Módszertani ajánlás az oktatás megszervezésére a koronavírus miatt bevezetett, tantermen kívüli, digitális munkarendre

2020.03.19.

Hír | Köznevelés

Az Oktatási Hivatal módszertani ajánlásában olyan digitális oktatási tartalmak linkjeit tette közzé, amelyek támogatják ebben az időszakban a pedagógusok és a tanulók közötti kapcsolattartást, a feladatok kiadását.

„A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben is tovább kell működtetni az oktatási rendszert, a tanulóknak biztosítani kell a tanulási lehetőséget. Az iskoláknak és a pedagógusoknak alkalmazkodniuk kell a váratlanul kialakult szituációhoz.” írja honlapján az Oktatási Hivatal (OH). Ehhez segítséget is nyújtva olyan digitális oktatási tartalmak linkjeit tette közzé, amelyek támogatják ebben az időszakban a pedagógusok és a tanulók közötti kapcsolattartást, a feladatok kiadását. Az OH által ajánlott tartalmak között megtalálják a Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárát és A tanulás jövője YouTube csatornát is.

Az OH március 16-án tette közzé az egyre bővülő tartalmú Módszertani ajánlás az oktatás megszervezésére a koronavírus-járványban bevezetett, tantermen kívüli, digitális munkarendre összeállított linkgyűjteményét, mely a pedagógusok és a tanulók együttműködését segíti elő a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben. A kapcsolattartásban a szülőkre is komoly feladat hárul, a közzétett tartalom erre vonatkozóan is nyújt ajánlást.

A linkgyűjteményben többek között megjelenik az M5 kulturális csatorna linkje, mely minden hétköznap reggel nyolc órától délután fél háromig oktatási műsorokat sugároz meghatározott időbeosztással a különböző korosztályú diákoknak.

Érdemes végigböngészni az ajánlott digitális tartalmak rövid leírásait, ahhoz, hogy tudjuk, melyik milyen korosztálynak szól, és milyen tantárgyhoz nyújt segítséget. Elérhetőek például kisebbeknek szóló gyakorló feladatok az alsó évfolyamok és az óvodás korosztály részére az eDia oldalán, vagy a szintén kisebbeknek készült digitális tartalmak, tananyagok, játékok a Sulinet Junior oldalán. Aki természettudományos tartalmakat keres, az látogasson el az iDoctum oldalra, aki az irodalomórákat szeretné színesíteni az a Nemzeti Filmarchívumot hívhatja segítségül. De található tartalom angol tanításhoz, önállóan feldolgozható tananyag a matematika tantárgyhoz az érettségire készülőknek és az általános iskolások is, vannak logopédiai gyakorlatok, sőt még gyógytestnevelési gyakorlatok is videofelvételeken.

Található néhány olyan gyűjtőoldal is, ahol a pedagógusok többféle korosztálynak szóló és akár több tantárgyhoz is kapcsolható segítségeket találnak. Ilyen többek között a TKA által működtetett Digitális Módszertár és a Tanulás Jövője YouTube csatorna is.

A Digitális Módszertárban több mint 400 kipróbált, tanárok által osztályteremben megvalósított digitális módszertani ötletet találnak. A tanulás jövője YouTube-csatornán szereplő videókat a TKA megbízásából gyakorló tanárok készítették azért, hogy a távoktatásban is alkalmazható online eszközök pedagógiai célú kreatív és innovatív használatát egyszerűen, az alapoktól magyarázzák el más tanároknak egy nyílt online kurzus, A tanulás jövője MOOC keretében. Amennyiben a távoktatásban használható eszközökre kíváncsi, látogasson el A tanulás jövője YouTube-csatornára, ahol egy 30 videóból álló válogatást is találhat speciálisan távoktatást segítő eszközökből. Gazdagítsa tanóráit az osztályteremben és online is! A tanulás jövője MOOC a digitális oktatás mellett a tanárok együttműködéséről is szól. Ezért - a digitális munkarendre történő átállást elősegítve - a kurzus összes videóját nyilvánossá tettük. A videók a kurzusban megtalálható online tananyagok kiegészítései, így ha valami nem teljesen érthető a videóból, érdemes hozzáolvasni a kurzus tananyagát is.

Használják és osszák meg!

Utolsó módosítás: 2020.03.19.