JÖN! JÖN! JÖN! Indul a felkészülés a 2019-es pályázati benyújtási körre!

2018.10.10.

Pályázat | Önkormányzatok, Köznevelés, Civil szervezet

Milyen pályázattípusok elérhetőek Erasmus+ köznevelési stratégiai partnerségi területen?

Az Erasmus+ Programon belül, köznevelési területen két féle stratégiai partnerségi pályázattípus érhető el:

1. AZ ISKOLAI-ÓVODAI PARTNERSÉGI PÁLYÁZATTÍPUS (KA 229) nevéből következően azt teszi lehetővé, hogy különböző országokból tudjanak egymással összekapcsolódni óvodák-iskolák egy közös projektterv mentén, hogy egymással tapasztalatot cseréljenek.

E pályázat esetében CSAK köznevelési intézmények vehetnek részt.

KIKNEK HASZNOS? Ez a pályázattípus azon projektcsapatoknak hasznos, amelyeknél 1. csak óvodák-iskolák szeretnének együttműködni, 2. van ugyan egy közös projektgondolat, ami mentén tapasztalatot cserélnek, de nem szeretnének létrehozni egy nagyon szoros együttműködést, tekintettel arra, hogy itt a szerződéskötés és a pénzügyek is külön zajlanak.

2. A VEGYES INTÉZMÉNYI ÖSSZETÉTELŰ KÖZNEVELÉSI STRATÉGIAI PARTNERSÉGI PÁLYÁZATTÍPUS (KA 201) esetében arra nyílik mód, hogy állami-civil és üzleti szereplők kapcsolódjanak össze és tapasztalatot cseréljenek, illetve szellemi terméke(ke)t (pl. szakmai továbbképzés, pedagógiai módszertani útmutató, tananyag stb.) fejlesszenek köznevelési területen érzékelt problémák megoldására.

Ez utóbbi projekteket jellemzően egy köznevelési területen tevékenykedő, nemzetközi területen is tapasztalt, erős misszióval rendelkező intézmény/szervezet kezdeményezi (pl. egyesület, alapítvány, kis- és középvállalkozás, kutatóintézet, kulturális-művelődési központ stb.), aki behívja az eredeti projektötletbe a hazai és nemzetközi partnereket és velük együtt fejleszti tovább és véglegesíti azt a pályázati benyújtás előtt.

KIKNEK HASZNOS? Ez a pályázattípus azon csapatoknak hasznos, amelyek a köznevelési terület fejlesztését célzó nemzetközi projekten szeretnének együtt dolgozni, viszont nem feltétlenül csak óvodai-iskolai körből kerülnek ki, hanem lehetnek állami, civil, illetve üzleti szereplők is a partnerség tagjai. E projektekben jellemzően olyan típusú és léptékű problémák megoldására szövetkeznek az együttműködés résztvevői, amelyek esetében NEM ELEGENDŐ a köznevelési területen elérhető tudás, hanem ki kell nyúlni más szektorok tudásaihoz az előrelépéshez. A projektek megcélozhatják a partnerség közötti tapasztalatcserét (általában ez szokott lenni az első lépcsőfok), majd miután összegyűlt némi tapasztalat, akkor szellemi termékek fejlesztésére is lehet pályázni.

Figyelje a Tempus Közalapítvány hírlevelét és köznevelési Facebook-oldalát, hogy értesüljön a 2019-es pályázati kör felkészítő eseményeiről!

Nemsokára további felkészítő anyagokkal, konkrét projektpéldákkal jövünk, amelyek segíthetnek a pályázati tájékozódásban, felkészülésben.

AZ ISKOLAI-ÓVODAI PARTNERSÉGI PÁLYÁZATTÍPUS (KA 229)>>

A VEGYES INTÉZMÉNYI ÖSSZETÉTELŰ KÖZNEVELÉSI STRATÉGIAI PARTNERSÉGI PÁLYÁZATTÍPUS (KA 201)>>

Utolsó módosítás: 2018.10.25.