Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


MajmoZoo

A MajmoZoo projektben résztvevő kisdiákok azt a célt tűzték ki célul, hogy játékos keretek között minél több információt megtudjanak a ...

2016.08.20.

Ki vagyok a végén?

A "Ki vagyok a végén? " elnevezésű projekt alapötletét egy 8. osztályos csoporttal valósítottam meg. Ezt a korosztályt több téma is ...

2016.08.19.

Csonka Fashion Days

A projekt célja a divat megismerése, a cégalkotás feladatai és a kreativitás felhasználása a szakmai és elméleti tantárgyak ötvözése ...

2016.08.17.

Sound Mind in a Sound Body/ Ép testben ép lélek

A projekt célja az egészséges/egészségtelen életmód, a kulináris szokások feltérképezése és az ezekkel kapcsolatos idegen nyelvi ...

2016.08.17.

Sem emlék,sem varázslat - A XX. századi totális diktatúrák jellemzőinek feldolgozása az On the Spot kerettörténet és digitális történetmesélés módszerével

Módszertani ötletem meghatározó elemei a konstruktív pedagógia jegyében a produktív tanítás ,a digitális történetmesélés, az inverz ...

2016.07.27.

Egri csillagok- Z generációra hangszerelve

ÖSSZEFOGLALÁS A projekt során a diákok az Gárdonyi Géza Egri csillagok c. művének összefoglalása mellett bepillantást nyerhetnek - Eger...

2016.07.24.

A birodalmi sas lecsap, avagy német támadások a II. világháborúban

A történelmi események feldolgozásának egy, a tanulók számára is érdekesnek tartott része a második világháború, ezt megerősíthetjük ...

2016.07.10.

GAUSS Budapesten - avagy: Geometriai Algebrai Utazás Sorozat Budapesten

Ötlet: Belevinni a hétköznapokba a matematikát, illetve megmutatni, hogy mindennapjaink során mennyi matematikai problémával találkozunk. ...

2015.08.19.

Lovagok az időben - Szövegértés fejlesztése az IPOO minimum tanulási modell alapján IKT eszközök kreatív felhasználásával

Módszertani ötletem a Lovagok az időben címet viseli, mely a szövegértés és szövegalkotás fejlesztését az IPOO tanulási modellel ...

2015.08.14.

Színes kémia

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulásában. Új ismeretek megszerzése kémia ...

2015.08.06.

Projektmunka a kémiaórán - a levegő témakör feldolgozása

A 7.évfolyamos kémia tananyag első féléve az életfeltételek (levegő, víz, energia) köré felépíthető, javarészt természetismeret ...

2014.05.27.

Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában

Módszereink: főleg a skype, de más digitális eszközök használata az angol nyelv tanításában Előre megszervezett tanórák keretein ...

2014.05.11.

Találd ki, hol vagyok!

Találd ki, hol vagyok!-eredeti néven "Mystery skype". Mi a téma feldolgozáshoz nemcsak a skype segítségét vesszük igénybe, hanem ...

2014.05.08.

Ajánlott olvasmány feldolgozása IKT-eszközökkel

A tanulók számítógép előtt töltött ideje egyre több, az internet adta lehetőségeket nem a megfelelő módon használják ki, leragadnak a ...

2014.04.27.

Vízprojekt - avagy amikor együtt visszük a vadászpuskát- természetismeret órán

Napjainkban egy tanóra teljesen máshogy zajlik, mint 20 évvel ezelőtt. Ennek számos oka van, többek között az oktatástechnika fejlődése, de...

2014.04.26.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet “ Megismeri...

2014.04.26.

Kreatív fizika

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulására - egy hagyományos fizika óra, új ...

2014.04.22.

A "Helyünk a világegyetemben" című téma IKT-s feldolgozása 9. évfolyam földrajz tantárgyból

A módszertani anyag földrajz tantárgyhoz kapcsolódik 9. osztályban. Tematikus anyagot dolgoz fel: Helyünk a Világegyetemben. A téma ...

2014.03.07.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

A Magyar Nyelv Napja

Matematika tanárként megdöbbenve kaptam fel a fejem igazgatóm emailjét olvasva, melyben arra hívja fel figyelmemet, hogy osztályfőnökként ...

2013.12.29.

A reneszánsz színház és dráma témakörének feldolgozása

A reneszánsz színház és dráma témakörének feldolgozása során a diákok csoportos, pár- és egyéni munka keretében dolgozzák fel az adott...

2016.08.21.