Mi a hatékony és élvezetes tanulás receptje?

2019.05.17.

Nemzetköziesítés | Felsőoktatás

Ezt a kérdést próbálta körbejárni az a 60 felsőoktatási oktató, akik azért gyűltek össze, hogy jó példák megismerése és közös gondolkodás révén megoldásokat találjanaka hallgatók tanulásmódszertani segítésére.

A Felsőoktatás Nemzetközi Fejlesztéséért díj kiváló projektjeit bemutató műhelysorozat május 16-i eseményén rendkívül tartalmas, élvezetes és gyakorlatias előadásokat hallgathattunk. 

Héjja-Nagy Katalin arról beszélt, hogyan lehetne élményszerűbbé tenni a tanulást a felsőoktatásban is, példát véve akár a közoktatásban fellelhető jó gyakorlatokból és bemutatott egy online és offline is felvehető tanulásmódszertani kurzust. 

Pásztor-Nagy Anett az ELTE IT karról azt mutatta be, hogy egy célzott, pszichológusok bevonásával létrehozott tanulásmódszertani csomag, hogyan emelte az eredmények színvonalát és csökkentette a lemorzsolódást az informatikus hallgatók körében. 

Tóth István az Állatorvostudományi Egyetemről, mint élettan tanár, saját kifejlesztett módszereivel próbálja segíteni hallgatói tanulását – a tanulás élettanának megértetése révén. 

Kővári Edit a Pannon Egyetemről Erasmus+ LELLEUP I-II projektek keretében kidolgozott tantárgyakba épített képességmérés-fejlesztési és tanulásmódszertani segédanyagokat mutatott be. 

Lazányi Kornélia az Óbudai Egyetemről egy 3 éve működő diákmentor/korrepetitor rendszert vázolt fel és az volt az érdekes, hogy amikor megkérdeztük, hogy a diákok által alkalmazott oktatási módszereket lehetne-e az oktatók részére átadni, akkor szinte minden résztvevő feltette a kezét, hogy ő szívesen venné. 

Janurikné Soltész Erika a SZIE YBL karról szintén mérnökhallgatóknak kínált tanulásmódszertani, időbeosztást, tanulástervezést segítő konkrét feladatokat és a diákok megoldásait, visszajelzéseit is bemutatta.

A kiscsoportos beszélgetések során a résztvevők padlet felületen gyűjtötték össze a hallgatók eredményes tanuláshoz szükséges képességeit és fejlesztésüknek lehetőségeit, valamint az ehhez szükséges oktatói készségeket és ennek megszerzéséhez szükséges feltételeket.

A műhely anyagai, az előadások és a fényképek elérhetőek ezen a linken.

Utolsó módosítás: 2019.05.27.