Nemzetközi és hazai hallgatók integrációja a felsőoktatási intézményekben

2019.04.30.

Nemzetköziesítés | Felsőoktatás

Az európai integráció és a bolognai folyamat az elmúlt évtizedekben egy olyan nemzetközi környezetet készített elő a magyarországi felsőoktatási intézmények számára, amelyben meghatározhatják a nemzetköziesítési stratégiájukat.

A hazai intézmények egyre nagyobb számban fogadnak külföldi hallgatókat, akik a világ számos országából érkeznek, az akadémiai és egyetemi életbe történő integrációjuk pedig sok kihívást tartogat az intézmények számára. Versenyképességük fenntartása érdekében a felsőoktatási intézményeknek fejleszteniük kell mind a hazai, mind a nemzetközi hallgatók számára kínált szolgáltatásaikat.

A Tempus Közalapítvány munkatársainak Learning to Integrate Domestic and International Students: The Hungarian Experience című tanulmány megvizsgálja az elmúlt évek mobilitási tendenciáit és feltárja az intézményi és rendszerszintű akadályokat, amelyek a hallgatók sikeres integrációját gátolják.

A tanulmány az International Research and Review 2018. őszi számának 26. oldalán olvasható.

Utolsó módosítás: 2019.04.30.