Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


A fémek - kicsit másként

Iskolánkba zömmel hátrányos helyzetű gyerekek és fiatalok tanulnak, számukra nyújtunk lehetőséget az alapfokú végzettség és szakma ...

2015.08.20.

József Attila és én - játékosan

A módszertani ötletet egy 6 órás projektre terveztem, intenzíven dolgoztuk fel a témát 1,5 hét alatt. Így sokkal nagyobb hatásfokkal tudtam...

2015.08.19.

Színes kémia

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulásában. Új ismeretek megszerzése kémia ...

2015.08.06.

Vízprojekt - avagy amikor együtt visszük a vadászpuskát- természetismeret órán

Napjainkban egy tanóra teljesen máshogy zajlik, mint 20 évvel ezelőtt. Ennek számos oka van, többek között az oktatástechnika fejlődése, de...

2014.04.26.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet “ Megismeri...

2014.04.26.

Kreatív fizika

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulására - egy hagyományos fizika óra, új ...

2014.04.22.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

Komplex tehetséggondozás modern oktatási eszközök segítségével az egészségnevelés témakörében a Széchenyi István Egyetem Gyakorló Iskolájában

Iskolánk akkreditált kiváló tehetségpont, ezt a címet, már második alkalommal nyertük el. A tehetség-team vezetőjeként fontosnak tartom a ...

2016.08.19.

Komplex grafomotoros képességfejlesztés

Komplex grafomotoros fejlesztés nagycsoportos korú gyermekek részére IKT-táblán, SMART Notebook programmal készített saját feladatok ...

2016.08.17.

Angyal mellettem-Stilisztikai alakzatok tanítása az e-StudyGroup és kortárs dalszövegek felhasználásával

A módszertani ötlet címe Angyal mellettem, mely célja egyrészt rámutatni arra, hogy a konstruktív pedagógia jegyében a e-StudyGroup ...

2016.07.18.

Ozirisz földjén

Néhány évvel ezelőtt merült fel az ötlete egy digitális eszközöket használó egyiptomi múzeumpedagógiai program létrehozásának a ...

2015.10.13.

Digitális tábla a tehetséggondozásban és szerepe egy szakmai klubdélutánon

Néhány sorban szeretném összefoglalni, hogyan használható a digitális tábla tehetséggondozásra a matematika szakkörön az általános ...

2015.08.18.

Újságíró manók

A diákok nagyon szeretnek csoportban dolgozni, de sajnos erre informatika órán csak különböző praktikák alkalmazásával nyílik ...

2015.08.17.

Virtuális látogatás a CERN-ben

http://cylindricalonion.web.cern.ch/blog/201411/cms-open-virtual-visits-your-school-science-festival-or-exhibition-centre A végéről kezdem, ...

2015.08.07.

Felelősség hete: iskolai projekthét a környezetvédelem jegyében

Egy egész iskolát (7-11. évfolyam; összesen 10 osztály) bevonó, környezetvédelem jegyében zajló projekthetet mutat be az ötletem, mely ...

2015.08.03.

A Geogebra program mint az aktív geometria tanulás eszköze

Kutatások bizonyítják, hogy a tanulási folyamat akkor a leghatékonyabb, ha az ismereteket mi magunk fedeztük fel, mi magunk jöttünk rá. ...

2014.07.12.

Fogadj örökbe egy kísérletet!

Manapság szinte mindent örökbe lehet fogadni. Állatokat, növényeket, könyveket... Miért ne lehetne örökbe fogadni egy-egy fizikai, kémiai ...

2014.04.22.

Városunk, Balatonboglár

Ötödikes osztályomban én tanítom a rajzot. Már előző osztályommal is egy egész falat betöltő falfreskót készítettünk (rajz órákon ...

2014.04.22.

Digitális történetmesélés a középiskolai oktatási gyakorlatban

Pár éve felfigyeltem az Anthropolis Alapítvány Digitális Történetmesélés módszerére és német illetve mozgóképkultúra-és médiaismeret...

2014.04.22.

A fizika oktatása 7. osztályban új módszerekkel

Sokat gondolkodtam azon, hogyan lehetne egy 38 fős osztályban úgy tanítani a fizikát, hogy ne unatkozzon az ifjúság, miközben az új anyagot ...

2014.04.04.

Lassított digitális videofelvételek alkalmazása a fizika és testnevelés oktatásában

Gyorsan zajló jelenségek, fizikai kísérletek és sportolók mozgásának elemzésére alkalmazzuk a lassított, ill. stroboszkópikus ...

2014.02.16.