felnőtt tanulásfogyatékossággal élőkkompetencia- és készségfejlesztésnyelvoktatás

Elsősorban a fogyatékossággal élők digitális és nyelvi kompetenciáinak fejlesztésére alkották meg az alábbi tananyagot, amely hasznos lehet akár idősek és alacsonyan képzettek számára is.

Kézikönyvek fogyatékossággal élőket oktatók számára

Az ACCESS című projekt keretében a Kézenfogva Alapítvány szlovén, svéd és brit partnereivel azt a célt tűzte ki, hogy az alapvető informatikai ismereteket és angoltudást az értelmi fogyatékossággal élőknek is elérhetővé tegye. Ennek érdekében egy háromrészes képzői anyagot, valamint ahhoz tartozó jegyzeteket dolgoztak ki. A kézikönyvek elsődleges célcsoportját azok a szakemberek alkotják, akik angolra vagy informatikára szeretnék oktatni a fogyatékossággal élőket, ehhez rendelkeznek a szükséges tárgyi tudással, viszont szeretnének olyan gyakorlatokat, módszereket elsajátítani, amelyekkel ezt a speciális igényű célcsoportot hatékonyan tudják tanítani.

A tananyag három tanítóknak szóló részből és a hozzájuk tartozó tanulói kézikönyvekből áll:

  1. Módszertani útmutató alapvető angol nyelvtudás elsajátításához
  2. Módszertani útmutató alapvető informatikai ismeret elsajátításához
  3. Internetbiztonság

„A partnerség minden szervezete hisz és elkötelezett abban, hogy az értelmi fogyatékossággal élők is képesek ezek megtanulására, használatára, azonban velük másképp, nagyobb odafigyeléssel, több türelemmel, speciális eszközök segítségével kell foglalkozni az eredményesség érdekében.” (Forrás)

Ezek a hiánypótló projekttermékek nemcsak a fogyatékossággal élők életére lehetnek pozitív hatással, de a felnőtt tanulók egyéb, oktatás szempontjából hátrányos helyzetű csoportjai számára is hasznosak lehetnek.

A projekt honlapja és a kézikönyvek >> 

Utolsó módosítás: 2020.10.19.