A Tempus Közalapítvány megbízásából készült How to make Hungarian universities’ branding compelling for the purpose of recruiting American students című tanulmány az amerikai piaci igényekhez szabottan mutatja be a magyar felsőoktatást, és ennek megfelelően válaszolja meg a „miért éppen Magyarország” kérdést, azt is felvázolva, hogy az egyetemek milyen együttműködési lehetőségek iránt érdeklődnek az Egyesült Államokban.

Miért éppen Magyarország? Brandépítés a felsőoktatásban

A tanulmány áttekinti, hogy milyen brandépítési stratégiát érdemes követni, milyen módon mutathatók be leghatékonyabban a magyarországi felsőoktatási intézmények által nyújtott lehetőségek, miképpen célszerű az egyes egyetemeket pozícionálni.

Az elmúlt néhány évtizedben az amerikai hallgatók mobilitása növekvő tendenciát mutat, főként az ottani tandíjak rohamos emelkedése miatt. Az amerikai hallgatók rendkívül tudatosak a tekintetben, hogy mit várnak el egy felsőoktatási intézménytől, felmérik diplomáik alkalmazhatóságát, az oktatás értékét, és konkrét előnyöket keresnek, amelyek alapján eldönthetik, hogy melyik felsőoktatási intézményt választják.

A tanulmány rávilágít, hogy az amerikai hallgatók számának növeléséhez a magyar felsőoktatási intézményeknek stratégiailag jobban átgondolt brandépítésre volna szüksége. Ez a differenciálás azon tényezők beazonosítását jelenti, amelyek a felsőoktatási intézményt és annak szolgáltatásait egyedivé teszik. Az erős felsőoktatási brand kialakítása összetett folyamat, melyben a magyar intézmények számára a legfontosabb feladat az általános üzenetek megfogalmazása helyett konkrét és kézzelfogható erősségek, versenyelőnyök azonosítása. Az erősségek meghatározását követően, fontos azok világos kommunikációja a különféle egyetemi platformokon és marketing anyagokban.

A digitális kommunikációra, az innovatív eszközökre és a vizuális képekre való összpontosítás elengedhetetlen az amerikai hallgatók jelenlegi generációjának megragadására.

A tanulmány a brandépítés nemzetközi trendjeinek, stratégiáinak bemutatásán túl, a hazai felsőoktatási intézmények számára fontos tanulságok, gyakorlati tanácsok megfogalmazásával zárul.

A tanulmány az alábbi linken elérhető: tka.hu » Nemzetköziesítés » Nemzetköziesítés a felsőoktatásban » Tanulmányok, kutatások

 

Összeállította:
DR. KOVÁCS LAURA
Tempus Közalapítvány, Study in Hungary egység

Utolsó módosítás: 2020.01.24.