Ismerje meg az Erasmus+ Nívódíj 2022. évi nyerteseit!

2022.06.29.

Hír | Ifjúság, EU, Önkormányzatok, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Civil szervezet, Köznevelés, Felsőoktatás

Hetedik alkalommal adtuk át a legkiemelkedőbb projekteknek járó elismerést.

A Tempus Közalapítványnál fontosnak tartjuk kiemelni és népszerűsíteni a legkiválóbb nemzetközi együttműködéseket, hiszen ezekből nemcsak a résztvevők, hanem az egész társadalom profitálhat, a jó gyakorlatok terjesztése ugyanis hozzájárulhat az oktatás és képzés széleskörű fejlesztéséhez. A hetedik alkalommal átadott Erasmus+ Nívódíjjal célunk az Erasmus+ projektekben folyó példaértékű munka közvetlen elismerése, valamint a szakmai közönség figyelmének felhívása az eredményeik jelentőségére.

Azok a magyar koordinálású Erasmus+ projektek kaphatnak Nívódíjat, amelyek kimagasló színvonalú, példaértékű projekttevékenységet végeznek. A június 1-i „Az Erasmus+ ajtókat nyit! Konferencia az inklúzió jegyében” c. rendezvényünkön három szektorban, a köznevelés, a szakképzés és a felnőtt tanulás területén megvalósított hat kiemelkedő projektnek ítéltük oda a rangos elismerést. Az előremutató projektek között szerepel egy nyelvtanulást segítő innovatív applikáció, ami a digitális tanulási igényeket kielégítve kapcsolja össze a diákokat és a tanárokat az online térben; illetve egy fenntartható állattartást bemutató tanulmányút is, amely során szakképzésben tanuló diákok juthattak el az osztrák testvériskola okosistállójába, hogy testközelből ismerjék meg a jövő mezőgazdálkodását. A Nívódíj nyertesei az átadót követően a délutáni szekciókban mutatták be a sikeres projektjeiket az érdeklődő résztvevők számára.

Az Erasmus+ nívódíj 2022. évi nyertesei:

Trénerek Európában – Antener Oktatásszervező Kft.

Az Antener Oktatásszervező Kft. Hajdú-Bihar megye egyik meghatározó nyelvoktató intézménye a vállalati képzések területén. Projektjük során junior és szenior trénerek gyűjtöttek jó gyakorlatokat és tapasztalatokat külföldi szervezetektől. Ennek hatására nemcsak a trénerek kompetenciái fejlődtek, a szervezet is innovatív módszerekkel gazdagodott. A projekt keretein belül egy módszertani kézikönyv is készült közel 100 feladattal.

Empowering Teachers with Technology - Nyelvtanárok a digitális világban – Itt és Most Egyesület

Az Itt és Most Egyesület egy együttműködés keretein belül olyan alkalmazást hozott létre, amely összeköti az online térben a nyelvoktatókat és diákjaikat. A Nexus alkalmazás lehetővé teszi, hogy a tanárok figyelemmel kövessék diákjaik fejlődését, személyre szabott feladatokat adjanak nekik és motiválják őket a fizikai távolság ellenére is.

 

Mindenhol tanulunk - Tanítási stratégiák és színterek lokális és globális világunkban – ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium

A MinTA projekt célja az volt, hogy az iskola tanárai megismerjék más európai országok gondolkodásmódját, iskola-kultúráját, illetve segítsék diákjaik tudatos európai polgárrá válását. Az intézmény a pedagógiai programjában vállalja az autizmus spektrumzavarral élő diákok tanítását, képzését is. E sajátos pedagógiai területnek fejlesztése érdekében választották az inklúzióval és integrációval, az SNI-s diákokkal, a pozitív pszichológiával, illetve a coaching módszereivel foglalkozó képzéseket.

healTH AT School (THATS) – Egészséges életmód az iskolában – Bajai III. Béla Gimnázium

A Bajai III. Béla Gimnázium három partnerével együtt valósította meg az Egészséges életmód az iskolában - healTH AT School (THATS) projektet, amely során az egészséges életmód témáját járták körül a legtágabb értelemben – beleértve a testi és lelki egészséget, kiemelten kezelve az iskolai zaklatás (bullying) elleni küzdelmet, de nagy hangsúlyt fektettek a környezeti fenntarthatóságra is. A projekt során több termék is született, mint az Egészség Program online elektronikus könyve, illetve a bullying témakörében a partnerekkel közösen készített kisfilm.

 

Fenntarthatóság és technikai innováció az állattartásban – Déli ASzC Jánoshalmi Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

Diákok és tanárok fedezték fel a fenntartható állattartás módszereit a környezetbarát takarmányozástól kezdve a fejőroboton át egészen az okosistállóig. A projektben kevesebb lehetőséggel rendelkező diákok is részt vettek; a külföldi tapasztalatok szakmai fejlődésükhöz és magabiztosságuk, önállóságuk erősödéséhez egyaránt hozzájárult.

 

Illustrative Multilingual Dictionary for Architects, Builders & Construction Workers - Képes többnyelvű szótár építészeknek, építkezőknek és kivitelezőknek – ÉK Egyesület

Az ÉK Egyesület nyolc európai partnerével egy képes, többnyelvű szótárt hozott létre építészek számára, az ARCHIDICT-et. A szótár hanganyagokkal és interakciós lehetőségekkel segíti az egyes tématerületek részletes megismerését, miközben a tanulók, szakemberek, vagyis a felhasználók innovatív gyakorlatokkal fejleszthetik tudásukat. A partnerség a mai napig aktív annak érdekében, hogy rendszeres korrekciókkal és frissítésekkel fejlesszék a szakmai anyagokat, elsődlegesen a szótár tartalmát, beleértve úgy a képi anyagot, mint a 9 nyelven rendelkezésre álló szóanyagot.

 

Tekintse meg a nívódíjas projektekről készült rövidfilmeket Youtube csatornánkon!


 Fotók: Lékó Tamás

Utolsó módosítás: 2022.06.30.