Digitális Pedagógus Díjakat adott át a Tempus Közalapítvány

2018.11.26.

Oktatás és képzés 2020 | Szakképzés, Köznevelés, EU

Hét innovatív tanár részesült idén az elismerésben

Digitális kreatív műhely, vitakultúra-fejlesztés, Weöres-ösvények: néhány téma, amely a tanárok kreativitását dicséri, népszerűsíti az iskolai IKT-használatot, és kidolgozói olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány.

A 6 éve útjára indított Digitális Módszertár arra hivatott, hogy az IKT eszközöket és digitális pedagógiai módszereket kreatív és innovatív módon alkalmazó tanárok ötlettára legyen. Az adatbázis használatával a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét, a mindennapi iskolai tevékenységeik során alkalmazható módszereket tanulhatnak másoktól. A gyakorló tanárok által feltöltött anyagok a 21. századi fiatalok, vagyis a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT eszközök kreatív használatával.

A Tempus Közalapítvány minden évben új pályázati felhívással és a legjobb ötletek beküldőinek elismerésével ösztönözi új módszerek bemutatását, előmozdítva ezzel a pedagógusok közötti tudásmegosztást és a tanárok felzárkóztatását az IKT eszközök iskolai használata terén. A digitális pedagógiai módszerek alkalmazásának egyre nagyobb népszerűségét mutatja, hogy az idei felhívásra 54 ötlet érkezett. Így jelenleg már több mint 350 szakmailag lektorált jó gyakorlat található a Digitális Módszertárban.

A legújabb ötletek feltöltői közül került ki az a 7 gyakorló tanár, akinek munkáját 2018-ban Digitális Pedagógus Díjjal ismerték el. A díjak átadására a 2018. november 24-én az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar és a Tempus Közalapítvány által közösen megrendezett Digitális Konferencián került sor.

2018-ban Digitális Pedagógus Díjat kaptak:

Éder Márta: Lehetsz király... és Közlekedj okosan!

Jakabfi Márta és Morvainé Kovács Ibolya: Digitális Kreatív Műhely

Karafa Sándor: VITA? MIN? - A kulturált vita az iskolában és azon kívül

Kiss Mónika és Mataisz Zsuzsanna: DoDo Projekt

Tusorné Fekete Éva: Weöres-ösvények

A díjazott és a további, oklevéllel elismert pedagógusok módszertani ötletei megtalálhatók a Tempus Közalapítvány Tudástárában, amelyben az uniós Erasmus+ program támogatásával megvalósított tanári tanulmányutak és külföldi képzések során elsajátított több száz módszertani ötlet között is böngészhetnek az érdeklődők.

      

Utolsó módosítás: 2018.11.28.