Szűrési feltételek

Hely

Oktatási szektor

Téma

Tantárgy

Pályázat

„A fogyatékos felnőttek nagyon szeretnek tanulni, tudást és élményeket szerezni”

2020 | Felnőtt tanulás | hátrányos helyzet, IKT, nyelvtudás | Budapest | Kézenfogva Alapítvány

2020

A Kézenfogva Alapítvány angol, svéd és szlovén partnerek összefogásával egy speciális, más területeken is jól hasznosítható tananyagot fejlesztett ki értelmi sérült felnőttek oktatására. Az Erasmus+ program támogatásával megvalósult együttműködésben a tanulók angol nyelvoktatására, informatikai és internetbiztonsági képzésére fókuszáltak, hogy ezzel is segítsék a résztvevők munkába állását és mindennapi boldogulásukat. Az ACCESS (Adult Education Courses on Capacity-building for the Employment and Support of Self-advocates) projektről Tóth Mónikával, az alapítvány nemzetközi programvezetőjével beszélgettünk.

A tanárok közösségében rejlő erő - Erasmus+ Nívódíj 2020

2020 | Köznevelés | IKT, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szakmai gyakorlat, tanári kompetenciák | Csongrád | Szegedi SZC Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma

2020

A Szegedi Szakképzési Centrum Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziumának 14 pedagógusa vett részt külföldi szakmai továbbképzésen. Az Erasmus+ mobilitási projekt a nyelvi és IKT kompetenciák fejlesztésén túl, új ismeretek és jó gyakorlatok megismeréséhez segítette hozzá a kollégákat. Így a modern nevelési-oktatási módszerek jó gyakorlatait a mindennapi oktató munkában is kamatoztathatják, ezzel is segítve az intézmény 21. századi kihívásokhoz való alkalmazkodását. A projekt egyik koordinátorával, Szegfű Mártával beszélgettünk.

Minőségmenedzsment – Technológiával a pedagógusok tehermentesítéséért

2018 | Szakképzés | IKT, nívódíjas projekt | Budapest | IT Study Hungary Számítástechnikai Oktató és Kutatóközpont

2018

Magyar, brit, ír, olasz és spanyol szakképzési intézmények vették fel a kesztyűt a pedagógusok vállát nyomó adminisztrációs terhek ellen, és a minőségi szakképzési oktatás érdekében. Hogyan lehet egy Erasmus+ stratégiai partnerség projekt során egy komplex, a minőségbiztosítási rendszert támogató képzést és eszköztárat kidolgozni a technika vívmányainak segítségével? Hartyányi Máriát kérdeztük a nívódíjjal elismert nemzetközi együttműködésről.

Játszva tanulni és játékosan tanítani - Fejleszd a vállalkozási készségeid! - Erasmus+ Nívódíj 2017

2017 | Szakképzés | IKT, munkaerőpiac, nívódíjas projekt, vállalkozókészség fejlesztése | | TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft

2017

Egy játék, amelyet nem csak, hogy nem tilos az órán játszani, hanem egyenesen ajánlott, és még a Tajvani Egyetem is szeretné kipróbálni? Ismerkedjen meg az Agropoly-val, amely az agrárszakképzésben tanuló fiatalok vállalkozói készségeinek fejlesztésére jött létre. Az Erasmus+ program támogatásával megvalósult projektről a TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft. képviseletében Kövesd Andrea koordinátorral és Lengyel Adrienn projektmenedzserrel beszélgettünk.

Vizuális nevelés és matematika - Izgalmas interdiszciplináris projekt egri vezetéssel

2016 | Felsőoktatás, Köznevelés | IKT, természettudomány | Heves | Eszterházy Károly Főiskola

2016

A hazánkban is nagy múltra visszatekintő Tempus programban nyert támogatást 2012-ben az egri Eszterházy Károly Főiskola által vezetett projekt. A belga, finn, osztrák és szerb partnerekből álló konzorcium célja az volt, hogy a matematikát vonzóbbá tegye a fiatalok számára, illetve hogy a technológia és a pragmatikus oktatási módszerek fejlesztése révén támogassa a szerbiai tanárképzést.

3D-s virtuális múzeum a jövő ácsmestereinek

2016 | Szakképzés | IKT, interkulturális tapasztalat, munkaerőpiac, műszaki ismeretek, művészet, nívódíjas projekt, nyelvtudás | | ÉK Egyesület

2016

A TRAWCOE háromdimenziós online, interaktív szoftverével a jövő ácsmesterei az eddigieknél jóval izgalmasabb, szórakoztatóbb formában ismerkedhetnek meg a szakma elméleti hátterével egy európai mintákat ismertető, virtuális múzeumon keresztül. A készítők a programtól a jelenleg kevésbé népszerű, egyben országszerte hiányszakmának számító ácsmesterség fellendítését is remélik. Palotás Gáborral, az ÉK Egyesület alelnökével, a projekt koordinátorával beszélgettünk.

Terepszemlén Svédországban - Hogyan motiválhatók a 21. századi gyerekek?

2016 | Köznevelés, Szakképzés | IKT, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája

2016

A skandináv oktatási módszerekről, a svéd vagy a finn iskolamodellről rengeteg tanulmány érhető el már magyar nyelven is, egy gyakorló pedagógus számára azonban a legérdekesebb, ha terepmunkát is tud végezni. Vagyis saját szemmel megnézheti és megtapasztalhatja, milyen módszereket alkalmaznak a saját szakterületén mások. Erre nyílt lehetősége a II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskola angolnyelv-tanárának, aki két hónapon át követte figyelemmel, hogyan dolgoznak svéd kollégái. Milyen szakmai fejlődéssel, tapasztalatokkal jár, ha egy pedagógus hosszabb időszakot külföldön tölt, mit jelent a gyakorlatban a job shadowing – ezek voltak a főbb témáink Horváth Jánossal, a 2016-ban Nívódíjjal kitüntetett mobilitási projekt résztvevőjével.

Közösség az elszigeteltségben

2015 | Köznevelés | aktív állampolgárság, generációk közti tanulás, IKT, mobilitás, művészet, nívódíjas projekt, nyelvtudás, olvasás, szociális kompetenciák | Vas | Jurisich Miklós Gimnázium, Kőszeg

2015

Az elszigeteltség témáját dolgozták fel különböző szempontok szerint öt ország öt középiskolájának diákjai. A számos tantárgyhoz illeszkedő tematikához változatos tevékenységkörök kapcsolódtak, miközben a projekttalálkozókon a diákok valóban megtapasztalhatták Európa kulturális, történelmi, természeti sokszínűségét.

Ijesztő bátornak lenni, de érdemes - erőszak az iskolában

2015 | Szakképzés | aktív állampolgárság, IKT, interkulturális tapasztalat, művészet, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szociális kompetenciák | Budapest | Európa 2000 Középiskola

2015

A bullying szónak több magyar megfelelője van: megfélemlítés, erőszakoskodás, zaklatás, bántalmazás, mégis nagyon gyakran az angol változatot használjuk a jelenség megnevezésére. A kifejezés a bull (bika) szóból ered, amely itt arra a személyre utal, aki egy másikra erőszakosan rászáll, ismétlődően zaklatja, piszkálja. A bullying ölthet érzelmi, szóbeli és fizikai formát is, sőt külön fogalom utal az internetes zaklatásra, amelyet cyber bullying-nak neveznek. Terjedhet a kiközösítéstől, megalázástól, az érzelmi zsarolástól, a diáktárs holmijának rongálásától a fizikai erőszakig.

„Egy mosollyal a nyelvi akadályok is leküzdhetőek”

2015 | Felnőtt tanulás | alapkészségek fejlesztése, IKT, interkulturális tapasztalat, korai iskolaelhagyás megelőzése, második esély, művészet, nívódíjas projekt, nyelvtudás, SNI | Borsod-Abaúj-Zemplén | Szorgoskert Nonprofit Kft.

2015

A projekt elnevezése (megcsináljuk!) magában foglalja azt az üzenetet, hogy az 5 ország együttműködését a nagy távolság ellenére is meg lehet valósítani. A nemzetközi együttműködés célja az volt, hogy nőjön a fogyatékkal élő tanulók önállósága, önbizalma és megvalósuljon az integrációjuk. Ennek érdekében úgynevezett tanulócsoportokat hoztak létre, amelyekben fogyatékossággal élők, támogató személyek, szülők és szakemberek vettek részt, akik elkészítették a projekt munkatervét, felkészítették a mobilitások résztvevőit és megszervezték a találkozókat.

Minőségfejlesztés az idegen nyelvek oktatásában és az IKT eszközök használatában

2015 | | IKT, nyelvtudás | Bács-Kiskun | Minőségfejlesztés az idegen nyelvek oktatásában és az IKT eszközök használatában

2015

Bár szinte csak most indult az Erasmus+ program, számos jó tapasztalatot osztottak meg velünk pályázóink. Idén nyáron jó néhány 2014-ben benyújtott Erasmus+ KA1 mobilitási projekt zárult, közöttük a kiskunhalasi Szent József Katolikus Általános Iskola és Óvoda projektje, melynek címe: „Minőségfejlesztés az idegen nyelvek oktatásában és az IKT eszközök használatában”. Az új programban az egyik legmeghatározóbb változás az, hogy a továbbképzéseken részt vevők már nem pályázhatnak egyénileg. Az összetett pályázatok immár intézményi szintre léptek .A pedagógusoknak az intézmények igényeihez is igazodva kellett megfogalmazniuk céljaikat, melyeket egy Európai Fejlesztési Terv elkészítésével kellett megerősíteniük. Így lettek az eddigi, gyakran egyszemélyes, pályázatokból projektek.

Animáció a tanórán - Az Animclass Leonardo projekt

2015 | Szakképzés | IKT, művészet | Budapest | Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központja

2015

A digitális nemzedék figyelmének felkeltése, tanulás iránti motiválása nem kevés fejtörést okoz a pedagógusoknak. Az IKT vezérelte társadalomban a tanulási szokások átalakulóban vannak: uralkodóvá vált a vizuális információ az írásossal szemben, előtérbe került a mozgókép; jellemző a fiatalokra a multitasking, továbbá a tudásvágy azonnali kielégítésére való törekvés. Összemosódik a szórakozás és a tanulás, erőteljesebbé válik a kipróbálás és a cselekvő tanulás fontossága, illetve az állandó online lét és az ily módon megvalósuló közösséghez tartozás.

A digitális emigránsoknak is van remény az új technológiák alkalmazásában

2013 | Köznevelés | aktív állampolgárság, generációk közti tanulás, IKT, interkulturális tapasztalat, mobilitás, műszaki ismeretek, szociális kompetenciák, tanári kompetenciák | Somogy |

2013

Pató Csabáné Szebényi Éva 2013 nyarán Canterburyben vett részt a Comenius program keretében szakmai továbbképzésen, mely célul tűzte ki, hogy ötleteket ad az érdeklődőknek, hogyan használhatják az IKT eszközöket a tanórák keretein belül. (Az Erasmus+ programban KA1 mobilitás keretében van lehetőség hasonló külföldi tanulmányutakon való részvételre.) Az alábbiakban az ő beszámolóját olvashatják.

Környezettudatosság és fenntartható fejlődés egy finn iskola mindennapjaiban

2012 | Köznevelés | IKT, környezetvédelem | Pest | Tudomány Nyelviskola

2012

Az ympäristötietoisuus nem más, mint maga a környezettudatosság. Finnül. A finneknek. S hogy én hogyan kerültem kapcsolatba velük? Mit jelent ez a szó a gyakorlatban a társadalom, a város és az iskola közvetlen környezete, valamint az egyének szintjén? Mit lehet tanulni északi nyelvrokonainktól, és hogyan tehetjük iskolánkat és saját életünket környezettudatosabbá?

József Attila, Abigél és az angol tesztek – tableten

2011 | Köznevelés | IKT | Békés | Orosházi Táncsics Mihály Tehetséggondozó Gimnázium, Szakközépiskola, Általános Iskola És Kollégium Vörösmarty Mihály Tagintézménye

2011

Orosháza Város Önkormányzata 2011-től vett részt egy Comenius régió projektben, aminek keretében ír partnerével együtt azon munkálkodtak, hogy a helyi közoktatásban minél nagyobb szerepet kapjanak az IKT eszközök. a projekt keretében az Orosházi Táncsics Mihály Tehetséggondozó Gimnázium, Szakközépiskola, Általános Iskola És Kollégium Vörösmarty Mihály Tagintézménye részére a főpályázó helyi önkormányzat többek között 13 tabletet is beszerzett, amivel 21. századivá tudták varázsolni a tanórákat.

Fiatalok és a közösségi oldalak

2011 | Köznevelés | IKT | Pest | Zsámbéki Premontrei Keresztelő Szent János Általános Iskola, Középiskola és AMI

2011

Zsámbéki iskolánk egy francia és egy spanyol iskolával közösen 2011 őszétől egy Comenius projekten dolgozik, melynek témája, hogy hogyan használják a fiatalok az inter¬netes közösségi felületeket. A téma nagyon aktuális, és noha előttünk zajló, nyil¬vánvaló felvetésekkel foglalkozik – a fiatalok nagyon erősen jelen vannak a közösségi oldalakon –, érdekes, hasznos és talán többek számára új dolgokra is rávilágító tapasztalok születtek munkánk során, melyek egyre gyorsuló változásokkal teli világunkban hasznosítható lehet oktató, nevelő munkánk során.

A múzeum mint az oktatás új helyszíne

2010 | Felnőtt tanulás | egészségügy, IKT | Budapest | Semmelweis Orvostörténeti Múzeum

2010

A Semmelweis Orvostörténeti Múzeum dolgozói több nemzetközi projektben is részt vettek az elmúlt években. Ezeknek a tapasztalatait építették be a mindennapi munkába, illetve fel tudták használni mind a múzeumpedagógiai és múzeumandragógiai foglalkozásaik, mind a kiállításaik tervezése során. Céljuk, hogy minél több lehetőséget, foglalkozási, oktatási formát dolgozzanak ki több célcsoport számára, ami segíti mind az iskolai formális oktatást, mind az informális élethosszig tartó tanulást. 2010-ben elnyerték az Év Múzeuma kitüntető címet.

Játsszunk kémiát!

2010 | Szakképzés | IKT, természettudomány | Budapest | Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskola

2010

A budapesti Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskola egy-egy osztrák és román társiskolával működött együtt a Let’s play chemistry című projektben, melynek célja az volt, hogy a diákok kémia iránti szeretetét és motivációját növeljék, miközben bevonják őket kémiai oktató játékok készítésébe és kipróbálásába.

Szót érteni a netgenerációval

2009 | Köznevelés | IKT | Pest | Prompt-G Számítástechnikai Oktatási Központ, Gödöllő

2009

A Tenegen projekt célja egy formájában és módszereiben a korábbiaktól gyökeresen eltérő eLearning módszer¬tani pedagógus-továbbképzési program kifejlesztése volt. A két évig tartó együttműködés során öt országból 11 partner dolgozott együtt. Két korábbi Leonardo projekt (SLOOP és NETIS) eredményeit „importáltuk” és integráltuk a Prompt Oktatóközpont által fejlesztett eLearning módszertani pedagógus-továbbképzési prog¬ramba. A virtuális térben rendezett hazai kísérlet 2009 októberében kezdődött, és 2010 októberében az „is¬meretlen ismerősök” részvételével megtartott „valódi” konferenciával zárult.

TENEGEN – Felkészíteni a tanárokat a netgeneráció oktatására

2008 | Szakképzés | IKT | Pest | Prompt Oktatóközpont

2008

Az alapgondolat az angol nyelvű netgenerációs tanulmányokból ismert „always connected” (szüntelenül bekapcsolva) kifejezéshez kapcsolódik, ami arra utal, hogy a mai fiatalok szinte elveszettnek érzik magukat, ha nincsenek „bekapcsolva”, ha legalább egy mobiltelefon nincs a kezükben, amivel vészhelyzetben villámsebesen csatlakozhatnak a netre, vagy dobhatnak egy segélykérő sms-t. A digitális korszak gyermekei ismereteik nagy részét az Internetről szerzik, és számukra a mindennapi élet elképzelhetetlen a számítógép nélkül.

Európai adatbázisok

A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000576/2014

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • FAX: (+36 1) 239-1329 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU