A Trebag Szellemi Tulajdon- és Projektmenedzser Kft. projektjének célja a szakoktatásban - elsősorban mezőgazdasági szakoktatásban - részt vevő diákok vállalkozói kompetenciáinak fejlesztése egy online oktatójáték segítségével.
AGROPOLY – Mezőgazdasági szakképzésben részt vevő diákok vállalkozói készségeinek fejlesztése a játékosítás módszereivel
A Play & Learn Entrepreneurial Skills in the Agricultural Sector című projekt legfőbb terméke az Agropoly nevet viselő játékfelület. Ez egy olyan virtuális tér, mely a játék élményén keresztül fejleszti a mezőgazdasági szakképzésben tanulók vállalkozói kompetenciáit és képességeit. A játék kerettörténete megfelelő eszközt biztosít ahhoz, hogy a játékosokat motiválja a jó teljesítményre és a pontszerzésre. A projekt első szakaszában, még a fejlesztést megelőzően készült egy nagyszabású, nemzetközi felmérés közel 300 diák és 40 tanár bevonásával arra vonatkozóan, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a digitális eszközök használatára a tanórák során, és a felhasználók milyen elvárásokat támasztanak ezen eszközökkel szemben.
Az oktató játék lehetőséget nyújt az önálló és a kis csoportban történő tanulásra is, változatos és élvezetes feladatok segítségével. A diákok tudásszintjének megfelelő kérdésekkel kívánja fenntartani a tanulók érdeklődését és fejleszteni azon képességeiket, melyre a jövő agrárnemzedékének szüksége lesz. A játék felépítésének fontos és tudatos eleme, hogy a játékosok addig próbálkozhatnak egy-egy feladat megoldásával, ameddig a helyes megoldásra nem jutnak, így mindenkinek lehetősége van a teljes siker elérésére, rövidebb-hosszabb idő alatt.
A felület regisztráció után egy elhanyagolt mezőgazdasági terület képét mutatja (leégett területek, kiégett erdők, elhagyatott farm, romos istállók, gyomos kert, koszos folyó, stb.). A cél a terület újjáélesztése. A tanulók / játékosok feladatok megoldásával „felvirágoztathatják” a területet.
Utolsó módosítás: 2020.10.19.