Ingyenesen letölthető tréneri kézikönyv

2018.09.21.

Hír | Köznevelés

KatHáz Nonprofit Kft. a diákok szociális kompetenciáját fejlesztő tréningek vezetéséhez szükséges kézikönyvet készített Erasmus+ stratégiai partnerségek projektjének keretében.

Az Erasmus+ stratégiai partnerségek pályázati forma olyan oktatási eszközök létrejöttét támogatja, amelyek beemelhetők a tanárok, oktatók mindennapi munkájába, és szakmai munkájukat hatékonyan támogatják.

A szegedi székhelyű KatHáz Nonprofit Kft. koordinálásával megvalósuló Stratégiai partnerség a szociális tudatosság fejlesztéséért (Strategic partnership for enhancing social consciousness) című Erasmus+ projekt keretében született, ingyenesen elérhető tanári kézikönyv, valamint a diákok szociális érzékenységét fejlesztő pedagógus-továbbképzés is ezt a célt szolgálja.

Az Erasmus+ program 2014 – 2020 közötti időszakában a köznevelési szektor, a köznevelési intézmények fejlesztése több pályázattípus segítségével valósulhat meg. A pedagógusok szakmai fejlődését támogató mobilitások és az iskolák, óvodák között megvalósuló nemzetközi tapasztalatcsere, valamint diákmobilitás a köznevelési szereplők tanulását támogatja.

A vegyes intézményi összetételű köznevelési stratégiai partnerségek pályázattípus abban nyújt mást, hogy nemcsak iskolákkal, óvodákkal, hanem egyéb szervezetekkel, például alapítványokkal, egyesületekkel, egyetemekkel, kis- és középvállalkozásokkal is együtt lehet működni bizonyos terület fejlesztése, vagy felmerülő probléma megoldása érdekében. Jellemzően olyan projektek ezek, amelyek a köznevelésen túlmutató nehézségek kezelésére keresnek megoldásokat. A pályázattípus keretei arra nyújtanak lehetőséget, hogy vagy tapasztalatcsere útján vagynagyobb volumenű, szellemi termékek fejlesztésével keressen válaszokat a köznevelést érintő kihívásokra. A tapasztalatok alapján az együttműködést rendszerint egy oktatási szektoron kívüli szervezet, intézmény kezdeményezi, ők hívják a probléma megoldására a különböző partnerszervezeteket, köztük a közoktatási intézmény(eke)t is.

A KatHáz Nonprofit Kft. 2015-ben kapott támogatást a Stratégiai partnerség a szociális tudatosság fejlesztéséért (Strategic partnership for enhancing social consciousness) című hároméves projektjük megvalósítására. A projekt célja a középiskolás diákok szociális tudatosságának fejlesztése, ennek érdekében vállalta a magyar, román, német, szlovén, francia és szlovák összetételű konzorcium a szociális kompetenciáját fejlesztő tréningek vezetését támogató kézikönyv, valamint egy pedagógus-továbbképzés összeállítást.

Az ingyenesen elérhető tréneri kézikönyv a Katház Kft. szegedi képzési és közösségi központ és az Akademie Klausenhof, hamminkelni felnőttképzési központ közös munkájának eredménye. A trénerek számára készült kézikönyv a szociális kompetencia fejlesztő tréningek és az érzékenyítő tréningek vezetéséhez nyújt segítséget. Az elméleti háttér és a módszertani ismeretek bemutatását tematikus gyakorlatlista teszi teljessé.  A könyv gyakorlati hasznosíthatóságát tovább erősíti, hogy a könyv szerzője, aki maga is 20 éves tréneri múlttal rendelkezik, az egyes fejezetek kapcsán korábbi tréningek tapasztalatait is megosztja az olvasóval. A kézikönyv magyar és angol nyelven érhető el.

Mi(egy)Más – Szociális érzékenység fejlesztése a 14-18 éves korosztály körében című harmincórás pedagógus-továbbképzés a szociális kompetencia, ezen belül is a szociális érzékenység fejlesztésével foglalkozik. A középiskolai pedagógusoknak szóló, tréning jellegű továbbképzés célja, hogy a képzést elvégző pedagógusok képessé váljanak diákjaik szociális érzékenységének és empátiájának fejlesztésére a mindennapi tanítási-nevelési munkájuk során. A képzést a szegedi Katház Közhasznú Nonprofit Kft. kínálja.

A képzés két fő modulból áll: a résztvevők saját élményhez juttatása a szociális érzékenység területén, valamint  a gyakorlati-tapasztalati érzékenyítéssel kapcsolatos módszertani tárházuk bővítése. A képzés további sajátossága az ún. modellóra, amely egy 45 perces iskolai tanóra keretei között megvalósítható, érzékenyítő gyakorlatsor bemutatása és elemzése. Emellett, a képzésen rengeteg konkrét gyakorlattal, érzékenyítő feladattal ismerkednek meg a részt vevő pedagógusok, amelyek jól hasznosíthatóak a köznevelés keretei között. A továbbképzés a Pedakkred jegyzékben érhető el. 

Ha az Ön intézménye is a szakmai fejlődés lehetőségeit keresi, és szívesen profitálna más partnerek, szektorok tudásából, tapasztalataiból, akkor a vegyes intézményi összetételű köznevelési stratégiai partnerségek pályázattípus nyújtotta lehetőségek Önnek szólnak.

  • Várjuk Önt az őszi orientációs és projekttervező rendezvényünkre, amelyre várhatóan 2018. november végén kerül majd sor. Ha már van egy ötlet a fejében és körvonalazódnak a potenciális partnerek is, akkor ezen a rendezvényen segítünk letisztítani a terveket.
  • Majd következő lépcsőfokként várjuk a pályázati felkészítő napokra, amelyek 2019 januárjától indulnak.
  • Ha már tájékozottabb a pályázattípussal kapcsolatban, és konkrétabb kérdései vannak, várjuk egyéni konzultációra. 

A következő pályázati beadási határidő 2019 márciusában lesz. Készüljön fel. Segítünk.

Kapcsolat:

Vegyes intézményi összetételű köznevelési stratégiai partnerségek (KA201)

Fintáné Hidy Réka (reka.hidy@tpf.hu)
Ashlock-Kéthelyi Eszter (eszter.kethelyi@tpf.hu)
Hlavatý Ildikó (ildiko.hlavaty@tpf.hu

Utolsó módosítás: 2018.09.24.