Útikönyv a tanulási eredményeken alapú mérés, értékelés és disszemináció tervezéséhez

2020.07.29.

Kiadvány | Szakképzés, Felnőtt tanulás, Köznevelés

Fókuszban: Erasmus+ mobilitási pályázatok a köznevelési szektorban

Az útikönyv könnyű olvasmányként gyakorlati segítséget adhat azok számára, akik folyamatos (szakmai és/vagy személyes) fejlődésükhöz keresik az eszközöket, sikeres pályázatot szeretnének írni és/vagy kivitelezni, illetve szeretnének megismerkedni az Erasmus+ program következő hét évében (2020–2027) bevezetésre kerülő új mérés/értékelési irányelveivel.

Mindenki más számára hasznos útmutatót jelenthet gyakorlati szemszögből megközelítve egy száraz és sokak által kerülendő mérés/értékelési témakört, valamint egy színes és könnyen megvalósítható, de annál többször nem megfelelően bemutatott és kivitelezett disszeminációs témakört, amelyek együttesen a siker kulcsát adhatják a mobilitási pályázatok eredményességéhez, de akár a résztvevő tanárok személyes vagy szakmai életének fejlesztéséhez is támpontokat adhat.

A javasolt megoldások és módszerek elsajátítása révén, a folyamatokra és nem csak a végkimenetekre hangsúlyt helyező, fejlesztő típusú szemlélettel a tanulási eredmények felőli tervezés meghonosításával lehetővé válik a főbb célok hatékonyabb meghatározása és elérése, valamint az eredmények sikeresebb eljuttatása a főbb célcsoportokhoz.

Az útikönyv végső célja a tanítás hatékonyságának, színvonalának és minőségének növelése a köznevelésben. Ha ezt sikerül elérni bármely mobilitási pályázattal, akkor ideális esetben mindenki nyerhet egyszerre, mivel:

  1. a tanulók alapvetően szeretnek elköteleződni és motiváltabban tanulni, így
  2. a tanári kar is nagyobb örömmel tanít motiváltabb diákokat;
  3. a tanulók (legyenek azok tanár-tanulók vagy ’csak’ tanulók) egyéni tanulási utakat alakíthatnak ki, mely kompetenciafejlesztésük eredményesebb elérését segíti;
  4. a résztvevő tanárok hazai és európai validálási eszközök révén elismerésben részesülhetnek;
  5. minden kolléga érzi majd az újonnan bevezetett innovatív módszerek áldásos hatásait;
  6. az oktatás színvonala és hatékonysága az intézményen kívül javulhat nemzeti, vagy akár egész európai uniós szinten egyaránt;
  7. az intézmény hangulata, népszerűsége, versenyképessége, a tanulók teljesítménye egyszerre javulhat.

A kiadvány egyelőre csak digitális formában jelent meg, megtekinthető honlapunkon online lapozható verzióban, és természetesen pdf-ben is letölthető.

Utolsó módosítás: 2020.07.30.