köznevelésóvodapedagógia

A figyelemhiányos hiperaktivitási rendellenesség (ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder) az egyik leggyakrabban diagnosztizált betegség a gyermekek és a fiatalok körében. A Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft. projektjében óvodapedagógusok számára dolgoztak ki olyan eszközöket, amelyek segítségével ők is felismerhetik az ADHD-t.

Helping hand – az ADHD tudatos felismerését és hatékony kezelését elősegítő felkészítés pedagógusok számára

Azok a gyerekek, akik nehézségek árán kontrollálják a saját viselkedésüket, nehezen figyelnek és szabályozzák érzelmeiket, nem tudnak könnyen barátokat szerezni vagy pozitív kapcsolatokat kialakítani felnőttekkel. Nehézséget jelent számukra a hagyományos oktatási struktúrák és gyakorlatok követelményeivel való megbirkózás, nagy kihívást jelentenek a szülők és a tanárok számára. A programban az óvodapedagógusoknak szerettek volna olyan eszközöket biztosítani, amelyek segítségével ők felismerhetik az ADHD-t, és hozzájárulhatnak a hatékony segítségnyújtáshoz mindennapi tanulási környezetben.

A Helping HyperActivity Nurture Development (Helping Hand) című projektben három termék kidolgozására került sor:

Digitális kézikönyv óvodapedagógusoknak: módszertani iránymutatásokat ad az ADHD-s gyermekekkel foglalkozók számára. PDF formátumban elérhető, négy nyelven (angol, magyar, szlovák, román).

Digitális útmutató szülők számára: tájékoztatást nyújt az ADHD felismeréséről és a mindennapi élet szervezésére vonatkozó iránymutatásokról, az ADHD kezeléséhez szükséges, megfelelő környezet kialakításához. PDF formátumban elérhető, négy nyelven (angol, magyar, szlovák, román).

Gyakorlati feladatgyűjtemény óvodapedagógusoknak: melyben az egyes részterületek fejlesztéséhez találhatnak ötleteket a szakemberek.

Projekt honlap >> 

Utolsó módosítás: 2020.10.19.