A hallgatók tudásának értékelése - lezajlott a második PROFFORMACE+ tematikus webinárium

2023.06.22.

Nemzetköziesítés | Felsőoktatás

Több mint 120 felsőoktatási oktató vett részt a hallgatók tudásának értékeléséről szóló második PROFFORMANCE+ tematikus webináriumon, 2023. június 6-án.

Több mint 120 felsőoktatási oktató vett részt az Európai Felsőoktatási Térség (European Higher Education Area – EHEA) országaiból a hallgatók tudásának értékeléséről szóló második PROFFORMANCE+ tematikus webináriumon, 2023. június 6-án. A résztvevők hat innovatív gyakorlatot ismerhettek meg a témában, és bepillantást nyerhettek a PROFFORMANCE oktatói értékelő eszköz működésébe.

A PROFFORMANCE+ projekt konzorciuma idén márciusban indította útjára nemzetközi, tematikus webinárium sorozatát, melynek során a résztvevő oktatók oktatásmódszertani bemutatókat ismerhetnek meg. A sorozat második alkalma a hallgatók tudásának értékeléséről szólt. Az előadókat a PROFFORMANCE oktatói kiválósági adatbázisból választottuk ki, amely közel 130 nemzetközi jó gyakorlatot tartalmaz. A rövid, áttekintő előadások után a résztvevők kisebb csoportokban mélyülhettek el az általuk választott értékelési gyakorlat konkrét részleteiben, és receptet kaphattak az előadóktól az értékelési gyakorlat megvalósításáról és a különböző szakterületekre való adaptálási lehetőségekről.

Hat innovatív gyakorlatot mutattak be osztrák, horvát és magyar előadók a Graz University of Technology, az UAS Technikum Wien, a University of Zagreb, a Pécsi Tudományegyetem, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Budapesti Metropolitan Egyetem képviseletében. A bemutatott gyakorlatok azonos fókusszal, de többféle megközelítésbenn dolgoztak ki és alkalmaztak tanulói értékelési módszereket: többek között hallhattunk az online-offline tanulást értékelő módszerről, az együttműködést és a kollaboratív tanulást támogató társak általi értékelésről, a flow segítségével a teljesítmény maximalizálását és a lemorzsolódás minimalizálását középpontba helyező játékos matematika kurzusról, különböző egyéni és közös feladatokon alapuló értékelésről.

A webináriumon bemutatásra került a PROFFORMANCE oktatói teljesítményértékelő eszköz is (Assessment Tool). A résztvevők egy közös értékelési feladatban vehettek részt a hallgatók tudásának értékelése tematikus terület kapcsán, és eszmét cserélhettek annak egyéni és intézményi szintű használatáról.

Látogasson el a rendezvény aloldalára,

ahol a rendezvények előadásai mellett az előadókról, és az értékelő eszközről is többet tudhat meg.

A tematikus webinárium-sorozat ősszel folytatódik, a további tervezett témák a következők:

  • Innovatív oktatás-tanulás
  • Társadalmi hatás
  • Digitalizáció az oktatásban
  • Nemzetköziesítés az oktatásban
  • Inklúzió az oktatásban
  • Fenntarthatóság az oktatásban

Kövesse a projektet a LinkedIn-en, és iratkozzon fel hírlevelünkre, ahol a Profformance+ projekt közelgő eseményeiről és híreiről értesülhet.

Utolsó módosítás: 2023.06.23.