Going green / Hogyan legyünk zöldek?

Közzétéve2018-08-16 17:57:08
ÖtletgazdaTomacsek Vivien,
A tananyag középszinten (A2+-B2), bármilyen környezettel kapcsolatos tankönyvi lecke kiegészítéseként, vagy akár ettől függetlenül, például a Föld Napján alkalmazható csomag. Tartalma az óraterv (angolul és magyarul), egy Notebook Szoftver fájl, két kiosztmány (egy kérdőív és egy kis lap hallásértési kérdésekkel), egy videó (linkként megadva) és egy PDF formátumú napló. A tananyag lépésről lépésre bontja ki a környezettudatosság témáját IKT eszközök bevonásával. Míg néhány lépés (például bemelegítő feladat, illetve a napló megosztása a diákokkal) online osztálytermet is igényel, ezek anélkül is megoldhatók. Az óra alapvetően az interaktív tábla használatára épül, némi változtatással azonban egyszerű kivetítővel is könnyen megoldható.
Az első egységben a diákok okostelefonjukon keresztül kapnak egy-egy képet, amelyek segítségével párokban összegyűjtenek néhány környezetbarát terméket, majd ezekből közösen gondolattérképeket készítünk. A második egység feladataival a tanulók elkezdenek kapcsolódni a témához - saját életmódjuk környezettudatosságáról kapnak visszajelzést egy kérdőív segítségével, egyúttal növelve a releváns szókincset. A harmadik rész pedig olyan eszközöket és tippeket igyekszik a kezükbe adni egy videó segítségével, amelyeket ők is használhatnak mindennapi életük során. A videó kétszeri megtekintését különböző feladatok kísérik végig.
A tananyag rendelkezik egy negyedik, osztálytermen kívül feladattal. A csoport egy általam készített 13 napos környezettudatossági kihívást tartalmazó naplót kap, amely közvetlenül szólítja meg őket, rengeteget tippet tartalmaz, és a témával való azonosulást igyekszik elősegíteni azáltal, hogy a saját tanáruk által megvalósított környezetbarát életmódba kapnak betekintést. Mindez olyan eszközöket igényel, mint Facebook csoport, okostelefon, különböző alkalmazások stb. Feladatuk ezekből listát készíteni és minél többet megjegyezni. Az otthoni készülést segíti az órai anyaghoz és a naplóhoz kapcsolódó Quizlet szószedet. A napló feldolgozása után néhány hetes határidővel hasonló, hétnapos kihívást kell véghez vinniük a diákoknak, motiválva őket a zöld életmód valóélet-beli alkalmazására, és erről hasonló naplót és/vagy videóblogot kell készíteniük. Az értékelés személyre szabott visszajelzés és lehetséges díjazások formájában valósul meg.
Az általam készített napló akár egy az egyben átvehető, akár más tanár által átalakítható, személyre szabható. A tananyag többi része szintén változtatás nélkül importálható, de természetesen - bizonyos eszközök hiányában - átalakítható. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be