Az eTwinning Magyarország Versenyen idén először stratégiai partnerségi projektek is nevezhettek

Partner hír | 2019.10.28.

Hír | Köznevelés

Az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont idén is versenyt hirdetett a Nemzeti Minősítést elnyert eTwinning projektek számára.

Az eTwinning egy szakmai együttműködések létrejöttét segítő virtuális tér, ahol az iskoláknak lehetőségük adódik arra, hogy hétköznapi oktatásuk színesítése érdekében külföldi partnerintézményt keressenek, majd közösen különböző projekteket valósítsanak meg.

Az eTwinning Magyarország Verseny célja elismerésben részesíteni azokat a pedagógusokat és tanulókat, akik munkájukkal a kitűzött projektcélok elérését segítik, és akiknek tevékenysége kiemelkedőnek mondható.

A verseny 4 kategóriában zajlott, és a korosztályos csoportok mellett idén először olyan eTwinning projektcsapatok is megmérethették magukat, amelyek egyúttal Erasmus+ Iskolai, óvodai (KA229-es) projektet is megvalósítanak.

Az intézmények számára nyitott a lehetőség, hogy az eTwinning virtuális terében zajló együttműködéseiket tovább erősítve Erasmus+ Iskolai, óvodai partnerségi projekteket valósítsanak meg. Az addig online zajló közös munkát a KA229-es pályázattípus révén személyes találkozókkal is kibővíthetik, amely a partnerintézmények pedagógiai módszertanának mélyebb megismerését, a pedagógusok és tanulók interkulturális tapasztalatainak bővülését, egy szorosabb szakmai együttműködés megalkotását teszik lehetővé.

A verseny során az Erasmus+ partnerségi kategória idei nyertese a pápai Türr István Gimnázium és Kollégium School 21, Digitally and Socially Yours című pályázata lett. A kétéves projekt során a kiemelt cél a 21. században nélkülözhetetlennek mondható készségek, mint kommunikáció, kritikai gondolkodás, együttműködésre való képesség és kreativitás fejlesztése volt. A cél elérése érdekében a résztvevők aktuális társadalmi kérdéseket, problémákat vizsgáltak, valamint különböző intézményekben vállaltak önkéntes munkát. A társadalmi szolgálat révén mélyebb ismereteket és tapasztalatokat szerezhettek többek között a hátrányos helyzetű gyermekek és menekült emberek mindennapjairól, a Down-szindrómáról, találkozhattak értelmi és mozgásszervi fogyatékossággal élő személyekkel, valamint egy állatmenhely működésébe is bepillantást nyerhettek.

Az intézmények közötti együttműködés eredményeként a pedagógusok és tanulók ismeretei egyaránt bővülhettek, új tudásra és készségekre tehettek szert, amely társadalmi felelősségvállalásukat is erősíti.

Amennyiben a lehetőség felkeltette érdeklődését és intézményében szívesen valósítanának meg hasonló projekteket, további információt találhat az eTwinning és a Tempus Közalapítvány honlapján!

Utolsó módosítás: 2019.10.29.