Felhívás Erasmus+ Egyéni Tréning Programok (TCA) keretében tematikus szemináriumon való részvételre

2019.05.16.

Rendezvény | Szakképzés, Köznevelés, Civil szervezet

Nemzetközi szeminárium a korai iskolaelhagyás sikeres kezelésére

Hogyan tervezzünk és valósítsunk meg Erasmus+ köznevelési projektet a korai iskolaelhagyás sikeres kezelésére?

Nemzetközi szeminárium iskola- és óvodavezetők, helyetteseik, valamint oktatási területen dolgozó civil szervezetek, kkv-k és állami hatóságok képviselői számára

Helyszín: Budapest
Időpont: 2019. november 20-22.

A szeminárium munkanyelve angol.

A szeminárium költségei: A szemináriumon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Jelentkezés: A rendezvényre itt lehet regisztrálni legkésőbb 2019. június 10-ig. A jelentkezőket 2019. június 15-e után értesítjük a további teendőkről.

További információ: Jakab Erika (erika.jakab{kukac}tpf.hu), Tel.: 06 1 237 1300 / 563

Résztvevők köre

Köznevelési vagy szakképzési intézmények képviselői, akiknek futó támogatott Erasmus+ köznevelési vagy szakképzési projektjük van (KA101; KA102; KA229; KA201; KA202), vagy akik a jövőben pályázatot terveznek beadni az „iskolák támogatása a korai iskolaelhagyás és a hátrányos helyzetű tanulók kezelésében” szektorális prioritáshoz kapcsolódóan.

KA101, KA102 és KA229 projekteket illetően kifejezetten iskolavezetőket, vagy óvodavezetőket, -helyetteseket várunk a szemináriumra. A KA201 és KA202 projektek esetében elsősorban olyan oktatási szektorhoz kapcsolódó civil szervezetek, KKV-k és hatóságok képviselőt várjuk, akik hátrányos helyzetű diákokat érintő projekteken dolgoznak.

Kiket várunk a szemináriumra?

Iskolavezetőket,

  • akiknek az intézményében magas a lemorzsolódók aránya és azt tapasztalják, hogy a diákok unatkoznak az órákon és nehéz motiválni őket;
  • akik sokszor kapnak olyan híreket, hogy a tanulók gyakran hiányoznak az órákról, és ha meg is jelennek, zaklatják társaikat vagy erőszakosan viselkednek;
  • szeretnék megváltoztatni a rossz iskolai légkört.

Oktatási szektorhoz kapcsolódó civil szervezetek, kis- és középvállalatoknál vagy oktatási hatóságoknál dolgozó munkatársakat,

  • akik hátrányos helyzetű diákokat érintő projekteken dolgoznak;
  • akik motiváltak arra, hogy megismerjenek európai szinten bevált jó gyakorlatokat a korai iskolaelhagyás kezelésére;
  • akik nyitottak arra, hogy beépítsék a tapasztalatokat a saját helyi gyakorlatukba.

Projektgazdákat,

  • akik nyitottak arra, hogy megosszák tudásukat európai kollégáikkal a témában és új közös nemzetközi együttműködéseket tervezzenek közösen.

A szeminárium főbb célkitűzései

  • Köznevelési vagy szakképzési intézmények képviselőinek összekapcsolása, akiknek futó támogatott Erasmus+ köznevelési vagy szakképzési projektjük van, vagy akik a jövőben pályázatot terveznek beadni az „iskolák támogatása a korai iskolaelhagyás és a hátrányos helyzetű tanulók kezelésében” szektorális prioritáshoz kapcsolódóan.
  • A résztvevők projekttervezési és –megvalósítási készségeinek fejlesztése. A szeminárium megvalósításakor nagyban építünk a tanárok kollaboratív tanulásának módszertanára, hogy a résztvevők a gyakorlatban tapasztalják meg, hogyan tudnak a tanári csoportok hatékonyan együtt dolgozni.
  • A résztvevők inspirálása új Erasmus+ projektek kidolgozására a szeminárium során megszerzett ismeretekre és személyes kapcsolatokra építve.

Várható eredmények

A szeminárium résztvevői részben a Tempus Közalapítvány korábbi Erasmus+ KA3 korai iskolaelhagyás és tanárok kollaboratív tanulása témájú projektjeinek eredményeire építve,

  • megismerik a korai iskolaelhagyás kérdéskör komplexitását, annak – néha országspecifikus- okait és következményeit;
  • megvitathatják a témát külföldi kollégáikkal és feltárhatják – többek között – annak országspecifikus különbségeit;
  • megoszthatják saját tapasztalataikat és bevált gyakorlataikat a korai iskolaelhagyás kezelésére és a lemorzsolódás megelőzésére;
  • támogatást kapnak abban, hogyan tudják tudatosan megtervezni a projektjüket a korai iskolaelhagyás sikeres kezelésére;
  • megismerik a Tempus Közalapítvány Erasmus+ KA3 projektjeiben kifejlesztett gyakorlatban használható eszközöket és tudásportálokat, amelyek segítséget nyújtanak a mindennapos projektmunkában vagy az iskolai munkában, továbbá megismerik, hogy hol gyűjthetnek szakmai információkat az adott témában és ezeket hogyan illeszthetik be a szakmai életükbe;
  • képessé válnak az intézményük, vagy projektjük céljainak tágabb kontextusba helyezésére; valamint a projektcélok eléréséhez szükséges releváns eszközök kiválasztására, illetve a projektjük értékelési szempontjainak és sikerkritériumainak meghatározására.

Egyéb információ

A lemorzsolódás megelőzése és a korai iskolaelhagyás kezelése napjainkban olyan aktuális téma, amellyel a kormányzatok, az iskolák, a tanárok, a szülők, és az oktatási szektor más szereplői is aktívan foglalkoznak. A Tempus Közalapítvány Tudásközpontjának fontos célkitűzése, hogy összekapcsolja a szakpolitika alkotást a gyakorlattal és támogassa a releváns EU célkitűzések (szociális, foglalkoztatási és oktatási ügyek) megvalósítását a hazai oktatáspolitikában. Az alábbi projektek eredményit kívánjuk bemutatni és feldolgozni a szemináriumon:

  • CroCooS projekt – Előzzük meg a lemorzsolódást! című projekt célja egy intézményi korai jelző- és beavatkozási rendszer kidolgozása, és három országban történő tesztelése volt a partner országokban már működő adatok összegyűjtése és elemzése alapján. A CroCoos Portálon megtalálható Tudástár átfogó elméleti háttér megismerését kínálja a témában, míg a CroCooS Eszköztár a lemorzsolódás megelőzését célzó gyakorlati megoldások folyamatosan bővülő gyűjteménye, melyek intézményi használatát részletes Útmutató támogatja. 
  • ESLplus projekt - A projekt keretében létrehozott korai iskolaelhagyás európai tudásportál jól strukturált és könnyen kereshető minőségi tartalmakat kínál, építve az összegyűjtött és rendszerezett nemzetközi, nemzeti, helyi és intézményi szakértelemre.
  • EFFeCT projekt - A projekt célja, hogy összegyűjtse és közkinccsé tegye a létező innovatív gyakorlatokat és eszközöket a tanári együttműködésen alapuló, kollaboratív tanulás témájában, iskolai, helyi, regionális és nemzeti szinten.

Utolsó módosítás: 2019.05.27.