazásával nyílik ...

2015.08.17.

Függvények filmje

Minden évben nagy gondot okoz a 8. osztály felvételi utáni motivációja, különösen igaz volt ez a 2014-2015- ben végzett osztályunkra. Nem ...

2015.08.15.

Tanulni - tanítani másképpen

A learningapps.org egy olyan webkettes alkalmazás, amely nagyban megkönnyíti a tanítási- tanulási folyamatot. Amikor először találkoztam ...

2015.08.14.

Hírnév (Nevezetes helyek, Híres emberek)

A nyelvtanulók angol nyelven megismerkednek híres emberekkel, helyekkel, nevezetességekkel. A projekt során a tanulók fejlesztik angol nyelvű ...

2015.08.12.

Információs műveltség fejlesztése a magyarórákon

Az elmúlt tanévekben többször is alkalmaztam tanórán és tanórán kívüli tevékenység során az internet adta lehetőségeket. Úgy ...

2015.08.04.