Digitális jó gyakorlatok az Erasmus+ projektekben

2020.03.19.

Hír | Szakképzés, Köznevelés

Összegyűjtöttük azokat az Erasmus+ projektpéldákat, amelyek segíthetik a pedagógusokat és intézményeiket a digitális tanrendre történő átállás során.

Ezt a célkitűzést szem előtt tartva, csokorba szedtünk néhány Erasmus+ projektterméket és jó gyakorlatot, amelyekből inspirációt meríthetnek, és amelyek egyszerűen átemelhetőek az intézmények mindennapjaiba.

OSZD MEG ÉS ÉNEKELJ! - ÉLMÉNYALAPÚ TANULÁS KODÁLY-MÓDRA

A Kodály HUB egy digitális platform, amely a digitális zeneoktatást segíti és, ahol a világ Kodály-módszer szerint tanító szakemberei léphetnek kapcsolatba egymással, megismerhetik egymás országainak zenéit, és inspirálhatják egymást. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egy holland és egy skót zenei intézmény együttműködésével hozta létre a platformot a Sing, Learn, Share című projekt keretén belül. A Kodály HUB bárhol működhet, ahol van internet, kivetíthető okostáblára is, bármilyen eszközön, akár okostelefonon is behívható, a tanár akár a villamoson az iskolába menet is meríthet belőle új ötleteket. További információ a projektről >>

E-STORY – MODERN KOR, MODERN MÓDSZEREK A TÖRTÉNELEMTANÍTÁSBAN

Az E-story tananyag célja szórakoztató módon megismertetni a fiatalokkal közös európai kultúránkat, és közös történelmünknek azokat a vonásait, melyek európai polgárokként összekötnek bennünket. Az E-story projektben magyar részről a Metropolis filmtörténeti folyóiratot kiadó Kosztolányi Dezső Kávéház Kulturális Alapítvány munkatársai (film és médiakutatók) vettek részt. A csapat egyrészt olyan jellegű tanítási stratégiákat és segédanyagokat fejlesztett, amik arra serkentik a tanárokat és rajtuk keresztül a diákokat, hogy óráikon minél több mozgóképet és médiaanyagot használjanak, másrészt arra is ösztönzött, hogy felkutassák a szabadon elérhető, rugalmasan felhasználható, történelemmel kapcsolatos forrásokat. További információ a projektről >>

VIZUÁLIS NEVELÉS ÉS MATEMATIKA

A vizuális matematikaoktatás módszertana lehetőséget teremt a tanárok számára, hogy ezt a sokszor nehéznek tartott tantárgyat kreatív, izgalmas módon mutassák be. Az egri Eszterházy Károly Főiskola által vezetett, Vizuális nevelés és matematika címet viselő projekt célja az volt, hogy a matematikát vonzóbbá tegye a fiatalok számára, illetve hogy a technológia és a pragmatikus oktatási módszerek fejlesztése révén támogassa a szerbiai tanárképzést. További információ a projektről >>

3D-S VIRTUÁLIS MÚZEUM A JÖVŐ ÁCSMESTEREINEK

A TRAWCOE háromdimenziós online, interaktív szoftverével a jövő ácsmesterei az eddigieknél jóval izgalmasabb, szórakoztatóbb formában ismerkedhetnek meg a szakma elméleti hátterével egy európai mintákat ismertető, virtuális múzeumon keresztül. Az ÉK Egyesület által koordinált Erasmus+ projekt célja az volt, hogy hozzájáruljanak az országszerte hiányszakmának számító ácsmesterség fellendítéséhez. További információ a projektről >>

JÁTÉKOS TANULÁS MOBILESZKÖZÖKKEL

Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására és jó képességű diákok tehetséggondozására egyaránt használható az a digitális tananyag, amelyet az InterRégió Fórum Egyesület által koordinált projektben fejlesztettek. A tanári irányítással működtetett játékos feladatok egyszerre inspirálják és motiválják a gyerekeket. A vidám grafikai elemekkel illusztrált alkalmazást használó 8-12 éves gyerekek körében kimutathatóan nőtt az anyanyelvi, matematikai, természettudományos és digitális kompetenciájuk. További információ >>

További Erasmus+ jó gyakorlatokat talál digitális oktatás témakörben ide kattintva >>

Utolsó módosítás: 2020.03.19.