PlayIN'clusive - Játékokkal a társadalmi befogadásért

2020.10.15.

|

A PlayIN’clusive című Erasmus+ ifjúsági projektben tíz különböző játékot fejlesztettek a részt vevő fiatalok. Létrehoztak egy kézikönyvet is, amelyet olyan fiataloknak terveztek, akik magukban vagy segítőjükkel szeretnének végighaladni a játékfejlesztés fázisain.

PlayIN'clusive - Játékokkal a társadalmi befogadásért 

A projekt célja a nemformális nevelés eszköztárának fejlesztése, innovatív játékok megalkotása révén. A projekt fókuszában a fiatalok álltak, akik ötleteik megvalósítása és kompetenciáik fejlesztése által olyan kreatív játékok létrehozásán dolgoztak együtt, amelyek hozzájárulnak az európai társadalmi befogadás erősítéséhez, illetve újszerű oktatási eszközként jelenhetnek meg az ifjúsági szektorban és más oktatási ágazatban – ezzel is ösztönözve az európai ifjúsági munka területén a gamifikáció és a játékfejlesztés fontosságát és szerepét.

A projekt eredményeképpen összesen 10 játékot fejlesztettek a fiatalok, melyek közül közösen kiválasztották a 3 legjobbat. Ezek sokszorosításra és terjesztésre kerültek, mint a PlayIN’clusive projekt szellemi termékei: 

  • Equirarchy - magyar játék a társadalmak struktúrájáról és azok működőképességéről,
  • Shine the world - a török játékban a játékosok közösen küzdenek meg a világra leselkedő veszélyekkel, mint pl. a szegénység vagy a környezetszennyezés,
  • UNO-KET-ÜÇ - könnyed spanyol partijáték, mely fejleszti a logikai képességeket, és befogadó közeget teremt a játékosok között.

A játékok mellett létrehoztak egy kézikönyvet is, melynek célja, hogy a játékfejlesztési folyamatot is játékosítsa. A Handbook for young game developers című kiadványt kifejezetten olyan fiataloknak tervezték, akik magukban vagy segítőjükkel szeretnének végighaladni a játékfejlesztés fázisain. A kézikönyv tervezése azért is volt különleges, mert a létrehozásában nemcsak a szakemberek, hanem maguk a fiatalok is részt vettek, így az olyan formát öltött, ami teljesen a fiatalok igényein alapszik. A kézikönyv nemcsak a projekt eredményeként szolgál, hanem biztosítja a fenntarthatóságot is, illetve azt, hogy minél több fiatalt tudjanak bevonni a játékfejlesztésbe, ötleteik megvalósításába.

Az eredmények a projekt honlapján elérhetők >>

Utolsó módosítás: 2020.10.19.