A testnevelés feedbackje IKT-n keresztül

Közzétéve2014-04-22 16:19:16
ÖtletgazdaNagy Zsuzsa,
Az alap ötletem, a különböző képességű tanulók terhelhetőségének vizsgálata azonos feltételek mellett egy-egy osztályközösségen belül, figyelembe a terhelhetőséget befolyásoló egyéb tényezőket is. Az osztályok aktivitása megkívánta, hogy különböző feladatokat írjak ki, melyeket elemezve a tanulók megtudhatják egyénre szabottan a teljesítményüket. A tanórán kívüli sport tevékenységükhöz iránymutatást adtam, a megfelelő pulzustartomány meghatározásával, amit fel tudnak használni az önálló edzéseiken is.
Az étkezéseik során tájékozódtak a tartósítószerekről, amit "E-vitamin" formájában visznek be a szervezetükbe. Az elnevezés utal az unióban használatos adalékanyagok megjelölésére.
Olyan interaktív eszközt szerettem volna bevonni a testnevelés oktatásába, melyet a tanulók szívesen használnak és motiválja őket a feladatok végrehajtására. Az oldal egy-egy adott osztályközösségnek szól csak az adott osztály tanulói kapnak jogosultságot a saját osztályuk csoportjába való belépésre. Ezen a weblapon a testneveléssel, a sporttal kapcsolatos információikat, észrevételeiket vagy az előre nem meghatározott időintervallumban feltett feladatok megoldását tehetik fel, ezzel rendszerességet alakítottam ki az oldal használatához. Szoros összefüggés van a tanórán elvégzett mozgás és az otthoni (akár passzív akár aktív) rekreáció között.
A programban öt osztály tanulói önként vesznek részt, százharminc diák adataival dolgozok.
A nyugalmi pulzus bekérésére (melyet úgy számolunk ki, hogy három egymást követő reggel mért pulzus átlagát vesszük), amelyből további pulzustartományokra tudtam következtetni. A tanulók nem azért csinálták meg a feladatot, mert érdemjegyet kapnak, hanem mert érdekelte őket az eredmény. Ebben a korban a hiúság a legmérvadóbb a fiatalok körében, és ha tudják a lányok esetében (általában) a zsírégető pulzustartományt, a fiúk esetében (általában) az erősítő pulzustartományt, hatékonyabb munkát tudnak végezni testnevelés órán és az önállóan végzett edzések során.
Ennek a megvalósítása egy folyamat része, hogy mérni lehessen a tanulók teljesítményét az állóképességüket mérhető szintre kellett emelni. Az elmúlt két évben végzett testnevelés órai követelmények kialakítása jelentette a további együttműködés alapját.
Ezután következett az előre meghatározott különböző képességeket igénylő feladatok utáni pulzusmérés illetve ebből kapott átlag beillesztése a megfelelő pulzustartományba, ami a tanulók számára akkor vált hasznossá mikor diagrammal és táblázattal vizualizáltam a teljesítményüket.
Így láthatták, hogy teljesítenek önmagukhoz és társaikhoz képest. Ügyelve a személyiségi jogok védelmére, mindenkinek saját csak általa ismert ID-ja van, amivel tájékozódhat a kimutatásokon.
A diagramokról egyénenként leolvasható a maximális pulzus, a munkapulzus, a Karoven index, a bemelegítő pulzustartomány, az aerob-és az anaerob pulzustartomány. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be