30 ÉVES AZ ERASMUS+ - SZÜLETÉSNAPI KONFERENCIA
Módszertani bemutatók és mikrotanítások
Amennyiben a konferencia B) szekciójára, azaz a köznevelési, szakképzési, felnőtt tanulási és ifjúságügyi szekciójára jelentkezik, a Nívódíj átadása után interaktív módszertani bemutatókon és mikrotanításokon vehet részt 2x45 perc időtartamban. Lehetősége van 15 perces műhelyekre is regisztrálni. Ebben az esetben egy 45 perces blokkban három egymást követő 15 perces műhelyen vehet részt. A bemutatókon a férőhelyek száma korlátozott.
A beosztást és a bemutatók részletes leírását alább találja. Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el, mielőtt regisztrál.
KÉRJÜK VEGYE FIGYELEMBE, HOGY A PÁRHUZAMOS IDŐSÁVOKBAN NINCS MÓDJA TERMET VÁLTANI. AMENNYIBEN 45 PERCES MŰHELYT VÁLASZT, KÉRJÜK, NE VÁLASSZON UGYANABBAN AZ IDŐINTERVALLUMBAN 15 PERCES MŰHELYEKET IS.
14:20-15:05 | 15:15-16:00 | |||||
MARS terem |
1. A tanulásra képes agy - 3 gyakorlati eszköz arra, hogy az agyunkat segítsük a tanulásban Egry Zsuzsanna, Szelíd Szavakkal Alapítvány Felnőtt Tanulás, Köznevelés - 45 perc |
1.Tanórán alkalmazható drámajátékok Hudacsek Éva, Dunakeszi Széchenyi István Általános Iskola Köznevelés - 45 perc, 16 férőhely |
||||
PANORAMA terem |
2.Tanulásösztönzés Aurasmával Kálmán Éva, Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium és Gimnázium Szakképzés - 45 perc, 20 férőhely |
2.Plickers- formatív mérés analóg eszközzel Erdész Balázs, VSZC Petzelt József Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Minden szektor - 45 perc, 20 férőhely |
||||
SATURNUS terem |
3.Get ACTive - fórum színház folyamat-kóstoló Nagy Dominika, Útilapu Hálózat Minden szektor - 45 perc, 15 férőhely |
3.WANDA – iskolai esetmegbeszélő módszer az iskolai konfliktusok kezelésére és változási folyamatok kísérésére Ferenczi Andrea, Partners Hungary Alapítvány Köznevelés, Szakképzés - 45 perc, 15 férőhely |
||||
URANUS terem |
4.Intézd el egy tollvonással Tóth Katalin, Budapest XVII. kerületi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium Köznevelés, Szakképzés - 45 perc, 20 férőhely |
4.Élményekben gazdag nyelvóra Barcsa Emese Orsolya, Budapest XIV. Kerületi Szent István Gimnázium Ifjúság - 45 perc, 20 férőhely |
||||
URANUS előtér | 5.Másságok az osztályteremben Surányi Anna, Közgazdasági Politechnikum Köznevelés, Ifjúság - 45 perc, 15 férőhely |
5.Tiszta fejjel a tiszta környezetért- avagy EVS sikersztori felépülő drogfüggőkkel Kiss-Lukasik Tímea és Dr. Gádorné Wéber Ágnes, Megálló Csoport Alapítvány Szenvedélybetegekért Ifjúság - 45 perc, 12 férőhely |
||||
VENUS terem |
6.Játék és szín-játék Suhajda Éva Virág PhD, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány Köznevelés - 45 perc, 15 férőhely |
6.Az EVS tanulás folyamata Tóth Viktória, Területfejlesztők a Vidékért Egyesület Ifjúság - 45 perc, 24 férőhely |
||||
ORION terem (15 perces műhelyek 2 asztalnál) |
14:20-14:35 | 14:35-14:50 | 14:50-15:05 | 15:15-15:30 | 15:30-15:45 | 15:45-16:00 |
Kreatív újrahasznosítás, mint nem-formális módszertan a készségfejlesztésre Sipos Anna, ReCreativity Nonprofit Kft. Ifjúság, Felnőtt Tanulás - 15 perc, 12 férőhely |
Játssz az egészségedért! Mátrai István, Kőszegi Testvérvárosi Egyesület Minden szektor - 15 perc, 15 férőhely |
Tanulás helyett játszani? A titok: játékkal tanulni Kövesd Andrea, Trebag Kft. Szakképzés - 15 perc, 12 férőhely |
Fejlesztő önértékelés Rab Lilla, Orchidea Általános Iskola Köznevelés - 15 perc, 15 férőhely |
Kihívás, játék előítéletek nélkül Kisari Károly, Down Egyesület Köznevelés - 15 perc, 12 férőhely |
A kompetenciák fejlődésének nyomon követése a mobilitások során |
|
Eurbanities: civil részvételről játékosan Keresztély Krisztina, Comparative Research Network Felnőtt Tanulás - 15 perc, 15 férőhely |
Frissítő Nyelvi Koktél Dürrné Rákos Zsuzsanna, Budapest II. Kerületi Szabó Lőrinc Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium Köznevelés - 15 perc, 14 férőhely |
Kahoot - ismeretszerzés egy kicsit másként (okostelefon vagy tablet szükséges) Pató Csabáné Szebényi Éva, Bicskei Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola Köznevelés, Ifjúság - 15 perc, 15 férőhely |
CLILing your Speaking Lesson (angol nyelvű) Dhanya Seshan, Budapesti Nemzetközi Iskola Köznevelés, Felnőtt Tanulás - 15 perc, 15 férőhely |
A matematika a barátom Monok Péter, Kossuth Lajos Gimnázium, Szakképző Iskola, Általános Iskola és Kollégium Köznevelés - 15 perc, 15 férőhely |
Így nézünk mi: európai múzeumok fiataloktól fiataloknak Nemcsicsné Molnár Gyöngyi és Szilágyi Rita, Karinthy Frigyes Gimnázium Köznevelés - 15 perc, 15 férőhely |
Ide kattintva letöltheti a bemutatók beosztását PDF-ben
Ide kattintva letöltheti a bemutatók rövid leírásait PDF-ben
Rövid bemutatások
Egry Zsuzsanna - A tanulásra képes agy - 3 gyakorlati eszköz arra, hogy az agyunkat segítsük a tanulásban
A tanulás összetett agyi folyamat, és a legritkábban kezd el csak azért működni, mert valaki azt mondja: tanulj! A műhelymunka során megosztjuk, mi is történik a tanulás során az agyban, és három gyakorlati eszközt mutatunk be arra, hogy 1) tanulásra képes állapotba hozzuk az agyunkat 2) leküzdjük a tanulással gyakran együttjáró frusztráció érzését, és ezen mást is átsegítsünk. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Kálmán Éva - Tanulásösztönzés Aurasmával
A módszertani bemutató során a résztvevők megismerhetik az Aurasma alkalmazást, mely lehetővé teszi, hogy adott kép mellé filmet rendeljünk, majd a filmet mobil telefon/tablet használatával a kép fölé tartva előhívjuk. Bemutatom az Aurasma telepítését, a kép és a film egymáshoz rendelését és hogy hogyan lehet mindezt házi feladatként működtetni, illetve a tanulói motivációt növelni. Az alkalmazást eredetileg szállodai tevékenység gyakorlata tantárgy oktatásához használtam, otthoni tanulás elősegítéséhez. A módszer a digitális készségek fejlesztését szolgálja a már említettek mellett. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Nagy Dominika - Get ACTive - fórum színház folyamat-kóstoló
A Fórum Színház és elnyomottak színháza, társadalmi egyenlőtlenségeket feldolgozó interaktív módszer, egy diskurzív tér, akcióban. Ebből kapnak ízelítőt a résztvevők rapid, játékos módon. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Tóth Katalin - Intézd el egy tollvonással
A bemutató tréning formában dolgoz fel olyan vidám, játékos tevékenységeket, amelyek segítségével a tanulók helyesírást, szövegértést és tantárgyi tartalmakat egyszerre tudnak gyakorolni. Bármilyen tantárgy oktatásánál, általános és középiskolás korosztállyal egyaránt felhasználható feladatokról van szó, amelyekre a tanárbarát jelző is illik, mert csak minimális előkészítést igényelnek. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Surányi Anna - Másságok az osztályteremben
Különböző sztereotípiák és előítéletek kezelése az iskolában. Hogyan lehet kezelni az előítéleteket az iskolai közösségekben, és az integráció megvalósulását mi segíti/segítené? Kérdések, megoldási javaslatok, esetleges esetmegbeszélés. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Suhajda Éva Virág PhD - Játék és szín-játék
Hogyan segíthetjük a gyerekeket és a fiatalokat szakemberként abban, hogy megküzdjenek nehézségeikkel? Alapítványunk már több mint egy évtizede foglalkozik alternatív oktatási módszerekkel, és a válasz számunkra egyértelmű: olyan módon kell szólnunk hozzájuk, amely autentikusan illeszkedik élményvilágukba és így a tanulás „magától” megtörténik. A szabad játék és a dráma módszere, melyekkel az ARTPAD projektben foglalkozunk, éppen ezt nyújtja: egyszerre élmény és lehetőség a fejlődésre, az önismeretre. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Sipos Anna - Kreatív újrahasznosítás, mint nem-formális módszertan a készségfejlesztésre
A résztvevők megtanulhatják, hogy lehet tetra pak alapanyagból pénztárcát készíteni. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Mátrai István - Játssz az egészségedért!
Egészségnevelési projektünk során elkészített munkafüzetünk feladatai közül egy társasjátékot, egy kártyajátékot és egy keresztrejtvényt mutatunk be a résztvevőknek. A bemutató interaktív lesz, a csoport tagjai maguk játszanak, szükség esetén segítséggel. A játék végén ki-ki elmondja, hogy milyen módon változtatná, adaptálná azokat. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Kövesd Andrea - Tanulás helyett játszani? A titok: játékkal tanulni
Egy online oktatójátékot hoztunk létre az agrár szakközépiskolások számára annak érdekében, hogy vállalkozói kompetenciákat fejleszthessék egy történet keretein belül. Hogyan lehet egy elhanyagolt mezőgazdasági területet virágzó gazdasággá varázsolni? A megoldás egyszerű, a felületen több lehetőség is kínálkozik, hogy minijátékok segítségével gyűjtögessünk mezőgazdasági eszközöket, amelyeket mezőgazdasági épületre is válthatunk, miközben társasjátékot is játszathatunk a többiekkel. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Keresztély Krisztina - Eurbanities: civil részvételről játékosan
Az Eurbanities projekt célja a helyi - városnegyed - szintű társadalmi részvétel erősítése egy online játék és az arra épülő tréning program segítségével. A projekt célcsoportjába oktatók, trénerek, civil szervezetek munkatársai, aktivisták, illetve általában bárki tartozik, aki szeretne a városnegyedek fejlesztésében aktívan szerepet vállalni, akár saját kezdeményezés megvalósításával, akár valamilyen politikai döntésre, vagy gazdasági beruházásra való reakcióval. A játék 20 esettanulmány elemzése alapján készül, és 2017 őszén a játék segítségével két teszt tréninget fogunk tartani különböző csoportokkal foglalkozó trénerek és oktatók számára. A projekt 2018 nyarán zárul le. A bemutatóban az eddig elért eredményekről fogok beszámolni. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Dürrné Rákos Zsuzsanna - Frissítő Nyelvi Koktél
Koncentrációs villámfeladatokat követően szószátyár beszédlánc alkotás és irányított történetmesélés feledékeny mesemondókkal. Időközben egy sál is előkerül, megfosztva eredeti funkciójától. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Pató Csabáné Szebényi Éva - Kahoot - ismeretszerzés egy kicsit másként
Ismeretszerzés egy kicsit másként. Feleletválasztós teszt formátumú, élvezetes, izgalmas tevékenység, mely fejleszti a tanulók digitális és nyelvi kompetenciáit, logikai gondolkodását és gyorsaságát. Egy olyan kihívás, melyet a diákok közti egészséges versenyszellem még izgalmasabbá tehet. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Hudacsek Éva - Tanórán alkalmazható drámajátékok
Bemelegítő, helyenként vicces drámajátékokat szeretnék mutatni először, majd beszédkészséget fejlesztő gyakorlatokkal folytatom, végül mozgunk egyet, ha bírjuk még energiával! Elsősorban általános iskolai tanárok, tanítók részére ajánlom, illetve bárkinek, aki szeret játszani! Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Erdész Balázs - Plickers- formatív mérés analóg eszközzel
A Plickers egy olyan interaktív webes alkalmazás, mely feleletválasztós tesztek és kvízek készítéséhez kiválóan alkalmas.
Folyamatos és érdemi visszajelzést ad, így használatával valós idejű formatív mérés valósítható meg szavazó eszköz használata nélkül. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Ferenczi Andrea - WANDA – iskolai esetmegbeszélő módszer az iskolai konfliktusok kezelésére és változási folyamatok kísérésére
A WANDA egy pedagógusokra kifejlesztett esetmegbeszélő csoport, amely a szakmai önismeret, a fejlődési irányvonaluk útmutatója lehet. A fejlődésfókuszú esetmegbeszélő csoport bevezeti a résztvevőket a pozitív pszichológia modern módszertanába. A moderált megbeszélések során a kreatív munkaformák olyan új eszközt is adnak a pedagógusok kezébe, amelyek a munkájuk hatékonyságát is növelik. A konkrét esetmegbeszélések által a kiégés kockázat csökkenthető. A csoporttagok saját tapasztalatukra alapozott javaslatokat fogalmaznak meg támogatásként az esetgazda felé, amelyek segítik az esetgazdát és a módszerben használt kreatív eszközök támogatják a csoport kohéziót és a kapcsolatok elmélyülését. A WANDA az intézményi szakmai fejlődés egyik jó eszközévé teheti az esetmegbeszélő módszert. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Barcsa Emese Orsolya - Élményekben gazdag nyelvóra
Hogyan válhat élménnyé egy nyelvóra? Próbáljunk ki meg hatni a diákjaink érzékszerveire a látás, hallás, szaglás és tapintás révén néhány, a való életből vett dolog segítségével, és lássuk, mit hoz ki belőlük. Tartsanak velem egy képzeletbeli kalandra, és csak hagyjuk szárnyalni a fantáziánkat! Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Kiss-Lukasik Tímea és Dr Gádorné Wéber Ágnes - Tiszta fejjel a tiszta környezetért- avagy EVS sikersztori felépülő drogfüggőkkel
A módszertani bemutató során rövid összefoglalót kapnak az érdeklődők a Megálló Csoport Alapítvány díjnyertes EVS projektjéről, melynek címe "Tiszta fejjel a tiszta környezetért" volt, majd egy tabuk nélküli, nyitott beszélgetést folytatnánk azzal kapcsolatban, hogy miként lehet bevonni EVS és egyéb projektekbe olyan fiatalokat, akiket "problémásnak" tekintenek. A résztvevők megismerhetik a Megálló által használt élményterápiás és élménypedagógiai módszerek egy részét, megtanulhatnak egy kötéltrükköt is. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Tóth Viktória - Az EVS tanulás folyamata
A bemutató a fiatalok Youthpass által támogatott hosszútávú folyamatát mutatja be civil szervezet által koordinált projektekben, formális oktatási keretek között végzett hosszú távú-, valamint hátrányos helyzetű fiatalokat célzó rövidtávú önkéntes szolgálat esetén keresztül. A bemutató az egyesület saját tapasztalatain keresztül próbálja feldolgozni a tanulási folyamatok támogatásának lehetőségeit, mikéntjét mindkét esetben. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Rab Lilla - Fejlesztő önértékelés
Kipróbálhatnak egy, a diákok önértékelésén alapuló értékelési eszközt, amely fejleszti a kommunikációs és problémamegoldó készséget, és közösségépítő ereje is van. Az eszköz lényege, hogy a diákok maguk jelölik ki a következő időszakra tanulmányi céljaikat, és időről időre együtt értékelik az elért eredményeket. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Kisari Károly - Kihívás, játék előítéletek nélkül
A Down Egyesület által 2009-ben életre hívott Mindenkinek Becsengettek! inkluziv nevelési program ismertetése, határon átnyúló kezdeményezésünk bemutatása. A jógyakorlat protokolljának és szellemi termékének fontosságának iránymutatásai a gyakorlatban. A Down Egyesület által kifejlesztett 0321-Kihívás játék kipróbálásának lehetősége. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Gere Gábor - A kompetenciák fejlődésének nyomon követése a mobilitások során
Két projektkoordinátor és 3-4 kedvezményezett diák segítségével bemutatjuk a mobilitások során készült produktumokat (munkanapló, üzleti terv, személyes napló, riportok, bemutatók), azok értékelését, nyomon követését, hasznosulását. Nagy hangsúlyt fektetünk ezeknek a termékeknek a célkompetenciák fejlesztésében játszott szerepére. A bemutató interaktív módon zajlik, a diákok és tanáraik megosztják az érdeklődőkkel személyes tapasztalataikat is a témával kapcsolatban. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Dhanya Seshan - CLILing your Speaking Lesson (angol nyelvű)
A short lesson on how to improve the students’ speaking skills by giving them a reason to watch and talk.
• Introduction and brief description of the course that I attended
• Instructions about the activity
• Short -2 minute video
• Wrapping up the activity
• Questions
Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Monok Péter - A matematika a barátom
Egy kétéves Erasmus+ iskolai együttműködési projekt bemutatása, tapasztalatainak, ötleteinek megosztása az általános iskolák tanítóinak, tanárainak számára. A téma: a matematika hogyan jelenik meg más tantárgyakban. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Nemcsicsné Molnár Gyöngyi és Szilágyi Rita - Így nézünk mi: európai múzeumok fiataloktól fiataloknak
Ízelítőt szeretnénk adni abból a munkából, amely az Erasmus+ Kulturkiosk projektjében valósul meg. Beszámolunk a célkitűzésről: korszerű digitális eszközök használatával közelebb vinni a diákokat a múzeumokhoz. A projektben résztvevő diákok 14 európai múzeum egy-egy állandó kiállítását dolgozzák fel tanulást segítő applikációk segítségével. A bemutató során a munkafolyamatot ismertetjük, illetve bepillantást engedünk néhány elkészült feladatba. Vissza a beosztáshoz
Regisztráció
Utolsó módosítás: 2017.05.24.