Fizika az építészetben, az Egyensúly szerepe.

Közzétéve2014-04-22 18:24:10
ÖtletgazdaMatosné Gazdag Szilvia,
Az építészet és a fizika kapcsolata, gépész műszaki osztályban.
Időkeret-heti 5 órában (alap+fakultációs órák) két hét leforgása alatt-vagy projekt napok, két nap alatt
Résztvevők-11. osztály, műszaki szakközépiskola fizika-fakultáció, érettségire való felkészülés
Létszáma -(nálunk) 16 fő
Motiváltság-közepes
-a csoport minden diákja műszaki egyetemre/főiskolára szeretné beadni jövőre a jelentkezését
-célorientáltság van jelen, a fizika eszköz, a céljuk felé vezető úton
Laborfelszereltség- játékok vagy a legcsekélyebb módon is felszerelt iskolai szertár (állványok, tömegek, stb.)
IT felszereltség-PowerPoint bemutatók elkészítéséhez és bemutatásához szükséges laptop + projektor + internet kapcsolat
-mi a projektről filmet is készítettünk, digitális felszerelés és videó szerkesztési szaktudás
Előkészítő foglalkozások száma -3*45 perc
Tankönyv-Maxim 9-es tankönyv
Értékelés alapjai
-a részfeladatok minősége, ppt összeállítása és előadása is!
-az aktív részvétel
-a megépített konzol, kupola, teherbíró vagy egyensúlyi építmény bemutatása, (spagetti kupola, pénzhíd, könyvhíd, játékkockákból épített vár+konzolok benne, stb.)
-hivatkozások megléte, az információ és a képes illetve egyéb anyag beválogatásának a megfelelőssége

Órafelosztás anyagrész
1- Fogalmak ismétlése, mélyítése-3*45 perc
-erőhatás
-erőhatás következménye
-a testek mozgása (haladó, forgó, összetett (haladó+forgó))
-forgatónyomaték
-pontszerű test, merev test fogalma
-merev test egyensúly (haladási, forgási egyensúly)
-egyensúlyi feltételek
-ellenőrző kérdések-érettségi tételsorokból és érettségire felkészítő könyvekből

2-2*45 perc-számpéldák (Dér-Radnai-Sós+Maxim Tematikus Feladatgyűjtemény+Fizika Példatár)
-számpéldák méréssel alátámasztva
3-1*45 perc-a kiválasztott két témakörben (konzolokat és kupolákat választottak ezek a csoportok) a két csoport anyagot gyűjt (könyvtárban, illetve interneten). Mivel sok diáknak van okos telefonja, és az iskolában van free wifi, így a tanteremben is lefolytathatják az adatgyűjtést), a forrásmunkákat (linkek) átküldik elektronikusan nekem, ellenőrzésre
4-otthoni munka (házi feladat)-az összegyűjtött anyag feldolgozása ppt, pptx formátumban + egy demonstrációs elem megépítése (pld. épületfal + erkély (konzol) építőkockákból és kupola spagettiből)
-a demonstrációs elem elkészítésének a módját írásban vagy fényképekkel a diákoknak dokumentálni kell.
5-2*45 perc-a csoportok 1*45 percben egyenként előadják az általuk végzett munka folyamatát (ebből a másik csoport is tanul!), először a ppt-t, aztán a demonstrációs elemet bemutatva
6-2*45 perc-egyensúlyszobrok építése a Duna parton, öregdiákunk hobbiként foglalkozik különböző magasságú (elemszámú) egyensúly szobor megépítésével, felkért mentora lett a foglalkozásnak
7-otthoni munka -csoporttag, média, youtube-ra feltölthető videó anyag elkészítése A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be