Főszerepben a felsőoktatási oktatók teljesítménye – Lezárult a PROFFORMANCE projekt első szakasza

2022.06.20.

Nemzetköziesítés | EU, Felsőoktatás

Hat európai ország együttműködésének eredményei és kiváló oktatói gyakorlatok is bemutatkoztak a 2022. június 16-án Budapesten megrendezett PROFFORMANCE projekt zárókonferencián.

Az Európai Felsőoktatási Térség 15 országának közel 90 oktatója, szakértője, felsőoktatási vezetője, szakpolitikai döntéshozója személyesen vett részt a Tempus Közalapítvány által szervezett rendezvényen, a hibrid formátumnak köszönhetően pedig további 70 online résztvevő csatlakozhatott. A 2020-ban indult projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium és a Tempus Közalapítvány koordinálásában, 6 ország (Ausztria, Csehország, Grúzia, Horvátország, Magyarország, Szerbia) partnerségében valósult meg.

Az eseményt Dr. Hankó Balázs a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatási államtitkár-helyettese nyitotta meg köszöntőjével, melyben hangsúlyozta, hogy a minőség növelésének kulcsa a jó példák megosztása, amivel támogatni kell a felsőoktatási intézményeket. Ezt követően Bokodi Szabolcs (fotónkon), a Tempus Közalapítvány felsőoktatási igazgatója emelte ki, hogy az oktatás-tanulás minőségfejlesztéséért folytatott tevékenységeink eddigi csúcspontja a PROFFORMANCE projekt.

A PROFFORMANCE konzorciumi partnerek ezután kerekasztal beszélgetés keretében értekeztek a nemzeti oktatási és tanulási stratégiáik és az európai szakpolitikák kapcsolódásáról, illetve arról, hogy a projekt hogyan járult hozzá a nemzeti felsőoktatási céljaik eléréséhez.

A PROFFORMANCE termékek kidolgozása során a konzorcium kiemelt figyelmet fordított az oktatók mellett külső szakértők, minőségbiztosítási szakemberek, oktatási intézmények és szakmai szervezetek visszajelzéseire is, melyek hozzájárultak a projekt egyik legfőbb eredményéhez, az Oktatói Teljesítményértékelő Eszköz kialakításához. A résztvevőknek alkalmuk nyílt az eszköz demo verziójának kipróbálására is egy fiktív oktató közös értékelésén keresztül. A rendezvényen Ruaidhri Neavyn, az ír Felsőoktatási Hatóság képviselője, valamint az Európai Hallgatói Önkormányzat alelnöke, Jakub Grodecki is méltatta az eszköz jelentőségét.

A rendezvény keretében a PROFFORMANCE konzorcium által meghirdetett Nemzetközi Oktatói díj pályázat nyertesei ünnepélyes ceremónia keretében vehették át a nekik járó emléktárgyat és oklevelet Sinóros-Szabó Laurától, a Kulturális és Innovációs Minisztérium osztályvezetőjétől. A 4 kategóriában (Hallgatóközpontú kurzusfejlesztés, Innovatív oktatás-tanulás, Hallgatói teljesítmény újszerű értékelése, Társadalmi kihívásokra választ adó felsőoktatási tevékenységek) meghirdetett felhívásra 6 országból összesen 130 színvonalas pályázat érkezett, melyből összesen 13 nyertes projekt került ki. A délutáni párhuzamos szekciókban a nyertes projektek is bemutatkozhattak. A pályázatra érkezett jó gyakorlatok elérhetőek az award.profformance.eu oldalon is.

A projekt sikerét mutatja, hogy 2022-ben új társult partnerekkel, PROFFORMANCE+ névvel folytatódik.

További információk a projekt eddigi eredményeiről és jövőbeni terveiről a profformance.eu weboldalon érhetők el.

Kövesse a projektet Linkedin-en is, ismerje meg az Európai Felsőoktatási Térség legkiválóbb oktatói gyakorlatait, és vegyen részt a konzorcium által szervezett szakmai eseményeken!

Fotók: Lékó Tamás

Utolsó módosítás: 2022.06.30.