30 ÉVES AZ ERASMUS+ - SZÜLETÉSNAPI KONFERENCIA

Módszertani bemutatók és mikrotanítások

Amennyiben a konferencia B) szekciójára, azaz a köznevelési, szakképzési, felnőtt tanulási és ifjúságügyi szekciójára jelentkezik, a Nívódíj átadása után interaktív módszertani bemutatókon és mikrotanításokon vehet részt 2x45 perc időtartamban. Lehetősége van 15 perces műhelyekre is regisztrálni. Ebben az esetben egy 45 perces blokkban három egymást követő 15 perces műhelyen vehet részt. A bemutatókon a férőhelyek száma korlátozott.

A beosztást és a bemutatók részletes leírását alább találja. Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el, mielőtt regisztrál.

KÉRJÜK VEGYE FIGYELEMBE, HOGY A PÁRHUZAMOS IDŐSÁVOKBAN NINCS MÓDJA TERMET VÁLTANI. AMENNYIBEN 45 PERCES MŰHELYT VÁLASZT, KÉRJÜK, NE VÁLASSZON UGYANABBAN AZ IDŐINTERVALLUMBAN 15 PERCES MŰHELYEKET IS.

  14:20-15:05 15:15-16:00
MARS
terem
1. A tanulásra képes agy - 3 gyakorlati eszköz arra, hogy az agyunkat segítsük a tanulásban
Egry Zsuzsanna, Szelíd Szavakkal Alapítvány
Felnőtt Tanulás, Köznevelés - 45 perc
1.Tanórán alkalmazható drámajátékok
Hudacsek Éva, Dunakeszi Széchenyi István Általános Iskola
Köznevelés - 45 perc, 16 férőhely
PANORAMA
terem
2.Tanulásösztönzés Aurasmával
Kálmán Éva, Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium és Gimnázium
Szakképzés - 45 perc, 20 férőhely
2.Plickers- formatív mérés analóg eszközzel
Erdész Balázs, VSZC Petzelt József Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Minden szektor - 45 perc, 20 férőhely
SATURNUS
terem
3.Get ACTive - fórum színház folyamat-kóstoló
Nagy Dominika, Útilapu Hálózat
Minden szektor - 45 perc, 15 férőhely
3.WANDA – iskolai esetmegbeszélő módszer az iskolai konfliktusok kezelésére és változási folyamatok kísérésére
Ferenczi Andrea, Partners Hungary Alapítvány
Köznevelés, Szakképzés - 45 perc, 15 férőhely
URANUS
terem
4.Intézd el egy tollvonással
Tóth Katalin, Budapest XVII. kerületi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Köznevelés, Szakképzés - 45 perc, 20 férőhely
4.Élményekben gazdag nyelvóra
Barcsa Emese Orsolya, Budapest XIV. Kerületi Szent István Gimnázium
Ifjúság - 45 perc, 20 férőhely
URANUS előtér 5.Másságok az osztályteremben
Surányi Anna, Közgazdasági Politechnikum
Köznevelés, Ifjúság - 45 perc, 15 férőhely
5.Tiszta fejjel a tiszta környezetért- avagy EVS sikersztori felépülő drogfüggőkkel
Kiss-Lukasik Tímea és Dr. Gádorné Wéber Ágnes, Megálló Csoport Alapítvány Szenvedélybetegekért
Ifjúság - 45 perc, 12 férőhely
VENUS 
terem
6.Játék és szín-játék
Suhajda Éva Virág PhD, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány
Köznevelés - 45 perc, 15 férőhely
6.Az EVS tanulás folyamata
Tóth Viktória, Területfejlesztők a Vidékért Egyesület
Ifjúság - 45 perc, 24 férőhely
ORION
terem
(15 perces műhelyek
2 asztalnál)


 
14:20-14:35 14:35-14:50 14:50-15:05 15:15-15:30 15:30-15:45 15:45-16:00
Kreatív újrahasznosítás, mint nem-formális módszertan a készségfejlesztésre
Sipos Anna, ReCreativity Nonprofit Kft.
Ifjúság, Felnőtt Tanulás - 15 perc, 12 férőhely

Játssz az egészségedért!
Mátrai István, Kőszegi Testvérvárosi Egyesület
Minden szektor - 15 perc, 15 férőhely




Tanulás helyett játszani? A titok: játékkal tanulni
Kövesd Andrea, Trebag Kft.
Szakképzés - 15 perc, 12 férőhely




Fejlesztő önértékelés
Rab Lilla, Orchidea Általános Iskola
Köznevelés - 15 perc, 15 férőhely






Kihívás, játék előítéletek nélkül
Kisari Károly, Down Egyesület
Köznevelés - 15 perc, 12 férőhely





A kompetenciák fejlődésének nyomon követése a mobilitások során
Gere Gábor, BGSZC Károlyi Mihály Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma
Szakképzés - 15 perc, 15 férőhely

Eurbanities: civil részvételről játékosan
Keresztély Krisztina, Comparative Research Network
Felnőtt Tanulás - 15 perc, 15 férőhely




Frissítő Nyelvi Koktél 
Dürrné Rákos Zsuzsanna, Budapest II. Kerületi Szabó Lőrinc Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium 
Köznevelés - 15 perc, 14 férőhely




Kahoot - ismeretszerzés egy kicsit másként (okostelefon vagy tablet szükséges)
Pató Csabáné Szebényi Éva, Bicskei Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola
Köznevelés, Ifjúság - 15 perc, 15 férőhely

CLILing your Speaking Lesson (angol nyelvű)
Dhanya Seshan, Budapesti Nemzetközi Iskola
Köznevelés, Felnőtt Tanulás - 15 perc, 15 férőhely



A matematika a barátom 
Monok Péter, Kossuth Lajos Gimnázium, Szakképző Iskola, Általános Iskola és Kollégium
Köznevelés - 15 perc, 15 férőhely



Így nézünk mi: európai múzeumok fiataloktól fiataloknak
Nemcsicsné Molnár Gyöngyi és Szilágyi Rita, Karinthy Frigyes Gimnázium Köznevelés - 15 perc, 15 férőhely



Ide kattintva letöltheti a bemutatók beosztását PDF-ben
Ide kattintva letöltheti a bemutatók rövid leírásait PDF-ben

Rövid bemutatások

Egry ZsuzsannaA tanulásra képes agy - 3 gyakorlati eszköz arra, hogy az agyunkat segítsük a tanulásban

A tanulás összetett agyi folyamat, és a legritkábban kezd el csak azért működni, mert valaki azt mondja: tanulj! A műhelymunka során megosztjuk, mi is történik a tanulás során az agyban, és három gyakorlati eszközt mutatunk be arra, hogy 1) tanulásra képes állapotba hozzuk az agyunkat 2) leküzdjük a tanulással gyakran együttjáró frusztráció érzését, és ezen mást is átsegítsünk. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Kálmán ÉvaTanulásösztönzés Aurasmával

A módszertani bemutató során a résztvevők megismerhetik az Aurasma alkalmazást, mely lehetővé teszi, hogy adott kép mellé filmet rendeljünk, majd a filmet mobil telefon/tablet használatával a kép fölé tartva előhívjuk.  Bemutatom az Aurasma telepítését, a kép és a film egymáshoz rendelését és hogy hogyan lehet mindezt házi feladatként működtetni, illetve a tanulói motivációt növelni. Az alkalmazást eredetileg szállodai tevékenység gyakorlata tantárgy oktatásához használtam, otthoni tanulás elősegítéséhez. A módszer a digitális készségek fejlesztését szolgálja a már említettek mellett. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Nagy DominikaGet ACTive - fórum színház folyamat-kóstoló

A Fórum Színház és elnyomottak színháza, társadalmi egyenlőtlenségeket feldolgozó interaktív módszer, egy diskurzív tér, akcióban. Ebből kapnak ízelítőt a résztvevők rapid, játékos módon. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Tóth KatalinIntézd el egy tollvonással

A bemutató tréning formában dolgoz fel olyan vidám, játékos tevékenységeket, amelyek segítségével a tanulók helyesírást, szövegértést és tantárgyi tartalmakat egyszerre tudnak gyakorolni. Bármilyen tantárgy oktatásánál, általános és középiskolás korosztállyal egyaránt felhasználható feladatokról van szó, amelyekre a tanárbarát jelző is illik, mert csak minimális előkészítést igényelnek. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Surányi AnnaMásságok az osztályteremben

Különböző sztereotípiák és előítéletek kezelése az iskolában. Hogyan lehet kezelni az előítéleteket az iskolai közösségekben, és az integráció megvalósulását mi segíti/segítené? Kérdések, megoldási javaslatok, esetleges esetmegbeszélés. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Suhajda Éva Virág PhDJáték és szín-játék

Hogyan segíthetjük a gyerekeket és a fiatalokat szakemberként abban, hogy megküzdjenek nehézségeikkel? Alapítványunk már több mint egy évtizede foglalkozik alternatív oktatási módszerekkel, és a válasz számunkra egyértelmű: olyan módon kell szólnunk hozzájuk, amely autentikusan illeszkedik élményvilágukba és így a tanulás „magától” megtörténik. A szabad játék és a dráma módszere, melyekkel az ARTPAD projektben foglalkozunk, éppen ezt nyújtja: egyszerre élmény és lehetőség a fejlődésre, az önismeretre. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Sipos AnnaKreatív újrahasznosítás, mint nem-formális módszertan a készségfejlesztésre

A résztvevők megtanulhatják, hogy lehet tetra pak alapanyagból pénztárcát készíteni. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Mátrai István - Játssz az egészségedért!

Egészségnevelési projektünk során elkészített munkafüzetünk feladatai közül egy társasjátékot, egy kártyajátékot és egy keresztrejtvényt mutatunk be a résztvevőknek. A bemutató interaktív lesz, a csoport tagjai maguk játszanak, szükség esetén segítséggel. A játék végén ki-ki elmondja, hogy milyen módon változtatná, adaptálná azokat. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Kövesd Andrea - Tanulás helyett játszani? A titok: játékkal tanulni

Egy online oktatójátékot hoztunk létre az agrár szakközépiskolások számára annak érdekében, hogy vállalkozói kompetenciákat fejleszthessék egy történet keretein belül. Hogyan lehet egy elhanyagolt mezőgazdasági területet virágzó gazdasággá varázsolni? A megoldás egyszerű, a felületen több lehetőség is kínálkozik, hogy minijátékok segítségével gyűjtögessünk mezőgazdasági eszközöket, amelyeket mezőgazdasági épületre is válthatunk, miközben társasjátékot is játszathatunk a többiekkel. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Keresztély KrisztinaEurbanities: civil részvételről játékosan

Az Eurbanities projekt célja a helyi - városnegyed - szintű társadalmi részvétel erősítése egy online játék és az arra épülő tréning program segítségével. A projekt célcsoportjába oktatók, trénerek, civil szervezetek munkatársai, aktivisták, illetve általában bárki tartozik, aki szeretne a városnegyedek fejlesztésében aktívan szerepet vállalni, akár saját kezdeményezés megvalósításával, akár valamilyen politikai döntésre, vagy gazdasági beruházásra való reakcióval. A játék 20 esettanulmány elemzése alapján készül, és 2017 őszén a játék segítségével két teszt tréninget fogunk tartani különböző csoportokkal foglalkozó trénerek és oktatók számára. A projekt 2018 nyarán zárul le. A bemutatóban az eddig elért eredményekről fogok beszámolni. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Dürrné Rákos Zsuzsanna - Frissítő Nyelvi Koktél

Koncentrációs villámfeladatokat követően szószátyár beszédlánc alkotás és irányított történetmesélés feledékeny mesemondókkal. Időközben egy sál is előkerül, megfosztva eredeti funkciójától. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Pató Csabáné Szebényi ÉvaKahoot - ismeretszerzés egy kicsit másként

Ismeretszerzés egy kicsit másként. Feleletválasztós teszt formátumú, élvezetes, izgalmas tevékenység, mely fejleszti a tanulók digitális és nyelvi kompetenciáit, logikai gondolkodását és gyorsaságát. Egy olyan kihívás, melyet a diákok közti egészséges versenyszellem még izgalmasabbá tehet. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Hudacsek Éva - Tanórán alkalmazható drámajátékok

Bemelegítő, helyenként vicces drámajátékokat szeretnék mutatni először, majd beszédkészséget fejlesztő gyakorlatokkal folytatom, végül mozgunk egyet, ha bírjuk még energiával! Elsősorban általános iskolai tanárok, tanítók részére ajánlom, illetve bárkinek, aki szeret játszani! Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Erdész Balázs  - Plickers- formatív mérés analóg eszközzel

A Plickers egy olyan interaktív webes alkalmazás, mely feleletválasztós tesztek és kvízek készítéséhez kiválóan alkalmas.
Folyamatos és érdemi visszajelzést ad, így használatával valós idejű formatív mérés valósítható meg szavazó eszköz használata nélkül. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Ferenczi Andrea - WANDA – iskolai esetmegbeszélő módszer az iskolai konfliktusok kezelésére és változási folyamatok kísérésére

A WANDA egy pedagógusokra kifejlesztett esetmegbeszélő csoport, amely a szakmai önismeret, a fejlődési irányvonaluk útmutatója lehet. A fejlődésfókuszú esetmegbeszélő csoport bevezeti a résztvevőket a pozitív pszichológia modern módszertanába. A moderált megbeszélések során a kreatív munkaformák olyan új eszközt is adnak a pedagógusok kezébe, amelyek a munkájuk hatékonyságát is növelik. A konkrét esetmegbeszélések által a kiégés kockázat csökkenthető. A csoporttagok saját tapasztalatukra alapozott javaslatokat fogalmaznak meg támogatásként az esetgazda felé, amelyek segítik az esetgazdát és a módszerben használt kreatív eszközök támogatják a csoport kohéziót és a kapcsolatok elmélyülését. A WANDA az intézményi szakmai fejlődés egyik jó eszközévé teheti az esetmegbeszélő módszert. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Barcsa Emese Orsolya - Élményekben gazdag nyelvóra

Hogyan válhat élménnyé egy nyelvóra? Próbáljunk ki meg hatni a diákjaink érzékszerveire a látás, hallás, szaglás és tapintás révén néhány, a való életből vett dolog segítségével, és lássuk, mit hoz ki belőlük. Tartsanak velem egy képzeletbeli kalandra, és csak hagyjuk szárnyalni a fantáziánkat! Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Kiss-Lukasik Tímea és Dr Gádorné Wéber Ágnes - Tiszta fejjel a tiszta környezetért- avagy EVS sikersztori felépülő drogfüggőkkel

A módszertani bemutató során rövid összefoglalót kapnak az érdeklődők a Megálló Csoport Alapítvány díjnyertes EVS projektjéről, melynek címe "Tiszta fejjel a tiszta környezetért" volt, majd egy tabuk nélküli, nyitott beszélgetést folytatnánk azzal kapcsolatban, hogy miként lehet bevonni EVS és egyéb projektekbe olyan fiatalokat, akiket "problémásnak" tekintenek. A résztvevők megismerhetik a Megálló által használt élményterápiás és élménypedagógiai módszerek egy részét, megtanulhatnak egy kötéltrükköt is. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Tóth Viktória - Az EVS tanulás folyamata

A bemutató a fiatalok Youthpass által támogatott hosszútávú folyamatát mutatja be civil szervezet által koordinált projektekben, formális oktatási keretek között végzett hosszú távú-, valamint hátrányos helyzetű fiatalokat célzó rövidtávú önkéntes szolgálat esetén keresztül. A bemutató az egyesület saját tapasztalatain keresztül próbálja feldolgozni a tanulási folyamatok támogatásának lehetőségeit, mikéntjét mindkét esetben. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Rab Lilla - Fejlesztő önértékelés

Kipróbálhatnak egy, a diákok önértékelésén alapuló értékelési eszközt, amely fejleszti a kommunikációs és problémamegoldó készséget, és közösségépítő ereje is van. Az eszköz lényege, hogy a diákok maguk jelölik ki a következő időszakra tanulmányi céljaikat, és időről időre együtt értékelik az elért eredményeket. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Kisari Károly - Kihívás, játék előítéletek nélkül

A Down Egyesület által 2009-ben életre hívott Mindenkinek Becsengettek! inkluziv nevelési program ismertetése, határon átnyúló kezdeményezésünk bemutatása. A jógyakorlat protokolljának és szellemi termékének fontosságának iránymutatásai a gyakorlatban. A Down Egyesület által kifejlesztett 0321-Kihívás játék kipróbálásának lehetősége. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Gere Gábor - A kompetenciák fejlődésének nyomon követése a mobilitások során

Két projektkoordinátor és 3-4 kedvezményezett diák segítségével bemutatjuk a mobilitások során készült produktumokat (munkanapló, üzleti terv, személyes napló, riportok, bemutatók), azok értékelését, nyomon követését, hasznosulását. Nagy hangsúlyt fektetünk ezeknek a termékeknek a célkompetenciák fejlesztésében játszott szerepére. A bemutató interaktív módon zajlik, a diákok és tanáraik megosztják az érdeklődőkkel személyes tapasztalataikat is a témával kapcsolatban. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Dhanya Seshan - CLILing your Speaking Lesson (angol nyelvű)

A short lesson on how to improve the students’ speaking skills by giving them a reason to watch and talk.
• Introduction and brief description of the course that I attended
• Instructions about the activity
• Short -2 minute video
• Wrapping up the activity
• Questions
Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Monok Péter - A matematika a barátom

Egy kétéves Erasmus+ iskolai együttműködési projekt bemutatása, tapasztalatainak, ötleteinek megosztása az általános iskolák tanítóinak, tanárainak számára. A téma: a matematika hogyan jelenik meg más tantárgyakban. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

Nemcsicsné Molnár Gyöngyi és Szilágyi Rita - Így nézünk mi: európai múzeumok fiataloktól fiataloknak

Ízelítőt szeretnénk adni abból a munkából, amely az Erasmus+ Kulturkiosk projektjében valósul meg. Beszámolunk a célkitűzésről: korszerű digitális eszközök használatával közelebb vinni a diákokat a múzeumokhoz. A projektben résztvevő diákok 14 európai múzeum egy-egy állandó kiállítását dolgozzák fel tanulást segítő applikációk segítségével. A bemutató során a munkafolyamatot ismertetjük, illetve bepillantást engedünk néhány elkészült feladatba. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció

 

Utolsó módosítás: 2017.05.24.